Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

* dato og tidspunkt for plogging og avlogging av internettjenesten

Hva betyr dette egentlig? Samtlige brukere som har et modem / en router vil konstant være innlogget i sin internett-tjeneste, det er tross alt mange mange år siden vi ga opp dial-up.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva betyr dette egentlig? Samtlige brukere som har et modem / en router vil konstant være innlogget i sin internett-tjeneste, det er tross alt mange mange år siden vi ga opp dial-up.

Det betyr når du kobler deg til- og av nettet.

Ta f.eks. strømmen på routeren din og slå den på igjen, så vil det loggføres som en avlogging / pålogging.

Endret av Danko
Lenke til kommentar

Det betyr når du kobler deg til- og av nettet.

Ta f.eks. strømmen på routeren din og slå den på igjen, så vil det loggføres som en avlogging / pålogging.

Se mitt siste innlegg før ditt innlegg, jeg finner det noe uklart om den du har kontakt med sin ip adresse lagres, men _din_ ipadresse lagres, tidspunkt, hvor du befinner deg, og at det er du som eier/disponerer ip-adressen(statisk/dynamisk adresse).

Så så lenge den du kommuniserer med finnes i norge vil man kunne koble disse to ip-adressene sammen.

Lenke til kommentar

Se mitt siste innlegg før ditt innlegg, jeg finner det noe uklart om den du har kontakt med sin ip adresse lagres, men _din_ ipadresse lagres, tidspunkt, hvor du befinner deg, og at det er du som eier/disponerer ip-adressen(statisk/dynamisk adresse).

For meg er det en eneste stor gåte hvordan du klarer å anse dette som uklart. Det står jo ikke et eneste sted noe nevnt om at adresser man kontakter skal lagres. Dette har aldri vært tema heller (foruten hos visse journalister).

Så så lenge den du kommuniserer med finnes i norge vil man kunne koble disse to ip-adressene sammen.

Hvordan skal man kunne koble at disse to IP-adressene har vært i kontakt med hverandre ? (foruten operatørbasert epost)

Lenke til kommentar

Bare påpeke at man faktisk er pliktet å avgi fingeravtrykk om man vil ha pass.

Er det ved første gang man skal ha pass?

Jeg gjorde ikke det i fjor da jeg måtte ha nytt pass fordi jeg hadde mistet mitt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3481579.ece

Spørsmålet om politiets tilgang vil "ordnes" senere, akkurat som med DLD

Jammen, bra at Staten beskytter oss! Vår sikkerhet "uber alles"!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Tidspunkt for trafikk, dette gjelder da i hovedsak mellom ip-adresser med mindre aktivitet på.

Så du har ingenting i mot at din posisjon vil lagres hver gang du sjekker facebook på telefonen? Eller sjekker været, nyhetene, oppdaterer en app. Eller konstant mens du bruker google maps til å navigere.

Trine skei grande gjør igjen et massivt inntrykk med en enormt god replikk, den klart beste taleren her i dag, med de aller beste poengene. Kombinasjonen er genial - er det mulig å ta kontakt med henne for et personlig takkebrev for en god jobb i en av nåtidens viktigste saker? Noen andre som vil være med på noe sånt i så fall?

Lenke til kommentar

Trine skei grande gjør igjen et massivt inntrykk med en enormt god replikk, den klart beste taleren her i dag, med de aller beste poengene. Kombinasjonen er genial - er det mulig å ta kontakt med henne for et personlig takkebrev for en god jobb i en av nåtidens viktigste saker? Noen andre som vil være med på noe sånt i så fall?

Har faktisk sendt henne en mail tidligere hvor jeg takket og bukket for et konstruktivt innspill i en narkotika-debatt som ellers var preget av gammel-Norge :thumbup:

Lenke til kommentar

Tidspunkt for trafikk, dette gjelder da i hovedsak mellom ip-adresser med mindre aktivitet på.

Destinasjons-IP skal fortsatt ikke lagres.

Så du har ingenting i mot at din posisjon vil lagres hver gang du sjekker facebook på telefonen? Eller sjekker været, nyhetene, oppdaterer en app. Eller konstant mens du bruker google maps til å navigere.

Jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...