€uropa Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Det blir ikke lett å følge opp en slik lov, men det gjelder også andre lover som har blitt vedtatt likevel. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jada, man kan sikkert lage en lov. Men det blir fremdeles veldig vanskelig å spore, siden når man først har skaffet seg en IP-adresse som ikke kan spores - så kan man ikke spores.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Poenget mitt er nettopp det at styresmakten foretrekker de enkle løsningene, som DLD er et eksempel på. Jeg ser jo helst at DLD ikke inkluderer nettdebatter, for mange av oss som har postet i denne tråden har jo kommet med "hatefulle" ytringer i en eller annen grad. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Det blir ikke lett å følge opp en slik lov Det er ikke bare ikke lett. Det er faktisk omtrent teknisk umulig. Derfor jeg er nysgjerrig på hvordan du mener det skal kunne gjennomføres. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Gjelder dette forresten for diskusjon.no? For det er vel i bunn og grunn et selskap som driver forumet? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Det løses ved å forby nettbruk uten en sporbar IP-adresse. Har du tatt med i regninga at poitiet er nesten like inkompetente og late som politikerne? Bare prøv å spore meg opp du, ta gjerne med kompissene i Overvåkninga med på forsøket. Endret 22. april 2012 av Skatteflyktning 5 Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Har du tatt med i regninga at poitiet er nesten like inkompetente og late som politikerne? Bare prøv å spore meg opp du, ta gjerne med kompissene i Overvåkninga med på forsøket. mange som er enige i det om dagen, les kommentarfeltet http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/PST-vil-legge-nettdebatter-under-Datalagringsdirektivet-6809325.html Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Kanskje det var dette Jensemannen mente med mer "åpenhet". 5 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) All kritikk av staten,regjeringens politikk, politikere eller politiet, vil nå komme under kategorien trusler eller hatefulle ytringer. Det samme vil kritikk av Islam, jødedommen, muslimer,jøder, innvandrere generellt, homser eller vedtatte politiske "sannheter" som feks "menneskeskapte klimaendringer" sosialismen osv. I USA, England og Australia er det allerede noen som har krevd at slike "klimaskeptikere" må drepes og husene deres brennes. Hatefulle ytringer vil også etter hvert omfatte alle henvisninger til Bibelen og omtale av Bibelen som Guds ord, eller hentydninger til Jesus som Guds sønn. Etter hvert vil det også bli forbudt å være kristen, og kristne vil bli drept. Når de har kvittet seg med alle kristne ved hjelp av ateistene, så vil turen komme til ateistene, og de vil av dem som ikke vil tilbe staten og omvende seg til den nye klimareligionen vil bli drept.. Endret 22. april 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
BillaryClinton Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Serr mann? For et aldeles flott konspiratorisk innlegg uten noen som helst form for begrunnelser. Jeg tror det er viktig å få fram i denne tråden at politikere flest er ikke onde av natur, eller prøver å konspirere for å gjøre onde ting. Mest sannsynligvis er de naive og uvitende, og det er derfor de fremmer lover som ikke nødvendigvis er så saklig rasjonelle. Bak de fleste handlinger ligger det gode intensjoner. Det betyr selvfølgelig ikke at handlingen nødvendigvis er god. Når det kommer til den siste tids snakk om utvidelser av DLD så er dette noe kun PST fremmer, av naturlige årsaker. Når pressen er såpass kritisk til utvidelsene så har jeg en sterk tvil på at det faktisk kommer til å skje. Regjeringen er ikke så dum at de presser gjennom lover som den fjerde statsmakt mener ødelegger demokratiet. Men forøvrig, HVIS det skjer, så er det fort gjort at de kan tape alt, og da mener jeg DLD i seg selv. Det er litt typisk at en regjering går for langt, og dermed får et stort backlash som bare går mot dem. Så de må definitivt trå varsomt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg skulle ønske du (og noen andre) kunne holdt konspirasjonsteoriene utenfor dette temaet, Balthazar. Det gjør ingenting annet enn å skade saken for de som er i mot DLD og de som ønsker å debattere saklig. 