Gå til innhold

Fikk du det du virkelig ønsket deg til jul ?

Anbefalte innlegg

Heisan

Før jul så er det jo enormt mange som er innom forumet her og spør etter tips, råd, etc for kjøp av fotoutstyr. Enten i gave til seg selv eller andre. Så jeg tenke å sjekke stemningen nå som julegave suset har lagt seg. Fikk du det du ønsket deg av fotoutstyr til jul ?.

Selv kjøpte jeg meg en Canon40D i julegave til meg selv , så jeg fikk i allefall det jeg ønsket meg

:-) Hehe

Endret av paalolse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv kjøpte jeg meg en CanonD40 i julegave til meg selv , så jeg fikk i allefall det jeg ønsket meg

Sjelden (ut)gave det der. :new_woot:

CanonD40.jpg

Det kommer i det minste med et anstendig kitobjektiv! :innocent:

Forøvrig fikk jeg ikke den AI-s 105mm f/2.5 jeg ønsket meg fra eBay-nissen, og Nikon så seg ikke tjent med å gi meg en 30mm f/1.4.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Selv kjøpte jeg meg en CanonD40 i julegave til meg selv , så jeg fikk i allefall det jeg ønsket meg

Sjelden (ut)gave det der. :new_woot:

CanonD40.jpg

Det kommer i det minste med et anstendig kitobjektiv! :innocent:

Forøvrig fikk jeg ikke den AI-s 105mm f/2.5 jeg ønsket meg fra eBay-nissen, og Nikon så seg ikke tjent med å gi meg en 30mm f/1.4.

HEHE fikset på den der skriveleifen der ja -)))

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg glemte jo helt å fortelle at jeg fikk en Olympus XA. Komplett med A11 blits og en nydelig, kraftig bæreveske i sort skinn med logo. Den vesken er så sjelden at kamerasamler A. Stasi måtte innrømme at han aldri har sett den før. Få har sett så mange XA'er enn han, så det sier sitt. Original er den i alle fall, og flott er den også.

Det hører med til historien at jeg fikk den av en amerikansk nabo som ikke har brukt noe annet enn Leica M3 i ca 35 år. XA er verdens søteste bittelille koblede målsøker (verdens minste med koblet målsøker?), og den jeg har fått må ikke forvirres med de mindre avanserte XA2/3/4. Dette er originalen, og den føles aldeles herlig. Objektivkonstruksjonen omtales som en omvendt tele. Kreativ konstruksjon, svært flotte bilder. Min Rollei B35 blir herved forvist til en tilværelse som nydelig hyllepryd, hvis jeg ikke tilfeldigvis skulle dra et sted der uavhengighet av batterier betyr noe.

En mer teknisk artikkel.

Her gjengir de en test fra 1979. Interessant å se hvordan de skrev kamerakritikker på den tiden. Flott artikkel, forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...