nAz-guL Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! For noen dager siden skrudde maskinen seg plutselig av. Etter dette var den umulig å skru på igjen. Jeg tenkte først at det sannsynligvis er strømforsyningen som har sluttet og fungere. Den har laget litt rare viftelyder til tider. Men så ser jeg at lyset på hovedkortet (ASUS A8N-SLI Premium) lyser grønt som jeg antar at det skal. og da tenkte jeg kanskje at det ikke er PSU allikevel. Kan det f. eks være at PSU vifta sluttet og fungerer slik at strømforsyningen nekter å skru seg på? Hva annet kan få pc-en til å nekte å starte opp i det hele tatt? Kan det være CPU-en som har tatt kvelden? Kan hovedkortet være ødelagt selv om det lyser grønt? Noen som har noen smarte tips? Jeg er ikke lysten på å bruke penger på en ny strømforsyning som ikke hjelper. Alle tips mottas med takk! nAz-guL Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 har akkurat samme HK som deg, på mitt lyste det grønnt selv om psu var def. prøv å "jumpstarte" psu ved å kortslutte grønn ledning på 24pins HK kontakten med hvilken som helst sort ledning og se om psu starter Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 har akkurat samme HK som deg, på mitt lyste det grønnt selv om psu var def. prøv å "jumpstarte" psu ved å kortslutte grønn ledning på 24pins HK kontakten med hvilken som helst sort ledning og se om psu starter Du mener at jeg skal plugge ut alle ledninger, putte noe metallisk mellom det hullet med grønn ledning på 24-pinsen og et hull med en svart ledning (på 24-pinsen?)? Så hvis den starter da, er det kanskje ikke den som er ødelagt, men hvis den ikke starter så er det PSU som er defekt? Takk for raskt svar! nAz-guL Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 helt korrekt, MEN selv om den starter betyr ikke det at den helt garantert er i orden, men det er en lett måte å få en indikasjon, for hvis den ikke starter er den ødelagt Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Tusen takk!! Skal få testet dette i løpet av dagen. nAz-guL Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Testa dette nå og PSU-en startet ikke. Da blir det nok en tur på Datakjeden i morgen Takk for hjelpen! nAz-guL Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Fikk ordna meg en Seasonic S12 i dag og da fyrte den opp igjen. Knallbra!! nAz-guL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå