Myagos Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) En liten oppdatering. -Etter at jeg tok ut den ene rambrikken og satt dem blå mot blå gikk greia opp til 5.6 fra 5.2 dette må være et mer riktig resultat eller skal den høyere? -Lastet ned MF907 og det eneste som var inni den zip filen var en eneste fil som heter "MAXIMUS-ASUS-Formula-0907.ROM" Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med den, noen ideer? -Driver også å sletter Nvidia driverne med driver cleaner, men det tar jævlig lang tid. Håper jeg får resultat av det. Endret 2. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) En liten oppdatering. -Etter at jeg tok ut den ene rambrikken og satt dem blå mot blå gikk greia opp til 5.6 fra 5.2 dette må være et mer riktig resultat eller skal den høyere? -Lastet ned MF907 og det eneste som var inni den zip filen var en eneste fil som heter "MAXIMUS-ASUS-Formula-0907.ROM" Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med den, noen ideer? -Driver også å sletter Nvidia driverne med driver cleaner, men det tar jævlig lang tid. Håper jeg får resultat av det. 5.6 er nok korrekt, sålenge du kjører uten overklokking. Har du sjekket hvilken versjon av bios som er installert da? Kan jo hende det er en "god nok" bios allerede. Du kan installere bios med ASUS Update som er et program som følger med maskinen, du pakker ut .ROM fila og velger denne fra ASUS update. Har du sjekket i enhetsbehandling at alle drivere ellers er installert, ingen anmerkninger i lista mener jeg da? Endret 2. januar 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Nå har jeg fjernet nvidia med driver cleaner og installert greia på nytt, men den viser fortsatt bare 5.6 Kan prøve å fjerne alt i sikkerhetsmodus, men hvordan går jeg på sikkerhetsmodus med vista, noen som vet? Er glad for at rambrikkene er på 5.6 fra 5.2 hvertfall, nå er det bare grafikkortet som mangler! Hvis noen vet noe angående grafikkort problemet så ikke nøl med å si ifra. EDIT: Oppdatering av BIOSen fikk den opp til 5.7... dette er merkelige greier.. forstår ingenting, hvorfor kommer dem ikke til topps? Endret 2. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Nå har jeg fjernet nvidia med driver cleaner og installert greia på nytt, men den viser fortsatt bare 5.6 Kan prøve å fjerne alt i sikkerhetsmodus, men hvordan går jeg på sikkerhetsmodus med vista, noen som vet? Er glad for at rambrikkene er på 5.6 fra 5.2 hvertfall, nå er det bare grafikkortet som mangler! Hvis noen vet noe angående grafikkort problemet så ikke nøl med å si ifra. Kanskje et dumt spørsmål men har du satt i strømkontakten på 8800 Ultra kortet? Igjen, har du sjekket at alle enheter er installert i enhetsbehandlingen? Endret 2. januar 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 -Har en strømkontakt i som det står PCI-E1 på.. den er i den høyre pluggen. Jeg har en annen en som det står PCI-E2 på, men den har jeg ikke i, den skal ikke inn i den venstre grafikkortpluggen? -Har en Ukjent enhet der, når jeg prøver å søke etter den får jeg opp Creative Game Port, men jeg har ikke noe problemer med lyden og den sier at jeg har for ny windows til at den kan virke.. tror ikke det har noe med mitt problem. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Dem ligger på 5.2 Prosessor : 5,9 Minne (Ram) : 5,2 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,6 Primær harddisk: 5,3 Var en litt merkelig score det her ja, får følgende score med et 8800GTS 640MB, 4GB ram og en Xeon Quadcore: Prossesor 5,9 Minne: 5,9 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,9 Primær harddisk: 5,7 Sjekk at alle driverne dine er de nyeste! EDIT: Du må bruke begge strømkontaktene på skjermkortet ja! Endret 2. januar 2008 av marius883 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Takk Marius. Etter at jeg tok i den andre strømkontakten i grafikkortet er det nå på 5.9 hvor den skal være. Endelig ! Har du overklokka dine rambrikker og var dem orginalt på rundt 5.6? Skjønner ikke hvorfor ikke jeg har den på 5.9 også da... Uansett nå ser det slikt ut : Prossesor 5,9 Minne: 5,6 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,9 Primær harddisk: 5,3 Noe som er en betydlig oppgradering takke være dere. Så takk til alle som har hjulpet meg så langt. OI OI OI : Prøvde litt Bioshock nå så dette var andre saker! Spillet går som en drøm nå, like glatt som en barnerompe! Endret 3. januar 2008 av Myagos Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 rart. jeg dro bioshock på full guffe glatt med 8800gts, q6600, 2gb og xp når det kom ut. Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) er det 5300 (667mhz)- 6400 (800mhz) eller 8500 (1066) brikker du ha. hvis det er 5300 brikker du har er det normalt. er det over, skulle det ligge på 5.9. bra du har fått ordna ytelsen ihvertfall.. alltid en løsning, Edit: kan du ikke ta en 3dmark06 test også. så kan jeg se om du ligger der du skal. 30mark06 ekte verisjon ligger på skiva til hovedkortet ditt. Keyen står på på baksiden Endret 3. januar 2008 av The True Negoliaz Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hei Negoliaz, da jeg gikk igjennom 3D Mark med default settings fikk jeg 11887 poeng. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Takk Marius. Etter at jeg tok i den andre strømkontakten i grafikkortet er det nå på 5.9 hvor den skal være. Endelig ! Har du overklokka dine rambrikker og var dem orginalt på rundt 5.6? Skjønner ikke hvorfor ikke jeg har den på 5.9 også da... Uansett nå ser det slikt ut : Prossesor 5,9 Minne: 5,6 Grafikk: 5,9 Spillgrafikk: 5,9 Primær harddisk: 5,3 Noe som er en betydlig oppgradering takke være dere. Så takk til alle som har hjulpet meg så langt. OI OI OI : Prøvde litt Bioshock nå så dette var andre saker! Spillet går som en drøm nå, like glatt som en barnerompe! Bare hyggelig å kunne hjelpe! Hadde samme problemet med et ultra kort jeg hadde for en stund siden, jeg brukte også bare en strømkontakt, noe som endte med dårlig ytelse i spill. Jeg endte opp med å nedgradere til et 8800GTS (har 2 nå da:P), men det holder i massevis for meg, drar bioshock på maks jeg også så. når det gjelder ram brikkene så kjører jeg faktisk på 667mhz, dog med ganske stramme timings (4-4-4-10) kan ikke kjøre 800mhz pga. at hovedkortet ikke takler det. Men hvis det er 800mhz brikker du har, så skulle det jo i teorien gi 5,9 i score. Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei Negoliaz, da jeg gikk igjennom 3D Mark med default settings fikk jeg 11887 poeng. da har du en helt normal score, etter hardware, gratulerer!! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Så hyggelig, tusen takk til deg og alle som hjalp meg med dette. PCen går som en drøm nå Vista er også mye bedre enn det folk har fått meg til å tro, har ikke hatt et eneste problem hittil etter at jeg fikset problemene mine. Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Så hyggelig, tusen takk til deg og alle som hjalp meg med dette. PCen går som en drøm nå Vista er også mye bedre enn det folk har fått meg til å tro, har ikke hatt et eneste problem hittil etter at jeg fikset problemene mine. vista er topp. jeg går ikke tilbake til xp ihvertfall, får samme fps i spill i det som i xp. noen spill tilogmed bedre, greit kopieringen starter litt treigt... men man har da alltids killcopy.. og da går det også som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå