Gå til innhold

Din mening om alkohol?

Heroes

Anbefalte innlegg

Hater alkohol og dens effekter.

Aldri vært full selv og kommer nok til å holde meg helt unna slikt svineri, ser ikke poenget med fyll, ender opp med en helvetes kvalme neste dag samt at man husker lite fra kvelden før (i værste tilfellet)

Har såvidt smakt litt vin og øl men det var noe helt forjævelige greier. Usj.

Har så og si kun hatt dårlige erfaringer selv, og her er noen av dem:

Noe som påvirket meg veldig var en liten episode jeg hadde som liten da fatters og mutters kom hjem og fatters hadde hatt i seg litt diverse, drev og tullet litt med meg og kompisen min som var på overnattingsbesøk. Dette gjorde nok et litt for sterkt inntrykk på meg (antakeligvis 10 år siden dette skjedde, men husker det som om det var i går) Det som antakeligvis gjorde mest inntrykk da var oppførsel etc, aldri sett fattern slik før, kompisen min tøyset om det etterpå, utrolig pinlig.. Denne episoden har rett og slett brent seg inn i huet på meg.

Neste var russetiden.. Var selvskreven sjåfør da jeg var konstant edru gjennom hele russetiden (men det var jo artig å kjøre Van med V8 :dribble:

Var på en fest på et utested, første som skjer når vi ankommer er at en kompis av meg må spy og sauser ned det ene dekket med skotsk whisky av rimelig laber kvalitet. Han sov i bilen resten av kvelden om jeg ikke husker feil. Gikk forøvrig rundt og var barnepasser for de andre resten av tiden.

Landstreffet 2006.. Muttern hadde kjøpt en sixpack med rusbrus til meg, nektet pent å ta den med (gikk nok ut på dato etter en stund..) (kjøpte meg heller ett brett brus, nam nam :) Ellers har jeg aldri sett så mye påvirka folk på en gang. Helt uvirkelig. Fant utpå siste kvelden igjen en kompis uti folkehavet, ble båret av to vakter, hadde hatt i seg ei flaske Tequila, blod på armer, kunne ikke prate, fikk stablet han inn i russebilen igjen og han sov vel i 16 timer etterpå, vanskelig å få våknet når vi kjørte hjem igjen morgenen etter..

Klart, russetiden var jo morsom ellers :)

Nyttårsaften.. Folk tok helt av når det nærmet seg 9, en lå på badet og sov og resten halvsov klokka 23:00, mens jeg sitter der med brusen i hånda og er ellers lys våken.

Siste året har jeg hatt en stefar som har vært litt på kjøret med alkohol, og det har til tider vært tøft å takle, han har slitt med psykiske problemer og vært mye nedfor, har "lindret sorgene" med alkohol, noe som gjorde det bra akkurat der og da, men etterpå ble alt mye verre, mutters har ved mange anledninger funnet igjen alkohol diverse steder i huset, lite moro.. Han har heldigvis fått hjelp gjennom medisiner og psykolog, men er nå lagt inn og blir kanskje borte i lang tid, men vi får se.. :(

Over til det litt mer positive, alkohol nytes jo av familie og kjente i godt lag med en øl til maten, eller en kanskje en liten sterk en utover kvelden, ellers virker det som om de fleste jeg kjenner greier å drikke med måte, og når folk i det minste kan prate normalt og oppføre seg som folk mens de er påvirket er alt ok for min del.

De gangene vi har fått vin eller annet alkoholholdig fra jobben har det gått rett i gave til andre, hadde satt mer pris på ei flaske brus :p

Husker et kurs vi var på med jobben, ga alle "bar-kupongene" og Jägermeisterdrinken min til kollegaen min, han var rimelig sliten neste dag.. For å si det slik.

Puh, langt innlegg, men det er ihvertfall slik jeg ser på det, skjønner fint at alkohol kan drikkes, sålenge man har mulighet og viljestyrke til å drikke den med måte :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alkohol kan være greit i moderate mengder i riktig sammenheng. Dessverre har nordmenn en helt for jævelig drikkekultur! Fra man er ung begynner man å drikke til man ikke klarer å ta vare på seg selv lenger. Jeg har selv vært relativt full tidligere, og jeg ser så alt for mange drita unge og voksne på byen.

Det virker som om folk flest tror det blir enda artigere hvor mere alkohol man får i seg. Dette er feil. Bruk alkoholen til å komme over egne barrierer, løsne på stemningen osv. Når man har kommet til dette punktet har du i grunn lagt til rette for en fin party-form. Drikker man mer begynner de kjedelige bivirkningene til alkohol å gjøre seg fremtredene.

