Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. All kommunikasjon på internett går mellom IP'addresser og DLD inkluderer lagring av avsender og mottaker IP. Med bittorrent opprettes det en kobling mellom alle som deler eller laster ned data til/fra deg, det er ingen kommunikasjonsformer som oppretter så mange koblinger mellom IP'addresser som bittorrent/P2P.

Nei - dette er direkte feil. Hvor har du dette fra?

 

Kan du f.eks. peke ut hvor i direktivet, evnt. i den endelige avtalen mellom AP/H, dette står?

Lenke til kommentar

Alternativet, Gorm Kjernli, er å IKKE implementere DLD.

 

Ser flere av tilhengerne trekker frem eksisterende svakheter som argument for å åpne et gigantisk hull i vårt personvern. Hva slags logikk er det? Hvis det er eksisterende svakheter, så må vi gå løs på dem. Ikke gjøre situasjonen langt, langt verre, ved å pålegge invasjon av privatlivet, fremfor å passivt tillate det.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hva de 32 unntakene er?

Jeg følger ikke sendingen, men jeg vil tro dette dreier seg om de 32 unntakene når det gjelder å få rettslig kjennelse for å utlevere data.

 

Egentlig verken styrking eller svekking for personvernet ifth dagens praksis.

Lenke til kommentar

Blir kvalm av Håkon Haugli. Han skyver barna foran seg, visstnok er det pga. dem at det haster så voldsomt med dette direktivet. Dvs. å stemme for det, innføres skal det ikke før neste år.

 

Og hvordan hjelper det når barneovergreperne, igjen de som faktisk har noe å skjule, omgår overvåkningen?

 

Ja, storartet innlegg av Trine Skei Grande.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Faller ikke storbergets svar på skei grandes innspill på seg selv?

 

Han sier at trafiktdata har _vert_ grunner til at man ikke kan ta noen av de store fiskene. Men som skei grande sier : det å bruke tor project, og uregistrerte sim kort legger legger ikke igjen brukbar trafikkdata.

Lenke til kommentar

Faller ikke storbergets svar på skei grandes innspill på seg selv?

 

Han sier at trafiktdata har _vert_ grunner til at man ikke kan ta noen av de store fiskene. Men som skei grande sier : det å bruke tor project, og uregistrerte sim kort legger legger ikke igjen brukbar trafikkdata.

Knut Storberge: "DLD er da mye bedre enn den åpenbare romavlyttingen eller telefonavlyttingen, å overvåke når du ringer, hvor du ringer, evt hvem du ringer er da en mye mindre inngripen"

 

Bare jeg som blir flau her? Er DLD bedre fordi det ikke er åpenbart? :ohmy:

Jeg får vondt her jeg sitter..

 

Jeg er enig, hans utsagn faller på seg selv. Hvordan kan de snakke om beskyttelse av personvern mot kriminalitet. Som Trine sa: "Er det bedre for offeret at vi overvåket forbryteren når det skjedde"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men som skei grande sier : [...]

og uregistrerte sim kort legger legger ikke igjen brukbar trafikkdata.

Er det blitt mulig å bruke uregistrerte SIM kort igjen? :)

På høy tide isåfall.

Finnes mange land der man kan kjøpe uregistrerte simkort, ingenting som hindrer dem å brukes i norge.

 

EDIT: Knut Storberge er en enormt ekkel type. "Ang omgåelsesargumentet, vi har liten historisk erfaring med at kriminelle kan omgå politiets metoder på en god måte, fingeravtrykket er fortsatt den viktigste metoden for å fastsette den kriminelle selv i dag" (Ikke et transkript, men det var den meningen som kom frem)

 

Vi VET at det allerede i går går ann å omgå det dld lagrer, det finnes I DAG gode metoder som er lette å bruke og som fint omgår dld.

Man ser han står der og lyver og smiler sleskt for seg selv fordi han vet han har flertallet med seg.

 

Ikke ofte jeg er for vold men han trykker på alle knappene...

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Men som skei grande sier : [...]

og uregistrerte sim kort legger legger ikke igjen brukbar trafikkdata.

Er det blitt mulig å bruke uregistrerte SIM kort igjen? :)

På høy tide isåfall.

 

Kjenner du den som selger simkort kan den informasjonen som lagres til simkortet manipuleres.

 

edit:

Storberget: det ble sagt når man fant fingeravtrykk, at alle de krimminelle ville starte å bruke hansker. Men fortsatt brukes fingeravtrykk til å felle dommer!

 

Hvilke krimminelle misstanker brukes disse fingeravtrykk til? Strafferammen på disse handlingene må være over 4år for at dld skal kunne brukes. Ser for meg at fingeravtrykk som legges igjen gjøres via en glipp, da man ikke tenker gjennom det. Du sender ikke en mail eller ringer noen når du ikke tenker igjennom hva du gjør. Det er et aktivt valg.

 

Bare tull det knut'ern sier idag

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar

Hva faen er det Svein Roald Hansen snakker om? Han viser til like behov med Europa som grunnlag for at direktivet skal innføres her, men vi hører jo om stadige problemer i mange land med nettopp dette direktivet.

Første jeg tenkte også, så enormt tynn argumentasjon.

 

EDIT: Han hadde i hvert fall ballene til å si rett ut "Ja dette er overvåkning, for å avdekke kriminalitet"

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...