Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Overvåkningen ser jeg på som et verktøy med stort potensiale for misbruk av personlig informasjon. Hvem og hvor mange skal egentlig sitte på all informasjonen, som kan være av veldig sensitiv art?

Men du har ikke noe alternativt forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overvåkningen ser jeg på som et verktøy med stort potensiale for misbruk av personlig informasjon. Hvem og hvor mange skal egentlig sitte på all informasjonen, som kan være av veldig sensitiv art?

Å ikke innføre det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Syns faktisk det som er mest utrolig, er at media har vært så snill mot dette. Skjønner de ikke at dette vil kunne ramme deres kilder? Er det fordi journalister i dag stort sett klipper og limer det de publiserer?

Tror historien vil være nådeløs med dette stortinget, som ikke skjønner hva de har sagt ja til...

Lenke til kommentar

Syns faktisk det som er mest utrolig, er at media har vært så snill mot dette.

Kjøpt og betalt.

Skjønner de ikke at dette vil kunne ramme deres kilder? Er det fordi journalister i dag stort sett klipper og limer det de publiserer?

I stor grad, så lenge det ikke er lokalnyheter vil jeg tro!

Lenke til kommentar

Å ikke innføre det.

Noe av det som argumenteres med for DLD er nok lurt, så et alternativt forslag er nok ikke dumt. Dette forslaget trenger ikke å inneholde alle de "overvåknings" aspektene som DLD har. Det kan også forsåvidt bli fremmet av en nordmann, når politiet har sagt hva de trenger og hva de ikke trenger. Politiet i Norge trenger ikke EU til å fortelle dem hva de trenger, det kan de finne ut av selv. Jeg mener dette handler om at man kan lage lover som er basert på norske forhold, ikke TILPASSET norske forhold. NORGE UT AV EU!

Endret av Admiral1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å ikke innføre det.

Joda.. Da må du isf være vennelig å forklare meg hvorfor du synes det er helt greit at f.eks. NAV, Finanstilsynet og Havaritilsynet skal ha hjemler som gjør det mulig å hente ut informasjon i dag?

Samt f.eks. hvorfor du synes det er helt okey at man ikke skal ha rettslig kjennelse på å få hente ut data i dag..?

Og hvorfor du synes det er et bedre alternativ at kun intern firmapolicy skal bestemme hvem innad i firmaet som skal ha tilgang til trafikkdata i dag? Hvorfor synes du det er Okey at fruen på fakturaavdelingen i Telenor uten problemer skal kunne se når du er på McDonalds, hvor du sover om natta, etc?

Lenke til kommentar

Michael Tetzschner, Nicolai Astrup og Torbjørn Røe Isaksen er de jeg har funnet via vg.no

Tror det var samme artikkelen jeg fant, oppdatert med alle 5 navn. Dvs. + Linda Hofstad Helleland og Henning Warloe.

Ser helst at disse 5 melder seg ut av partiet, så det er mulig å håndtere de separat fra resten i framtiden.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er bedre enn at alle må lagre all data om din kommunikasjon.

Vi har gått fra sletteplikt til lagringsplikt

Michael Tetzschner, Nicolai Astrup og Torbjørn Røe Isaksen er de jeg har funnet via vg.no

Tror det var samme artikkelen jeg fant, oppdatert med alle 5 navn. Dvs. + Linda Hofstad Helleland og Henning Warloe.

Ser helst at disse 5 melder seg ut av partiet.

Liker denne delen av artiklen

Michael Tetzschner hadde på forhånd varslet at han kom til å stemme mot sin egen stortingsgruppe.

Årsaken var at han heller ville stemme slik han hadde lovet sine velgere, enn å stemme i tråd med partiflertallet.

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar

Så du synes med andre ord at det er helt greit at de mest kritiske dataene også lagres i dag, og at det er helt akseptabelt at "hvem som helst" har tilgang til de?

Endret av Danko
Lenke til kommentar

Satser på at det vil bli avist i domstolen nå.

Du sikter til den domstolen som blir utvalgt av, og er betalt av regjeringen?

:hmm:

Eh.. ja. Har ennu ikke gitt opp menneskeheten helt.

Bare påpeke at det ikke er menneskeheten du fester din lit til, men en liten elite som kaller seg "Staten".

Derved burde du ha skrevet: "Har ennu ikke gitt opp Staten helt."

Lenke til kommentar

Danke: Å begrunne innføring av nye direktiver med å si at du overvåkes allerede blir bare dumt. Fordi det der, betyr ikke at det burde være eller rettferdgjør videre overvåking.

Med andre ord er du uenig at vi trenger strenge retningslinjer?

Ergo overvåking i dag er helt ok fordi vi ikke har retningslinjer på det? Doesn't make sense..

Lenke til kommentar

Så du synes med andre ord at det er helt greit at de mest kritiske dataene også lagres i dag, og at det er helt akseptabelt at "hvem som helst" har tilgang til de?

Politiet har tilgang til dem, og firmaet jeg har inngått en profesjonell avtale med har tilgang til dem. Det er sterke regler om sensitiv informasjon og behandling av dem allerede i dag, og det er kun politiet som får lov til å be om denne informasjonen fra teleselskapet. At teleleselskapet vet det ser jeg på som mindre interesant da jeg tross alt har inngått en avtale med dem, jeg har valgt å stole på dem, og de bruker informasjonen for å fakturere meg, om jeg ikke stoler på dem så kan jeg skifte leverandør.

Kan jeg skifte ut regjering på en halvtime så vis meg hvor jeg skal skrive under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...