Gå til innhold

Abit IN9 32x-MAX hjelp skjønner ittno

Anbefalte innlegg

Hei og Godt nytt år alle!!!

Kjøpte meg blant annet nytt hk i julegave å gleda meg da vett :) Men det varte ikke lenge, kobla sammen herligheten og venta i spenning......... kom så langt som til det vanlige tekstvinuet man får under oppstart der man kan trykke F1 el Del for å komme vidre el inn i bios, her ender også julegleden:(

om jeg trykker del for å komme inn i bios ender jeg bare opp med svart skjerm med den lille skrivestreken oppi venstre hjørne som bliker og koser seg, gjør jeg ikke dette men trykker F1 holder den på litt og begynner å gå inn i xp

( bruker den gamle harddisken min, håper ikke det var dumt) men kommer seg aldri inn å ender opp men samme svarte skjerm _ Grunnen er, tror jeg, at jeg må oppgradere biosen, har v 1.00 nå, pga fsb'en på prosessoren(1333MHz), men da kommer vi også til problemet, jeg har jo ikke sjangs til å komme meg inn i BIOS, så jeg får jo ikke boota fra floppy el noen ting :(

Noen i Norges land som er kjennt med problemet el. lignende hadde jeg satt stoooooooooor pris på tilbakemeldng:)

Tralla la la laaaa

Monkey D. Luffy

Endret av MonkeyDLuffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og Godt nytt år alle!!!

Kjøpte meg blant annet nytt hk i julegave å gleda meg da vett :) Men det varte ikke lenge, kobla sammen herligheten og venta i spenning......... kom så langt som til det vanlige tekstvinuet man får under oppstart der man kan trykke F1 el Del for å komme vidre el inn i bios, her ender også julegleden:(

om jeg trykker del for å komme inn i bios ender jeg bare opp med svart skjerm med den lille skrivestreken oppi venstre hjørne som bliker og koser seg, gjør jeg ikke dette men trykker F1 holder den på litt og begynner å gå inn i xp

( bruker den gamle harddisken min, håper ikke det var dumt) men kommer seg aldri inn å ender opp men samme svarte skjerm _ Grunnen er, tror jeg, at jeg må oppgradere biosen, har v 1.00 nå, pga fsb'en på prosessoren(1333MHz), men da kommer vi også til problemet, jeg har jo ikke sjangs til å komme meg inn i BIOS, så jeg får jo ikke boota fra floppy el noen ting :(

Noen i Norges land som er kjennt med problemet el. lignende hadde jeg satt stoooooooooor pris på tilbakemeldng:)

Tralla la la laaaa

Monkey D. Luffy

Prøv å få lånt en eldre 775 CPU som ikke har FSB på 1333MHz og se om det virker.

Lenke til kommentar

Hei Monkey D. Luffy og velkommen i forumet :)

Prøv å clear cmos først og trykk Del tidlig og "hysterisk" i oppstarten. Et annet tips kan være å formatere harddisken også.

Snuggis, hva er vitsen med å sitere hele innlegget når du svarer først?

Lenke til kommentar
Hei Monkey D. Luffy og velkommen i forumet :)

Prøv å clear cmos først og trykk Del tidlig og "hysterisk" i oppstarten. Et annet tips kan være å formatere harddisken også.

Snuggis, hva er vitsen med å sitere hele innlegget når du svarer først?

Fordi jeg var så lat at jeg ikke gadd å slette "siteringen av innlegget" når jeg trykte på svar. Beklager hvis det var så jæv*** irriterende for deg ;)

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar

( bruker den gamle harddisken min, håper ikke det var dumt) men kommer seg aldri inn å ender opp men samme svarte skjerm _

Kan virke som harddisken kommer fra et system med noe inkompatibelt ombord, driverproblem kanskje? Sett bios default. Se Manual side 10 ( 1.5.1 "CMOS Memory Clearing Header and Backup Battery" ) - Kortversjon, flytt CCMOS1 jumper tur/retur pin 1-2-->2-3-->1-2. Start med del-tasten inne, sett riktig tid/dato, optimized defaults. Manual

Grunnen er, tror jeg, at jeg må oppgradere biosen, har v 1.00 nå, pga fsb'en på prosessoren(1333MHz)

Ja, er sikkert en bra idé. Siste er BIOS ID:13.

Lenke til kommentar

OI OI se her ja gutta:)

takk takk :)

ja da har jeg litt av hvert å prøve på, harddriven er nok litt rar ja, den har vært i kontakt med en umulig 939 socket i første halvdel av sitt liv, en jeg etter hvert fikk så store problemer med at den nå ligger på hylla, hadde masse driverproblemer etc.

tenkte å bare prøve å koble ut hddn og lage en bootable cd og se om det gikk å oppgradere biosen på den måten for jeg er ikke no hypp på å kjøpe enda en ny prosessor (ennå ikke funnet en lånbar en)

men takk så langt, kommer tilbake når det har skjedd no mer.

taddaaa :)

Lenke til kommentar

åja det med cmosn glemte jeg og si...

for å i det heletatt få start på pcn må jeg skru den på, da kommer en svart skjerm, så c cmos da starter den som vanlig............ for allt jeg veit kan jeg ha skadeskutt hele greiene allerede, har gått veldig lenge uten at pcn min har fungert nå så jeg har blitt litt stressa vett........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...