Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dagens samfunn er vi nærmest dømt og oppvokst med overvåkning. Hva med mobiltelefonen våres? Legger vi ikke igjen informasjon når vi bruker den? Jo....

Ikke uten DLD. Utdyp gjerne hva slags overvåkning vi er "dømt" til å leve med uten DLD.

Lenke til kommentar

So what? Driter i det. Jeg har ingenting å skjule, derfor ingenting å være redd for. Blir som telefon lagring. Ender man i Politiets søkelys, er man allerede godt overvåket.

Personlig er jeg imot DLD av prinsipp. Ethvert forsøk på å overvåke meg i større grad enn det som allerede gjøres møtes med et kontant "nei" fra min side. Før vi vet ordet av det er det portforbud, og ingen la merke til noe. For å sette det på spissen.

Dette må vel høres ut som paranoid konspirasjons-tanker, men jeg har absolutt ingen tro på hele NWO og alt det der (som enkelte ser ut til å ha). Det er bare et prinsipp, som jeg står fast ved.

Edit: en setning som tilhørte et scenario jeg senere fjernet var blitt igjen D:

Endret av Cellon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra før og nå, så lagres det du søker på nett, på en eller annen måte. Jeg vil kunne påstå at i dagens samfunn så overvåkes vi ja. Vi legger igjen spor i hver butikk vi bruker kort, hver telefonsamtale med mobiltelefonen. Det at stortinget vedtok dette, legger ikke så mye mer vekt på det hele, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Dette er pålagt og organisert storskala overvåkning. Ja, det er en del overvåkning allerede, men det er ingenting i sammenligning med hva dette innebærer. Og målet vårt må heller være å dempe den overvåkningen som allerede pågår til et minimum.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er mye forskjellig som lagres i dag også. Forskjellen er at det lagres av private aktører som ikke deler ut det ut med mindre de MÅ. Nå blir det hele sentralisert og styrt av staten.

nei, jeg har ingenting å skjule, men av rent prinsipp er jeg imot DLD. Jeg har egentlig ingen grunn til å skulle mislike om staten skulle ha en politimann som fulgte etter meg 24 / 7. Jeg har ingenting å skjule, right? Selve frihetstyveriet er mer enn skadelig nok, og om dette gikk igjennom, hva blir det neste?

Lenke til kommentar

Jeg har mye å skjule, men ingenting som staten bør ha interesse av å snoke rundt i.

De som virkelig ikke ønsker å skjule noe, får greie ut om alle detaljer av livet sitt på ulike blogger, installere webcamera som er tilgjengelig 24/7, liste opp sine bevegelser i verden via ulike verktøy, osv. De av oss som ønsker ulike nivå av privatliv må få beholde retten til å ha det.

Lenke til kommentar

Hva sier jeg til en kamerat som bagatelliserer dette problemet på Facebook?

Jeg vil gjerne sette vedkommende på plass med gode argumenter om hvorfor dette er noe absurd tull, list gjerne opp noen viktige punkt og evt. også noen motargumenter til de typiske pro-DLD kommentarene.

Lenke til kommentar

Hva sier jeg til en kamerat som bagatelliserer dette problemet på Facebook?

Jeg vil gjerne sette vedkommende på plass med gode argumenter om hvorfor dette er noe absurd tull, list gjerne opp noen viktige punkt og evt. også noen motargumenter til de typiske pro-DLD kommentarene.

Det er ingenting som tyder på at DLD bekjemper kriminalitet slik det blir påstått.

Lenke til kommentar

Skulle likt å se hva resultatet av en folkeavstemning angående direktivet ville ha vist. Syns det er sykt hvordan det er blitt retta såpass lite oppmerksomhet rundt et direktiv som angår hver eneste borger, lovlydig eller ei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir så uendelig provosert. Jeg nekter å tro at politikerne har stemt slik folket vil i dette tilfellet. Folkesuvereniteten har neppe blitt innfridd. At Høyre, som attpåtil er et liberalistisk parti som skal vektlegge induviduell frihet, velger å stemme for gjør meg kvalm. AP har tidligere vært mitt parti, men nå vurderer jeg sterkt å stemme blankt ved kommende stortingsvalg. At samtlige partier sine ungdomsorganisasjoner også blir ignorert av AP og Høyre er også forstyrrende.

Når det kommer til DLD er det som Skatteflyktning sier; alle med litt vett klarer å omgå DLD. Plutselig forsvant det eneste argumentet for direktivet, og vi står igjen med overvåkning av alle landets innbyggere, også kalt "potensielle kriminelle". Det er så uendelig frustrerende.

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi kvitte oss med regjeringen som absolutt ingen vil ha? Der vi er nå er omtrent der tyskland var på 30-tallet. Plutselig gjør de såkalt folkevalgte det de selv vil, istedenfor det velgerne vil..

Det er vår plikt å ta makten fra disse folkene, ellers kommer vi til å angre like mye som tyske besteforeldre som har blitt spurt "hvorfor gjorde du ingenting?" av sine barnebarn..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...