Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist. Et unødvendig og potensielt farlig direktiv.

Lurer på hvor det blir av Senterpartiet i denne saken. Partiet som liksom skal være en garantist mot EU er som sunket i jorden når regjeringspartneren innlemmer EUs mørkeste sider i lovverket? Flaut! Dette burde være en mye større kamel å svelge enn konsekvensutredning av Lofoten.

Endret av LucarioX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som skremmer meg mest er følgende kravene som Høyre har kommet med:

Høyre vil også kreve begrensninger i adgangen til å avlytte telefoner og lokaler som brukes av journalister. Nav skal få begrensede muligheter til å innhente personopplysninger og komplette pasientjournaler.

Så vi kan risikere å få saker slik som dette her slående i veggen:

Nav mener Gudrun (23) blogger for mye til å være syk,det til tross for legeuttalelse fra spesialist og fastlege som sier at hun er arbeidsufør

Skal man virkelig øke tilgangen til et allerede inkompetent organ som ikke klarer å holde styr på egne datasystemer og så skal da ha tilgang til noe så alvorlig som DLD?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd... Lurer på hvorfor de valgte å si ja til et så omstridt direktiv. Hjelper ingenting at det bare blir lagret i 6 måneder. Virker som om de går halvhjerta inn i det.

De har sittet noen år nå uten mulighet til å utøve makt, nå er de endelig på vippen og kan få tilfredsstilt det behovet. I tillegg er Høyre så glad i EU at det vil bli brukt mot dem i fremtidig EU-debatt om de gikk inn for å ikke følge EU-direktiv.

Lenke til kommentar

Reagerte på setningen med NAV jeg også, skremmende lesing.

SP har nå vært synlige de.

Ikke i det hele tatt i forhold EU-motstanden partiet er bygget på. I denne saken er det Venstre som leder ann på nei-siden og har tatt rollen som talerør for oss motstandere. Tenker de får et etterlengtet boost på meningsmålingene de nærmeste ukene. SP kan gå og legge seg når kunnskap om olje er verre enn denne totalforsømringen av personvernet.

Synd EU, som også har veldig mye godt for seg, til stadighet skal bli forbundet med slike saker.

Lenke til kommentar

Jeg har meldt meg ut av Høyre. Nå får nok Venstre en ekstra velger. Og Høyre kan drømme lenge om EU medlemskap, nå som folk virkelig vet hva EU står for: Enda en etat i tillegg som skal tre flere lover og regler, forbud og påbud nedover folk uten kontakt med samfunnet det gjelder.

Edit: Mon tro hvor mange flere velgere Venstre og FrP får nå? Jeg vil tro Høyre kommer til å gå ned minst 5% på dette, og flere vil antakelig dilte etter etter hvert.

Endret av therealvebbi
Lenke til kommentar

En trist sak, og jeg kommer ikke til å stemme på partier som stemmer for dette, hverken i kommune, fylke, eller stortingssammenheng.

Var en som sa at det er folket som skal holde øyne med politikerne, og ikke politikere som skal holde øyne med folket, da bærer det galt av sted.

Desverre har jeg hatt en følelse at det bærer slik av sted over flere år nå, og er redd for at mere er i vente.

Lenke til kommentar

Kan noen fylle meg inn i hva det vil si hvis dette tullet av historiske dimensjoner faktisk kommer gjennom? Er det noe vi aldri blir kvitt igjen? Kan fremtidige regjeringer fjerne dette eller blir dette stående til evig tid med mindre EU bestemmer at det skal vekk? Hvorfor kan man ikke bruke Grunnloven mot ting som nettopp strider mot den?

Jeg vil faen meg ikke ha noe av dette DLD-pisset.

Lenke til kommentar

For å fjerne det igjen så må vi kaste flertallet av politikerne som sitter på tinget nå. AP og Høyre bør være døde partier inntil alle som har stemt for DLD er langt, langt vekke fra rikspolitikken.

Om nødvendig så får vi bryte med EØS og starte på nytt. Vi trenger et system hvor slike direktiv er helt opp til oss om vi vil innføre de eller ikke, og vi trenger politikere som faktisk bryr seg om folket.

Lenke til kommentar

Det var såpass mange fra Høyre som stemte nei da det ble vedtatt innad.

Hvis disse fortsatt stemmer nei når det skal voteres kan de velte hele forslaget.

Det trengs "bare" at 10 av høyres representanter stemmer nei og da de gikk inn for det innad var det 11 som stemte nei.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10098983

Javel, men virker det sannsynlig at dette skjer?

Lenke til kommentar

Jeg tror og håper det skjer ja.

AP trenger at 21 representanter fra Høyre stemmer ja, i går stemte "kun" 19 ja.

Høyre er et av svært få partier som ikke har noen paragraf som kan binde stortingsgruppen. Egentlig kan alle representanter for Høyre stemme hva de selv føler i alle saker.

http://henrik.ungehoyre.no/?p=349

Tror Libertas på unge hoyre siden sa det klarest:

Det er større sjanse for at månen detter ned i Mjøsa enn at Høyres representanter får stemme fritt etter egen overbevisning.

Jeg meldte meg ut av partiet i går kveld og kommer ALDRI igjen til å stemme Høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...