Slimda Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Arbeiderpartiets nettsider under angrep Ikke overraskende. Men det komiske? - Om det er noen fra denne anonymous-gruppa så er det et paradoks at noen som hevder å jobbe for demokrati og ytringsfrihet tar i bruk denne type virkemidler. kan vel strengt tatt si det samme om DLD... 6 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Noen som vet hvor det organiseres fra? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) En humoristisk tolkning fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/statsmakt/article4084708.ece Den var i grunn litt grusom, men alikevel veldig gutsy og bra for å vise at DLD ikke vil virke mot det de mener. Arbeiderpartiets nettsider under angrep Ikke overraskende. Men det komiske? - Om det er noen fra denne anonymous-gruppa så er det et paradoks at noen som hevder å jobbe for demokrati og ytringsfrihet tar i bruk denne type virkemidler. kan vel strengt tatt si det samme om DLD... Jeg er ikke for DDOS av nettsider/tjenester, det er ingen konstruktiv måte å vise motstand på og forsterker vel bare signaler om behov for enda strengere reguleringer av internett som gjør at man vil miste ennå mer frihet. Om ikke annet har kanskje AP nå fått tanker om flere reguleringer på dagsorden. Endret 6. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hva gjør man for å laste ned div filer med torrents uten å bli overvåket? Kan man bare laste ned tor-browser, så er man usynlig? Vil ikke trafikken fra torrentklienten også bli overvåket? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 DDOS på nettsider svekker nok bare oppslutningen mot DLD. Det kommer i hvert fall ikke noe godt ut av det. Siden noen idioter alltid skal kalle seg Anon og media biter på, og de sier seg mot DLD, gjør det at alle andre mot DLD lett blir stigmatisert som internett-vandaler. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Google er også en kilde, men anonymiserte torrent nett er nøkkelordet. Matsemann: Ja, her mater man DLD trollet med argumenter til hvorfor det er viktig å innføre det og kanskje andre reguleringer. Det får også mostanden til å fremstå som en uorganisert kaotisk gruppering som roper i munn på hverandre. Endret 6. april 2011 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Passer litt for godt at dette skjer nå. Nesten så jeg mistenker AP for å stå bak angrepet selv, slik at de kan si at det er nok en bevis på at DLD er nyttig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hva gjør man for å laste ned div filer med torrents uten å bli overvåket? OneSwarm Kan man bare laste ned tor-browser, så er man usynlig? Vil ikke trafikken fra torrentklienten også bli overvåket? Tor gjør deg ikke "usynlig", med det som blir logget vil ikke tilsvare de nettsidene du går til. Tor er ikke brukbart for torrents og fildeling Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Arbeiderpartiets nettsider under angrep Det er feil måte å gå frem på, men tydeligvis er det slikt som må til for at media skal bry seg. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg er ikke for DDOS av nettsider/tjenester, det er ingen konstruktiv måte å vise motstand på og forsterker vel bare signaler om behov for enda strengere reguleringer av internett som gjør at man vil miste ennå mer frihet. Det er fullt ut moralsk forsvarlig å angripe den som overgriper seg på din frihet, noe som ikke betyr at man MÅ angripe dem. Om AP siden ikke hadde blitt angrepet hadde man ikke hørt mer om DLD før de første arrestene av "pirater" hadde skjedd. Om ikke annet har kanskje AP nå fått tanker om flere reguleringer på dagsorden. Tror du virkelig AP ikke har slike tanker uavhengig av DDOS? DDOS viser vel bare hvor utrolig inkompetent Staten er innen dette mediet. 1 Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kommer DLD til å ha en oversikt over hvilke nettsider jeg besøker? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kommer DLD til å ha en oversikt over hvilke nettsider jeg besøker? Ja, det er hele hensikten i versjon 1 Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kommer DLD til å ha en oversikt over hvilke nettsider jeg besøker? Ja, det er hele hensikten i versjon 1 That`s going to be a problem :!: Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Arbeiderpartiets nettsider under angrep Det er feil måte å gå frem på, men tydeligvis er det slikt som må til for at media skal bry seg. Haha, ja. Misstenker at det er noe som ligner på en Blackout som er satt igang rundt dld. Journalistene sier selv at uavhengige samfunds-pupliseringer ikke har sjans til å dekke viktige saker(mangler kompiser bland topp-politkerne). Men hvordan kan folket få tilgang til info, når de som står bak de organiserte publiseringene ikke dekker saken? Endret 6. april 2011 av Admiral1 Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kommer DLD til å ha en oversikt over hvilke nettsider jeg besøker? Nei. 1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) En Blackout beordret av myndighetene eller noe lignende hadde egentlig ikke vært usannsynlig... Edit: Skriveleif Endret 7. april 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Arbeiderpartiets nettsider under angrep Det er feil måte å gå frem på, men tydeligvis er det slikt som må til for at media skal bry seg. Vel, det er bare noe slikt vi kan gjøre, med politikere som ikke hører på folket i en slik avgjørelse. I mine øyne så har ikke Norge en statsminister, noe som denne saken er med å bevise. Han er ikke en leder. Vi har en playboy statsminister som gir faen i folk. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da jeg kom hjem i dag hørte jeg den aller første nyheten om DLD jeg har hørt siden i fjor. Og den handlet om fjortisddosere. Media suger. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kommer DLD til å ha en oversikt over hvilke nettsider jeg besøker? Nei. Not sure if serious? De logger koblinger mellom ip-adresser, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Som de fleste oppegående ville forstått fikk AP akkurat det de trengte av denne barnslige DDOSingen. - Om det er noen fra denne anonymous-gruppa så er det et paradoks at noen som hevder å jobbe for demokrati og ytringsfrihet tar i bruk denne type virkemidler. Men nå er det jo også et paradoks at et parti som hevder å jobbe for demokrati og ytringsfrihet utfører følgende: 1. Snikinnfører flertall på bakrommet for DLD og påskynder hele prosessen for å unngå vanlige rutiner og hensyn i slike saker. 2. Er for at alle nordmenns digitale trafikkdata (ikke innhold, ennå) skal logges og lagres. Kan sidestilles med at vi alle skulle hatt en agent i hælene som noterte alle våre bevegelser. 3. Legger på såkalte "betingelser for innsyn" som har så mange unntak (som ikke nevnes) at betingelsene i praksis lett kan omgås. Dette er ikke forenlig med egne uttalelser om demokrati og ytringsfrihet. - Jeg regner med at de som tilhører den organiserte motstanden mot DLD tar avstand fra slike metoder, sier hun. Endelig godt at det siste sies, men alikevel en skarp syrlig undertone som helt klart rettes til motstandere av DLD. Endret 6. april 2011 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå