Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows cannot access the hard drive because it is write protected, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte nettopp en Diskeeper Pro Premier 2008 boot defragmentering.

Og når det restartet etterpå så står det at BOOTMGR er borte.

Er jeg nødt til å re-installere PC-en igjen?

Installerte nettopp clean install av Vista Ultimate 64bit for 4-5dager siden :(

Det ser ut til at MTF har blitt ødelagt.

Når jeg booter Arconis Disk Director, får jeg en feilmelding når jeg prøver å sjekke harddisken.

Den sier at MTF is corrupted, eller noe sånt.

Er det noen måte å få fisket dette på?

EDIT:

Det ser ut til at uansett hva slags boot verktøy jeg kjører så ber alle meg om å kjøre en CHKDSK Scan før de kan utføre diverse oppgaver. Hvordan kan jeg få kjørt en slik scan uten å komme meg inn på PC-en?

EDIT:

Jeg puttet inn Vista disken, gikk på repair og prøve meg litt i Command Promt, startet en CHKDSK, men det jeg får beskjed om er at:

X:\Sources\chkdsk /r

The type of the file system is NTFS.

Cannot lock current drive.

Windows cannot run disk checking on this volume because it is write protected.

Så det er vell det som skaper alle problemene?

Jeg har på en eller annen måte klart å låse harddisken?

Hvordan jeg har fått til det aner jeg ikke,

alt som skjedde var at skjermen ble svart i går da jeg spilte BF2, så jeg dreiv å trykka på alt + tab, ctrl + alt + delete, alt + f4 og alt mulig, uten noe respons, så til slutt bare holdt jeg inne "powerknappen" til PC-en var av, så startet jeg den opp igjen, og da startet den med en planlagt Diskeeper Pro Premier Boot defragmentering som jeg hadde aktivert før jeg kræsja PC-en. Den gjorde seg ferdig, men når den skulle starte opp etterpå fikk jeg beskjed om at "BOOTMGR" is missing.

Nå har jeg prøvd med diverse boot tools som er å finne på Hiren's BootCD 9.3, uten hel.

Det som gjentar seg er at den rekke av verktøyene ikke finner diskene i det hele tatt, sikkert fordi de ikke klarer å finne S-ATA RAID disker. IBM / Hitachi diagnosticen fant ingen feil på selve harddisken, så det tyder på at alt ligger i filsystemet / Windows og ikke på selve harddisken.

Mens Acronis Disk Director, Partition Magic og slike programmer klarer ikke å utføre noen operasjoner og bare kommer med feilmeldinger og sier jeg må / burde kjøre en CHKDSK.

Og som sagt når jeg puttet inn Vista disken, og prøver å starte en CHKDSK så får jeg beskjed om at disken er skrivebeskyttet.

Det skal også nevnes at når jeg prøver å "explore" hva som ligger inne på disken så får jeg ingen tilgang ser det ut til, men det står fremdeles at alle mine 98GB med filer fremdeles er inne på disken.

Så hva som egentlig er problemet aner jeg ikke.

Virker for meg nå som om problemet ikke er diskene i seg selv, men at Windows rett og slett ikke har tilgang til disken.

Jeg kjører 2x Hitachi Deskstar 7K160 160 GB i et RAID0 oppsett på et ASUS P5N32-E SLi nForce680i @ 1302 BIOS (siste BIOS)

Er det noen måte å få fikset dette på?

Eller må jeg rett og slett bare wipe hele disken? (om det i det hele tatt går, da alle partition applikasjoner ser ut til å feile)

EDIT:

Jeg sitter nå å skal lage en image fil av disken min med Norton Ghost, men jeg har et problem, hvordan skal jeg få lagret image filen? Jeg har ikke 102 CD-er, eller 15 DVD-er tilgjengelig.

Jeg kunne ha lagret den på den bærbare, men hvordan skal jeg få til det?

EDIT:

Jeg tok enkelt og greit å bare skrudde ut harddisken i min bærbare og satte den inn i den stasjonære,

men Norton Ghost kommer også med en error, den sier det er noe feil med NTFS på mitt RAID-oppsett, og at jeg må kjøre en CHKDSK før jeg kan ta image av diskene mine.

Da er jo bare spørsmålet, hvordan kan jeg få kjørt en skikkelig CHKDSK scan?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...