Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med selvtillit pga utseende

Gjest Guest_das_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting forandrer seg MYE fra man er 16 og ----> Det kan jeg skrive under på! Jeg ble mobbet kjempe masse når jeg gikk på barneskole/ungdomsskolen/grunnkurs. Var lei meg hver eneste dag, for fikk mye dritt i trynet hver eneste dag. Enten var det noe galt med fjeset mitt, eller så var jeg tjukk eller så var det noe annet jeg ikke hadde lagt merke til enda, hahaha. Men barn/unge er slik, dessverre.

Vet at det ikke er mye trøst i at folk sier det blir bedre, men det gjør det! Jeg ser bare nå f.eks: Jeg har verdens beste jobb, jeg har masse venner, jeg har det rett og slett fantastisk. De som mobbet meg og sa jeg var stygg, feit, udugelig og at jeg ikke kom til å bli noe, de har lån opp til ørene, ingen utdannelse, de har blitt "stygg", men det beste er det at mange av de har sagt unnskyld, mange har vært missunelig, og en av de jentene jeg hadde fått mest drit av sa til meg nå nylig at hun beundret meg og så opp til meg =)

Det varmet kjempe masse.

Poenget i bunn og grunn er, gjør det beste ut av situasjonen, prøv å nyt det at du er 16 med de som er nære venner med deg. Prøv å ha det gøy! Ikke la folk som er så usikker på seg selv slenge deg ned i driten også, det blir for dumt. Og å ta livet av seg løser ingenting, da går du bare glipp av alt det fine som venter deg!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk slenger dritt til andre!!? tenker de aldri på hvordan det er?!! idioter!

Du burde være stolt over at du ikke er som dem!!

Sliter selv med mye av det samme. Har dårlig selvtilitt, føler meg ikke særlig pen heller, er redd for å gå ute blant folk, i frykt om at noen kan slenge en stygg komentar. Pleier å ta omveier når jeg ser en gjeng med undommer foran meg, t.o.m gjenger med folk som er yngre :/

Du sier du ikke har så mange venner på skolen. Heller få gode enn mange dårlige :)

Men prøv å tenke på dine gode egenskaper iblant x)Selvom det kan være vanskelig. Du er ihvertfall ikke en mobber *håper jeg* Og det er en veldig god egenskap :D

lykke til :)

Lenke til kommentar

Du har jo all rett til å føle deg såret når noen kommenterer utseendet ditt. Det er jo helt normalt. Ihvertfall når man ikke føler seg som en av de mediaskapte idealene fra før. Så du skal ikke ta det så tungt at du faktisk føler deg såret og er sårbar for dette. Det er vanlig. Det du burde gjøre er å holde deg unna de som slenges slike kommentarer og når du ser deg selv i speilet så si til deg selv at du er pen, at store ører og stor nese ikke har noen betydning. Du er pen akkurat slik du er. At du har begynt å trene gjør at du vil bygge deg litt bedre selvtillit etter hvert. Det å si positive ting til deg selv i speilet hjelper også på selvtilliten og når du får bedre selvtillit så blir du mindre sårbar og mindre mottakelig for andres mobbing. Dessuten er det fullt lov å si at "Jeg liker ikke at du komenterer utseende mitt så slutt med det." Litt klar grensesetting hjelper veldig. Jeg har ihvertfall kommet langt med det. Blei mye mobbet selv pga vekt osv før i tiden. Det verste man kan gjøre er ihvertfall å le av det selv for egentlig å føle seg bedriten og dårlig. Da gir man bare signaler om at man tåler det og at det er gøy for andre å ha det morsomt på din bekostning. I din alder kan det jo så klart slå litt gale veien med klar grensesetting siden de fleste er ganske opprørske i den alderen på det området. Men det er virkelig verdt å prøve spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...