Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eit lite steg for rikets sikkerhet, eit stort steg i feil retning for personvern og demokrati. Idiotar.

Jeg er sterkt tvilende til at dette bidrar positivt til vår sikkerhet. Mulighetene for å omgå direktivet er der, og det vil heller være de kriminelle som sørger for å omgå enn de lovlydige.

Jeg ser helller på det enorme potensialet for misbruk av data, som snart vil utgjøre en trussel mot hele befolkningens sikkerhet.

Lenke til kommentar

Staten kan være en garantist for frihet. Staten kan beskytte innbyggerne mot overgrep fra andre innbyggere, for eksempel.

Det er staten og statens lakeier som er de virkelige terroristene. Det er staten vi bør beskyttes mot.

Staten samler inn opplysninger om oss i en eneste hensikt, og det er å begå overgrep mot oss, og beskytte seg selv mot oss.

Alt snakk fra politikerne og politiet om å innføre kontroll og overvåking for å "beskytte" oss mot kriminelle og terrorister er bare et spill for galleriet for å lure oss til å akseptere disse tiltakene, slik at de selv skal få bedre mulighet til å terrorisere oss enda mer i fremtiden uten at vi har noen mulighet til å forsvare oss.

Dette har jeg prøvd å påpeke lenge,og forhåpentligvis er begynner folk å forstå det nå.

Lenke til kommentar

DLD er nok kommet for å bli, og dette er bare begynnelsen, for i forslaget til DLD var det en regel om formålsglidning, dvs at staten og politiet kan avgjøre hva dld skal brukes til etter at det er innført.

Dette betyr også at det politikerne forteller oss nå om begrunnelsen for å innføre dld,er ren løgn.

Da DDR gikk i oppløsning så ble alle stasi-agentene fra DDR hentet over til USA for hjelpe til med å å utvikle fremtidige overåkingssystemer.

Ideen til datalagringsdirektivet kommer nettopp fra USA, som allerede har innført noe lignende og regjeringen der har allerede stengt flere dusin websider med innhold de ikke liker.

Og regjeringen har også laget lange lister over dem de mener er terrorister og fiender av staten, kritikk av regjeringens politikk er nok til å komme på en slik liste.

Det samme gjelder hvis du prater i en mobiltelefon, bruker en kikkert eller fotografiapparat/filmkamera på feil sted på feil tidspunkt osv.

Full sensur av internett er også innført av regjeringen i Australia.

Politikerne har kun onde hensikter med å innføre DLD, og det de nå har gjort bør ikke glemmes. Men alle med litt vett og fornuft i toppetasjen bør nå forlate disse politikerne og deres partier i flokk og følge.

Derfor må vi prøv å stoppe dem nå, med alle lovlig tilgjengelige midler.

Jeg vil oppfordre alle til å vise sin bunnløse forakt for disse politikerne i ap og høyre som i dag har vedtatt dette. De fleste vet hvem det er,og de som ikke vet det kan lett finne frem til hvem det gjelder.

Jeg vil også oppfordre alle som er medlem av høyre eller ap til å melde seg ut av partiet. De som heretter fortsetter som medlem av høyre eller apeller gir dem sin stemme ved valget, de støtter DLD.

Det er ingen grunn til å vente på valget, vi bør alle isolere disse politikerne nå, og ikke være tilbakeholdne med å vise vår forakt for det de har gjort.

Alle som er medlemmer av et av disse to partiene bør også melde seg ut i protest, vi må sørge for å tilintetgjøre disse partiene nå og sørge for at de blir uten medlemmer.

Ingen sak er så viktig som DLD,

Om blir DLD innført så er Norge offisielt en diktaturstat, og da har ikke folket noe å si uansett, og regjeringen og politiet kan gjøre akkurat som de vil.

Lenke til kommentar

Nå står valget mellom Frp og Venstre for mange som skal stemme.

Men når noe først er i drift så blir det aldri fjernet. Da vil de beholde det alle som en av partiene.

Da må vi stemme på de partiene som har som del av sitt program å fjerne direktivet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om det blir noen nye demonstrasjoner mot DLD i Oslo og andre storbyer. Tror det er viktig at politikerne møter på litt motstand, og at de kanskje kan innse hvor dumt det valget de har tatt nå er!

Håper også at alle i tråden her har skrevet seg opp her! Hvis du ikke har gjort det enda, gjør det! :)

Endret av OHof
Lenke til kommentar

Kan jo brenne ned stortinget, så er vi skuls :mad:

Hvorfor er det ikke folkeavstemning eller noe sånn shit, det var jo det når vi skulle bli med i EU eller ikke.

Det er jo virkelig ingen i normale mennesker i Norge som vil ha direktivet!? Får hyre noen hackere til å hacke shitten ut av det, så de ser hvor sårbart det er :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo brenne ned stortinget, så er vi skuls :mad:

Hvorfor er det ikke folkeavstemning eller noe sånn shit, det var jo det når vi skulle bli med i EU eller ikke.

Det er jo virkelig ingen i normale mennesker i Norge som vil ha direktivet!? Får hyre noen hackere til å hacke shitten ut av det, så de ser hvor sårbart det er :p

Folkeavstemning mot DLD ville nok vært like effektiv som folkeavstemningen mot EU.. De ville vel bare endret navnet(pakket det inn litt annerledes) og innført det uansett.

Lenke til kommentar
Får hyre Får hyre noen hackere til å hacke shitten ut av det, så de ser hvor sårbart det er :p

Hyre inn? Får en person "fri" tilgang til dette registeret kan man nok presse mange mennesker for mye penger da alle har skjeletter i skapet. Fin honeypot forøvrig, men så langt tviler jeg på at et norskt privat nett-selskap tenker.

Lenke til kommentar

Irriterer meg kraftig over norske medias dekning av saken! Samtlige nettaviser har kommet med _en_ artikkel om saken. Denne ble sluppet rett etter voteringen. I starten var det direkte copy/paste fra NTB, nå er de litt mer utfyllende.

Problemet er at de tydligvis syns det det er mye mer spennede ting som skjer i utlandet, så denne saken har allerede rukket å kome halveis ned på "forsiden" til nettavisene. Jeg regnet med masse intervjuer og kronikker om dette når jeg sto opp, hva finner jeg? NUTHIN.

Samtlige aviser dekket Wenchefoss sin bisetelse med sikekrt 5 artikler igår, dette under debatten. VG hadde tilåmed tilbud om live stream fra kirken, var et no link til stortingsalen? NEI

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da har jeg lagt inn i førstepost disse som stemte for direktivet. :) Noen som vet navnene på disse som var vettuge i hodet, og stemte i mot? Slik at jeg kan også få lagt disse inn i førsteposten. :)

Lenke til kommentar

Åsså NRK da, en artikel om debatten, en om at den ble "kuppet". Ørten artikler om kultur skatten Foss. Ja hun har vert en fremtredene person, og er en av de få som har fått dekket gravlegelse av staten. Hvorfor dekker de ikke gravleggelsen av personvernet?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...