Det finnes heldigvis andre rusmidler som har fantastisk mye bedre egenskaper enn alkohol. Dessverre er omtrent all rusbruk bortsett fra alkohol og tobakk forbudt her i norge, og propaganden sitter sterkt i folk...

Jeg tror alle restriksjonene når det gjelder alkohol her i landet, har ført til den fylle-kulturen vi har her i norge. I Danmark fks. får 16åringer kjøpe billig sprit lett tilgjengelig! Alikevel har de en mye flottere rus-kultur enn vårt kjære land.

Man kan også trekke paralleler til ruspolitikken i Amsterdam. De har der tolerert såkalte "soft-drugs". Marijuana er fritt tilgjengelig, og alikvel er det betydelig flere amerikanske ungdommer som påstår å ha fyrt, enn ungdom i Nederland!

Det jeg vil frem til er at ruspolitikken i Norge er skakkkjørt, og at det snart er på tide at politikerne løser dette på en skikkelig måte. -Istedenfor å kjøre samme gamle linja der forbud, økte priser, og liten tilgjengelighet stadig settes inn.

Ps. Jeg ønsker ikke en alkohol vs. hasj diskusjon. Noen kjipere sammenligning finnes ikke...

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i alkohol, men alt med måte. Såklart, er noen ganger man ender opp relativt dritings, men vanligvis er det snakk om noen halvlitere eller ei lita flaske gin for kosens skyld.

Har ikke noe imot at folk drikker seg dritings overhode. At de må spy er kjipt for de. Hvis de blir aggresive og lager faen, er det en helt annen sak. De burde gå over til weed.

Mompen,

Kjipt at bl.a faren din har ødelagt litt av greia med alkohol for deg. Vin, øl og div sprit smaker faktisk godt, og man kan fint drikke litt uten å bli en annen person.

Lenke til kommentar

MIn oppfattning er at folk drikker dritmye for ¨bli full, 4 rusbrus og en 6-pack, dettte koster så klart penger. I tillegg er det også ganske mye væske å få i seg på en kveld. Så jeg er heller for å drikke for å kose seg med mat eller noe, et 1-2 glass vin eller liknende. JEg drikker vanligvis ikke selv, er 17.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke så mye, har en kamerat som bruker å drikke en hel flaske sprit (700ml) og han blir ganske hissig i fylla. Sist gang ødela han ei markise og hivde egg i taket hos en av hans beste venner. Rart hvordan folk forandrer oppførsel med litt innabords. Nei det beste er å drikke til du blir brisen og får løst opp stemingen litt. Da er det koslig, men er ikke alltid så lett å stoppe der

Lenke til kommentar
Bakfull? æsj, d e for pingle

Ikke hvis du drikker skikkelig mye, og ikke spyr. :p

Huff, er skikkelig plaga med bakfylla!

Vet at det er mange som er plaget med bakfylla, men jeg er en av dem som ikke blir det, jeg kan våkne dagen etterpå og være full, men aldri dårlig

Lenke til kommentar

Det er kanskje dyrt å drikke, men det er utrolig morro også, og det er få ting jeg vet som er like morro. Har hørt mange sier at hvis du må drikke for å ha det moro har man et problem. Vel jeg kan si at det aldri hadde vært like morro på en fest hvis ikke det var alkohol der. Så de som synes det er teit å drikke kan bare sitte hjemme å nerde hvis dere vil det, for alkohol er noe av det beste som er oppfunnet :D

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Alkohol kan være ok i begrensede mengder, slik at man bare blir i godt humør og litt mer sosial og impulsiv, men syns ikke det er no særlig å drikke seg dritings. Å drikke seg sørpe hver helg ser jeg ikke poenget i.

Hadde en periode fra jeg var 17 til i fjor høst, da jeg drakk ganske ofte, men nå har jeg total avsmak på alkohol, syns ikke det frister lengre, rett og slett.

Siste gangen jeg drakk, fikk jeg såkalt "blackout", og da var det slutt. Liker ikke slik jeg oppfører meg på fylla, og det blir fort en del bråk av det.

Håper ikke folk oppfatter dette som an slags moralpreken eller noe, følte bare for å fram min mening.

Lenke til kommentar

Jeg drikker i sosiale sammenhenger, og tar meg gjerne et glass hvitvin eller to om kvelden om jeg føler for det. Bakrusen etter en megafest/bra kveld på byen er ikke noe problem så lenge man bare husker å drikke rikelige mengder med vann før man legger seg :)

Må også nevne at det er lettere å huske på å drikke vann hvis man ikke har drukket ekstreme mengder alkohol - så jeg prøver alltid å begrense meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...