Gå til innhold

Kjøp Av Kreatin


Anbefalte innlegg

Hei..

 

 

 

Har tenkt å kjøpe meg Kreatin for å bygge muskler..

har trent på studio i ca 4 måner nå og vil prøve pulver.

 

Men Går det med bare Kreatin? Eller må jeg ha Protein og Carbo med?

En venn av meg drikker Kreatin,Protein og Carbo.. Det funker fett på han.

Men det jeg lurer på er om jeg kan bygge med BARE kreatin eller må jeg bruke Protein og Carbo?

Og hva gjør egentlig Kreatinen? Vet at det er med og gir deg mer kraft og vann i musklene slik at du blir stor.

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin er kjempe bra. Du kan fint trene og kun gå på Kreatin, men det finnes mange forskjellige pulver med Kreatin. Jeg vil anbefale enten Horsepower eller X-plode.

 

Kreatin finnes naturlig i kroppen og dannes ved å binne de 3 aminosyrene. Du kan og finne det i f. eks kjøtt. (men alt for lite til å fylle lagerne i kroppen)

Kreatintilskudd fører til at ATP lagrene i musklene fylles og du får mer effekt av treningene. Kreatin drar og med seg vann inn i musklene, som gjør at de ser større og hardere ut ;) Ikke uvanlig å gå opp ca 1kg når du begynner på kreatin, pga vannet.

 

Skal du gå på kreatin vil jeg anbefale veldig eksplosive intervaller med tunge vekter, og korte pauser. Da drar du mest nytte av Kreatin tilskuddet. :)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Kreatin er kjempe bra. Du kan fint trene og kun gå på Kreatin, men det finnes mange forskjellige pulver med Kreatin. Jeg vil anbefale enten Horsepower eller X-plode.

 

Kreatin finnes naturlig i kroppen og dannes ved å binne de 3 aminosyrene. Du kan og finne det i f. eks kjøtt. (men alt for lite til å fylle lagerne i kroppen)

Kreatintilskudd fører til at ATP lagrene i musklene fylles og du får mer effekt av treningene. Kreatin drar og med seg vann inn i musklene, som gjør at de ser større og hardere ut ;) Ikke uvanlig å gå opp ca 1kg når du begynner på kreatin, pga vannet.

 

Skal du gå på kreatin vil jeg anbefale veldig eksplosive intervaller med tunge vekter, og korte pauser. Da drar du mest nytte av Kreatin tilskuddet. :)

 

lykke til

 

 

 

Hei..

 

Takk for Informasjonen:D

Jeg bestiller snart, men leter etter hva slag Kreatin jeg skal bestille.

Se på denne: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30 er det bra nok?

Hvorfor er den så billig og dei andre litt dyrere?

Lenke til kommentar

Kreatin Monohydrat er det beste og det koster ikke allverden heller.

med d-Pinitol

Uten

 

 

Kreatin vil gjøre at du kan løfte litt flere rep dermed trene tyngre som dermed gir resultater igjen

men ingenting av dette skjer med mindre man har et kalorioverskudd og har dekket proteininntaket.

 

Skulle jeg ha prioritert noe ville det vært

Nok mat

Fettsyrer ala omega

proteintilskudd

kretin

Lenke til kommentar

Noen som vet om kreatinen de selger på ej-shop er bra? Prøvde kre-alkalyn før men er ikke helt sikker på om jeg merka no forskjell. Så har lyst til å prøve monohydrat engang. Og hvordan er det med dosering når man er ferdig med oppladningfasen? på feks treningdager? frokost, før trening og etter? Og det lønner seg å drikke mye vann?

Lenke til kommentar

Om du skipper oppladningsfasen så har du uansett fulle kreatinlagre etter en mnd.

Selv tar jeg bare 5g til frokost og evt en halv tskje oppi proteinshaken til trenngen /eller creaforce++

 

Du behøver ikke drikke mye vann , 2 glass mer en vanlig ? Noe du får ideg uansett når du tar kreatinen.

TN har 169 for 500g

Lenke til kommentar

Hva er så lurt med Kreatin?

Har hørt at du får vann i muskklene dine. Men når du slutter med det, så vil alt forsvinne igjen? eller musklene vil bli slappe. Er dette sant?

Eller Hjelper Kreatin deg for å få støre volum og se godt ut for alltid?

Endret av Fradduz
Lenke til kommentar
Økt styrke, forkortet restitusjonstid, forsinkelse av melkesyredannelse i musklene, gjenvinning av full muskelstyrke raskere etter trening, ekstra vann i musklene påvirker "trykksensorene" i muskelcellene som sender ut et oppbyggende signal og forandringer helt nede på cellenivå som øker potensialet for muskelvekst. Det er også påvist at gjennom å ta kreatin, vil oksygenforbruket i hjernen øke. Dette fører til at du holder deg skarpere og blir mindre mentalt sliten.

 

Når du bruker kreatin vil du trekke vann inn i musklene som inneholder kreatin.

Musklene vil da se litt større ut og bli hardere og da kan du trene hardere og få bedre resultater.

 

Når du velgerå slutte med kreatin så vil alle resultatene være der men muskelmassen vil bare tømme seg for vannet

Lenke til kommentar
Om du skipper oppladningsfasen så har du uansett fulle kreatinlagre etter en mnd.

Selv tar jeg bare 5g til frokost og evt en halv tskje oppi proteinshaken til trenngen /eller creaforce++

 

Du behøver ikke drikke mye vann , 2 glass mer en vanlig ? Noe du får ideg uansett når du tar kreatinen.