3 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Serr mann? For et aldeles flott konspiratorisk innlegg uten noen som helst form for begrunnelser. Jeg tror det er viktig å få fram i denne tråden at politikere flest er ikke onde av natur, eller prøver å konspirere for å gjøre onde ting. Mest sannsynligvis er de naive og uvitende, og det er derfor de fremmer lover som ikke nødvendigvis er så saklig rasjonelle. Bak de fleste handlinger ligger det gode intensjoner. Det betyr selvfølgelig ikke at handlingen nødvendigvis er god. Når det kommer til den siste tids snakk om utvidelser av DLD så er dette noe kun PST fremmer, av naturlige årsaker. Når pressen er såpass kritisk til utvidelsene så har jeg en sterk tvil på at det faktisk kommer til å skje. Regjeringen er ikke så dum at de presser gjennom lover som den fjerde statsmakt mener ødelegger demokratiet. Men forøvrig, HVIS det skjer, så er det fort gjort at de kan tape alt, og da mener jeg DLD i seg selv. Det er litt typisk at en regjering går for langt, og dermed får et stort backlash som bare går mot dem. Så de må definitivt trå varsomt. Serr mann? For et aldeles flott konspiratorisk innlegg uten noen som helst form for begrunnelser. Jeg tror det er viktig å få fram i denne tråden at politikere flest er ikke onde av natur, eller prøver å konspirere for å gjøre onde ting. Mest sannsynligvis er de naive og uvitende, og det er derfor de fremmer lover som ikke nødvendigvis er så saklig rasjonelle. Bak de fleste handlinger ligger det gode intensjoner. Det betyr selvfølgelig ikke at handlingen nødvendigvis er god. Når det kommer til den siste tids snakk om utvidelser av DLD så er dette noe kun PST fremmer, av naturlige årsaker. Når pressen er såpass kritisk til utvidelsene så har jeg en sterk tvil på at det faktisk kommer til å skje. Regjeringen er ikke så dum at de presser gjennom lover som den fjerde statsmakt mener ødelegger demokratiet. Men forøvrig, HVIS det skjer, så er det fort gjort at de kan tape alt, og da mener jeg DLD i seg selv. Det er litt typisk at en regjering går for langt, og dermed får et stort backlash som bare går mot dem. Så de må definitivt trå varsomt. Vel, dere ser jo at disse "konspirasjonsteoriene" som jeg kommer med blir virkelighet etter hvert. Denne utvidelsen av DLD som pst nå vil ha ble jo kalt en "konspirasjonsteori" da jeg først sa at dette ville skje npr DLD blir innført. Og dette vil bli innført slik pst vil, det var jo noe slikt Jan Bøhler etterlyste for en stund siden. Å kritisere regjeringen eller regjeringens politikk er forøvrig allerede forbudt i USA, selv om de fleste har sluppet unna med det til nå. Pressen er ikke kritisk til dette som PST kommer med, de spiller på lag mot disse "farlige" terroristene som kritiserer regjeringen og regjeringens politikk, men noen i folket er kritisk. De fleste bryr seg imidlertid ikke, og mange av dem støtter pst fordi de selv mener at de ikke tilhører noen av degruppene i folket som rammes av dette.. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Jeg skulle ønske du (og noen andre) kunne holdt konspirasjonsteoriene utenfor dette temaet, Balthazar. Det gjør ingenting annet enn å skade saken for de som er i mot DLD og de som ønsker å debattere saklig. Hva er mer saklig enn å advare mot en fare som nærmer seg ? Det skader ikke saken, tvert imot så kunne kanskje hele DLD blitt stoppet om folk hadde hørt mer på oss som begynte å advare mot det som er i ferd med å skje allerede for mange år siden. Nå er dette i ferd med å gradvis bli innført, og vi ser at på område etter område så blir overvåkingen og sensuren gradvis innskjerpet. Mao vi ser den totalitære nye verdensorden ta form rett fremfor oss. http://enverden.no/ Men ennå klarer de fleste ikke å forstå hva som skjer. . Endret 22. april 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Populært innlegg toreae Skrevet 22. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. april 2012 En av mine teorier om Baltazar94, er at han jobber for regjeringen. Hans oppgave er å ødelegge er hver fornuftig diskusjon som er negativ mot dagens styre, med så mange konspirasjonsteorier som mulig. Slik at regjeringen får arbeidsro. 10 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Enda litt mere galskap: http://www.aftenpost...ml#.T5OrtKslvdk Jeg har sagt hele tiden at IP-adresser bare er starten. Snart vil politiet si "Vi trenger innoldet også". Og jaggu er vi der allerede gitt - FØR DLD er innført! 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 CISPA ser ut til å få fot feste.. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Vel, dere ser jo at disse "konspirasjonsteoriene" som jeg kommer med blir virkelighet etter hvert. Det er ingen som kan benekte at du fikk mere vann på mølla der, men mølla di drives fortsatt av en liten bekk mens vi andre forholder oss til stillehavet. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 http://www.politiforum.no/id/4545 Fløisbonn ønsker ikke å gå i detalj på hvilke metoder politiet i dag benytter seg av, men sier det ligger begrensninger i dagens lovverk gjennom at politiet blant annet ikke har lov til å utføre dataavlesning.Et lovforslag som er til vurdering i Justisdepartementet, åpner imidlertid for dette. Nytt lovforslag ja... en kraftig utvidelse... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ønsker å legge til debatten at jeg ikke lenger føler at jeg med trygghet kan poste mine meninger. Trist å tenke på at vi vokste opp i et land hvor vi ble opplært om hvor bra ytringsfrihet og å ha egne meninger; skulle være... Det er i alle fall godt å vite at jeg har tatt forehåndsregler så langt, og vil fortsette å gjøre det. - Internett er ikke fritt lenger. 4 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Her er et godt eksempel på hvorfor DLD ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå