Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Vil bare dele mitt spørsmål til NRK.no.

Hvorfor er dere stille om Datalagringsdirektivet?

Er det høyere hold som styrer og sier at dere skal ha minst mulig saker om DLD? Dette er høyaktuelle nyheter og viktig informasjon som folket må få se, lese og høre.

Arbeiderpartiet og Høyre har nettopp gått inn for å fjerne sentrale elementer i rettsstaten, og bryter bevisst grunnlovens §102. 89 stortingsrepresentanter setter politiet over folket, setter falsk sikkerhet over reell frihet og *reell* sikkerhet som vi risikerer å miste hvis onde hender får tilgang på det som nå skal innføres. Dette er et enormt skritt i helt feil retning, i det som inntil nylig har vært verdens fremste demokrati.

De fagmenn som er nærmest virkeligheten i direktivet, juristene og IKT, er klart imot, mens jeg selv ikke har møtt på noen som har kjent til saken som også støtter direktivet, utenom disse 89 og de som etterhvert vil være de som får lov til å benytte seg av de nye og ekstreme verktøyene.

Bare det at media tier er en sak i seg selv. Ikke en eneste avis jeg så i dag hadde noe om dette på forsiden, mens saken datt nedover på nettavisene svært kjapt.

Hvordan er ikke dette den aller største innenrikssaken i Norge i denne Stortingsperioden? Alle media slo stort opp når ett menneske skulle vises ut av landet, men dette er en sak som påvirker alle 5 millioner innbyggere.

Har du fått svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surprise, surprise.

Forøvrig er jeg uenig i at Maria Amelie-saken kun gjaldt én person, det handlet om et system som rammet mange. Da kan man jo heller spørre seg hvorfor nrk.no slår opp på forsida si en råttehale-sveis, kvinnefotball, matoppskrifter, båtpussing, fisking, amerikansk basketball osv. For all del, de må gjerne skrive om dette - men DLD er tross alt mye viktigere enn alt dette tilsammen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Henvis til forrige mail til de, og etterspør et svar på den, og samtidig be om en årsak til at du ikke har fått noe svar.. :) Og hvilken epostadresse ble brukt hos NRK? Ikke bruk en fellesmail, da kan de bare hjemme seg bak at de visste ikke hvem den skulle til. Så send en direkte mail til en hovedredaktør/ansvarligredaktør på korrekt epostadresse, kan nok få fortgang i et eventuelt svar.. :)

Her finner du de rette pesonene som kan gi et svar på dette..

Lenke til kommentar

Et steg av gangen. Tilslutt sitter vi i gulag uten å forstå hvordan vi kunne la dette skje.

Riktig.

Og slik har ap jobbet steg for steg med dette for øyet siden de kuppet makten før krigen, inntil det nå er for sent for oss å gjøre noe med det.

Og det såkalte "demokratiet" i Norge har hele tiden bare vært en illusjon, for alle partiene på stortinget jobber mot samme mål, og for samme oppdragsgivere som ap.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei.

Ikke fra stortingsrepresentantene heller.

Du får nok ikke svar heller, for DLD kan ikke forsvares, og det ligger kun onde hensikter bak vedtaket om å innføre det.

Og det vet både NRK og de politikerne som står bak dette sviket, selv om de prøver å innbille seg selv om det motsatte.

Og de terroristene og kriminelle som de påstår de vil beskytte oss mot ved å innføre dld de eksisterer ikke.

De terroristene og kriminelle som vi imidlertid burde beskyttes mot, er de samme "myndighetene" som vil innføre dld for å beskytte oss mot ikke-eksisterende terrorister og kriminelle..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Et steg av gangen. Tilslutt sitter vi i gulag uten å forstå hvordan vi kunne la dette skje.

Riktig.

Og slik har ap jobbet steg for steg med dette for øyet siden de kuppet makten før krigen, inntil det nå er for sent for oss å gjøre noe med det.

Og det såkalte "demokratiet" i Norge har hele tiden bare vært en illusjon, for alle partiene på stortinget jobber mot samme mål, og for samme oppdragsgivere som ap.

Interessant at du nevner at de kuppet makten før krigen. Kan du utdype det noe videre? Helt enig at det ikke finnes opposisjon til globalistene som har makta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så den, så den dommen impliserer at alle som har åpne wifi ikke kan tiltales så lenge man ikke finner ulovlig materiale på deres maskin.

Hvordan kom du til den konklusjonen?

Saken er jo at representant for opphavsrettsorganisasjon ønsket å få navn på personene som er knyttet til IP-adresser, slik at de i tur kan anmelde privatpersoner og få satt i gang en etterforskning. Har de ikke navn knyttet til IP-adresse kan de umulig lete etter ulovlig materiale på folks maskiner.

---

Uansett, nå har de både lokasjon og IP med DLD - så med automatisert bevisinnhenting kan du bruke VPN og legge igjen telefonen på jobb og gå fri, og som uskyldig er det bare å ringe advokaten fordi du ikke tar forholdsregler siden de vet at du var på åstedet der tvilsomme saker ble lastet ned på PC'en. Smart system.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, da ser det ut som interessen for dette tema begynner å gå over.

Om ett år er det hele glemt.

Om ti år vil det settes spørsmålstegn ved den mentale helse for den som måtte foreslå å fjerne denne "beskyttelsen" av folket.

Det meste har allerede blitt sagt i denne diskusjonen her, men personlig er i hvert fall dette noe som kommenteres daglig for å "hovere" over mine venner som bor i norge (Sarkastisk humor).

Lenke til kommentar

Tja, da ser det ut som interessen for dette tema begynner å gå over.

Om ett år er det hele glemt.

Om ti år vil det settes spørsmålstegn ved den mentale helse for den som måtte foreslå å fjerne denne "beskyttelsen" av folket.

Det meste har allerede blitt sagt i denne diskusjonen her, men personlig er i hvert fall dette noe som kommenteres daglig for å "hovere" over mine venner som bor i norge (Sarkastisk humor).

Stiller meg bak dette. Om ikke DLD taes opp daglig, så diskuterer jeg det ofte med venner og familie.

Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke DLD, men jeg synes saken er litt for overdrevet i forhold til andre viktigere saker.

Jeg håper folk husker hvor DLD kommer fra, og hvem som stemte for, og at folk stemmer på de partiene som er mot. Hadde Norge vært en del av EU, hadde vi måtte innført DLD uavhengig av hva befolkningen mener.

Det er jo ikke bare Europa som har vedtatt DLD, men USA har jo en lignende, USA PATRIOT Act.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...