TN har 169 for 500g

 

Jess, har fått bestilt nå. Da burde det vell gå greit og ta 5g i morgenshaken og litt i shaken før trening? Pleier egentlig alltid og ta shaken etter trening men vurderer og starte å ta halve før trening, halve etter, spiser banan før shaken etter trening.

Lenke til kommentar

Har bestillt kreatin monohydrat nå.. Men vet ikkje hvor mange DL vatn/Juice jeg skal ha ved 5g Kreatin. Står jeg skal ha 5-10g Kreatin før og itte trening, mn hvor mykje vatn eller Juice skal jeg blande med? 2-4 dl??:O

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
det er pulver som nesten ikke løser seg opp.

5g i et lite glass er ikke noe problem, og gjene en liten skvett til oppi glasset for å få med sanda i bunn

 

 

 

Så da skal jeg bare drikke eit glass etter og føre trening? Ikke noe meir? :O

Endret av Fradduz
Lenke til kommentar
Har aldri lest så mye tull om kreatin før noen gang.

 

* Kreatin er så godt som unødvendig å begynne med etter 4mnd trening

* Monohydrat er langt ifra best

* I praksis gjør ikke kreatinen annet enn å forsinke melkesyre et bittelite sekund

 

Og de punktene du lister opp her skal liksom være mindre tull?

Lenke til kommentar
Har aldri lest så mye tull om kreatin før noen gang.

 

* Kreatin er så godt som unødvendig å begynne med etter 4mnd trening

* Monohydrat er langt ifra best

* I praksis gjør ikke kreatinen annet enn å forsinke melkesyre et bittelite sekund

 

Og de punktene du lister opp her skal liksom være mindre tull?

Ja.

 

Jeg kan godt argumentere for meg:

 

- 4 måneder med trening er ikke lenge, man har enda en god fremgang om man trener riktig. Kreatin er normalt å ta idet men merker man sakker i fremgangen og trenger et lite "boost"

- Kreatin monohydrat er et "billig" kreatin. Det trekker mye væske inn i musklene og mange sliter med det i oppladningsfasen siden man må ta større doseringer

- Tredje er basert på hva jeg har hørt, mulig den er tull, men kreatin er ikke noen vidunderkur for å bli stor og sterk. Oppskrytt etter min mening (gikk 3mnd på monohydrat)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
- 4 måneder med trening er ikke lenge, man har enda en god fremgang om man trener riktig. Kreatin er normalt å ta idet men merker man sakker i fremgangen og trenger et lite "boost"

- Kreatin monohydrat er et "billig" kreatin. Det trekker mye væske inn i musklene og mange sliter med det i oppladningsfasen siden man må ta større doseringer

- Tredje er basert på hva jeg har hørt, mulig den er tull, men kreatin er ikke noen vidunderkur for å bli stor og sterk. Oppskrytt etter min mening (gikk 3mnd på monohydrat)

 

Kreatin gir jo en økt treningskapasitet uansett hvor godt trent man er. Noe som betyr at man kan legge ned en høyere intensitet i arbeidet man gjør på trening, uansett om man er nybegynner eller har holdt på lenge. Dette henger direkte sammen med hvor rask fremgang man får. Det er klart at hvis man bare skal drive å trimme, så har det kanskje ikke så stor betydning, men trener man hardt og strukturert så er det absolutt vits i. Er ikke noe poeng å stagnere først, for så å begynne med kreatin.

 

Monohydrat er billig ja, men det er ingen av de nye "designer-kreatinene" som slår det i ytelse. Det de andre variantene er bedre på er at de gjerne binder opp mindre vann eller ikke krever at man er like nøye med å ta dem daglig osv. for å oppretholde lagrene, men det har lite med de prestasjonsfremmende egenskapene å gjøre.

 

Hvorvidt det virker eller ikke må nesten være opp til hver enkelt. Det er noen det ikke har spesielt stor effekt for, og andre hvor det har ganske merkbar effekt. Virkningen er såpass veldokumentert at det har lite for seg å begynne å bestride den.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Har aldri lest så mye tull om kreatin før noen gang.

 

* Kreatin er så godt som unødvendig å begynne med etter 4mnd trening

* Monohydrat er langt ifra best

* I praksis gjør ikke kreatinen annet enn å forsinke melkesyre et bittelite sekund

 

Og de punktene du lister opp her skal liksom være mindre tull?

Ja.

 

Jeg kan godt argumentere for meg:

 

- 4 måneder med trening er ikke lenge, man har enda en god fremgang om man trener riktig. Kreatin er normalt å ta idet men merker man sakker i fremgangen og trenger et lite "boost"

- Kreatin monohydrat er et "billig" kreatin. Det trekker mye væske inn i musklene og mange sliter med det i oppladningsfasen siden man må ta større doseringer

- Tredje er basert på hva jeg har hørt, mulig den er tull, men kreatin er ikke noen vidunderkur for å bli stor og sterk. Oppskrytt etter min mening (gikk 3mnd på monohydrat)

 

Hei.

 

Om du kan en del om trening, vil jeg veldig gjerne ha litt hjelp.

Jeg trente aktivt før på studio ( 1 år siden ), skal starte igjen nå og lurte da på hva jeg burde starte med, proteinpulver, kreatin eller noe annet som funker? om du foreslår kreatin, vil jeg også vite hvem type du anbefaler meg. Tusen takk ( Andre brukere som også har peiling kan gjerne også få si hva de mener, trenger all hjelp jeg kan få )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...