WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nå må Jeg må velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem Den skjønte jeg ikke helt Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nå må Jeg må velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem Den skjønte jeg ikke helt Skal prøve å forklare.... Hvis jeg har i alle 4 rambrikkene, altså 8GB, og enabler Crossfire (2 skjermkort) så "klikker" pc´en.. blåskjerm, restart osv osv... Men hvis jeg bare kjører med 1 skjermkort, da kan jeg ha i bruk all rammen (8GB).. vet somsagt ikke helt hvorfor det er slik, men jeg håper det har noe med drivere å gjøre Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror det er ustabil 230v linje som gjør det EDIT: Det vil si, den blir det når du toucher powerknappen Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror det er ustabil 230v linje som gjør det EDIT: Det vil si, den blir det når du toucher powerknappen heh he he det var dagens men håper for guds skyld at du tar feil Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hehe, gleder meg til jeg får Tri SLi riggen oppe og gå jeg Og håper jeg ikke får samme problemet *ringe kraftselskap og bestile ekatra feit størmledning* Endret 3. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hehe, gleder meg til jeg får Tri SLi riggen oppe og gå jeg Og håper jeg ikke får samme problemet *ringe kraftselskap og bestile ekatra feit størmledning* Det blir virkelig spennende men holder en liten knapp på at systemet ditt krever "litt" mer strøm enn mitt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 No shit Tre sultne voltmoddede GTX kort + en enda mer sulten Q6600 B3, *grøss* Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 he he h..ops! voltmodding på gang det blir heftigt både i ytelse OG strømforbruk Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) he he h..ops! voltmodding på gang det blir heftigt både i ytelse OG strømforbruk Som fatter sa: Vi får montere skivebrems på stømmåleren da Endret 3. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Dæven ikke gjør det slik at jeg må volmodde selv med en gang ps: kan hende det blir dyrt... har aldri gjort det før. Iverfall ikke siden 7900gt kortet fikk et "lag" med elektropaint :!: og det var jo litt lettere enn lodding ps2: var nettopp inne på guru3d og leste litt om 3way ULTRA SLI parret med dualcore, der dro systemet ca 750 watt uklokket.. så jeg sier bare: hiv på mer køl i kraftverket til strømleverandøren din :!: Endret 3. januar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
idos Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nå må Jeg må velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem Den skjønte jeg ikke helt Skal prøve å forklare.... Hvis jeg har i alle 4 rambrikkene, altså 8GB, og enabler Crossfire (2 skjermkort) så "klikker" pc´en.. blåskjerm, restart osv osv... Men hvis jeg bare kjører med 1 skjermkort, da kan jeg ha i bruk all rammen (8GB).. vet somsagt ikke helt hvorfor det er slik, men jeg håper det har noe med drivere å gjøre når du bruker 8 gb ram og 4 * 512 MB g - ram så blir dette 10 GB tilsammen, mer enn hovedkortet ditt klarer å håndtere. Tipper jeg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå må Jeg må velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem Den skjønte jeg ikke helt Skal prøve å forklare.... Hvis jeg har i alle 4 rambrikkene, altså 8GB, og enabler Crossfire (2 skjermkort) så "klikker" pc´en.. blåskjerm, restart osv osv... Men hvis jeg bare kjører med 1 skjermkort, da kan jeg ha i bruk all rammen (8GB).. vet somsagt ikke helt hvorfor det er slik, men jeg håper det har noe med drivere å gjøre når du bruker 8 gb ram og 4 * 512 MB g - ram så blir dette 10 GB tilsammen, mer enn hovedkortet ditt klarer å håndtere. Tipper jeg. eehhh.. hvor har du 8gb + 4*512mb ??? Jeg har 4stk 2gb ram brikker, det er 8gb tilsammen 2 skjermkort + 8gb ram = feil/crash/reboot osv.. 1 skjermkort + 8gb ram = alt i orden. 2 skjermkort + 4gb ram = også alt i orden. Høres ut som en programfeil, som forhåpentligvis blir rettet opp med den kommende Xfire driveren Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 trenger skjermkort ram å bli addressert av hovedkort/os? trodde bare det var system ram (altså det festet til hovedkortet) som trengte det, og som kunne gi problemer i ett 32-bit os eller tilsvarende... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 trenger skjermkort ram å bli addressert av hovedkort/os? Nei. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 2 skjermkort + 8gb ram = feil/crash/reboot osv.. 1 skjermkort + 8gb ram = alt i orden. 2 skjermkort + 4gb ram = også alt i orden. Høres ut som en programfeil, som forhåpentligvis blir rettet opp med den kommende Xfire driveren Ja, høres ut som en driverfeil... Har AMD muligheter for å rapportere inn bugs? Testet nettopp 2 skjermkort (nVidia) og 8gb ram i en av arbeidsstasjonene her, fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå må Jeg må velge mellom å ha Crossfire og 4GB ram eller 1 skjermkort og 8GB ram, og da velger jeg jo såklart Crossfire og 4GB ram... håper og tror at dette er et "lite" driverproblem Den skjønte jeg ikke helt Skal prøve å forklare.... Hvis jeg har i alle 4 rambrikkene, altså 8GB, og enabler Crossfire (2 skjermkort) så "klikker" pc´en.. blåskjerm, restart osv osv... Men hvis jeg bare kjører med 1 skjermkort, da kan jeg ha i bruk all rammen (8GB).. vet somsagt ikke helt hvorfor det er slik, men jeg håper det har noe med drivere å gjøre når du bruker 8 gb ram og 4 * 512 MB g - ram så blir dette 10 GB tilsammen, mer enn hovedkortet ditt klarer å håndtere. Tipper jeg. eehhh.. hvor har du 8gb + 4*512mb ??? Jeg har 4stk 2gb ram brikker, det er 8gb tilsammen 2 skjermkort + 8gb ram = feil/crash/reboot osv.. 1 skjermkort + 8gb ram = alt i orden. 2 skjermkort + 4gb ram = også alt i orden. Høres ut som en programfeil, som forhåpentligvis blir rettet opp med den kommende Xfire driveren Genialt hvis strømforsyningen er for liten da! Husk at 3 SLI trenger minst 1100w... Står det i spesifikasjonene i alle fall. Bedre å ha for mye strøm, enn for lite Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Genialt hvis strømforsyningen er for liten da! Husk at 3 SLI trenger minst 1100w... Står det i spesifikasjonene i alle fall. Bedre å ha for mye strøm, enn for lite Det skulle visst være 100% stabilt på en 850W beQuiet Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 2 skjermkort + 8gb ram = feil/crash/reboot osv.. 1 skjermkort + 8gb ram = alt i orden. 2 skjermkort + 4gb ram = også alt i orden. Høres ut som en programfeil, som forhåpentligvis blir rettet opp med den kommende Xfire driveren Ja, høres ut som en driverfeil... Har AMD muligheter for å rapportere inn bugs? Testet nettopp 2 skjermkort (nVidia) og 8gb ram i en av arbeidsstasjonene her, fungerer uten problemer. Fint å høre at du er enig.. håper virkelig at det er en program bug og ikke noe annet Angående å rapportere inn bugs må man vel bruke gode gamle "send en mail". Skulle vært en sånn autorapport ting, men ting skal ikke være SÅ lett Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Da har WheelMan bestilt 780i kort, så nå får Kent konkuranse snart Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Da har WheelMan bestilt 780i kort, så nå får Kent konkuranse snart he he.. morsomt :!: Jeg fikk klokket phenomen til 2.81GHz, men det gikk en stund så låste det seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå