Gå til innhold

Din mening om alkohol?


Heroes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har fått magesår av drikking, og jeg er 18år. No more said.

ÅNEIDU Mr. "CCola", alkohol er fortsatt grunn nr 1 til høy partyfaktor :p

Helt enig! Jeg har ikke sluttet, om det var det du trodde. Før drakk jeg hver helg sammenhengende i ca 2 år, men så fikk jeg kjæreste. Nå drikker jeg ca 1 gang i mnd.

 

Det er ens eget valg om man skal drikke, eller ei. Da burde dem som ikke drikker, slutte å prate om hvor farlig osv drikking er.

 

 

Og omvendt..... Blah

 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig forhold til alkohol.

Hvorfor kan vel være mye rart, men en av grunnene er kanskje at den ene siden av familien min alltid har vært kjent for å drikke litt "for mye". Husker godt alle gangene jeg var på dansketur med fattern i barndommen, mange mindre hyggelige minner der.

 

Dessuten, har ikke folk på min egen alder som drikker gjort at jeg synes alkohol er bra.

Folk på 17-18, min egen alder, gjør meg flau. I klassen min har vi en del som drikker og synes det er utrolig fett å være på fylla. Jeg føler meg rett og slett flau over at dem er like gamle som meg og faktisk eldre.

Har også ofte følt det sånn at folk synes det er kjedelig å være folk som ikke drikker og at de heller vil være med folk som drikker istedet for å kunne ha det morro. Kan ta et eksempel. Hverken jeg eller dama drikker ikke. Dama har en venninne som de siste åra har synes det har blitt veldig kult å drikke å greier da. Før hang de sammen hele tiden og hadde det kult sammen. Nå prioriterer hu heller fester og være hos venner der det serveres alkohol enn å være sammen med dama én dag i helga å finne på noe annet. Har opplevd det samme selv. Dette gjelder selvfølgelig bare noen, men at det for mange folk har blitt et must med alkohol og man kan ikke ha det gøy uten.

 

Har også hatt venner på besøk flere ganger og kjøpt fått inn litt forskjellig av Cider og andre ting som folk har tatt med seg, men de kan rett og slett ikke respektere at her skal det drikkes for å nytes og at man skal kunne kose seg med det og at jeg rett og slett ikke gidder fulle folk. Men mange kan ikke respektere det, rett og slett. Kan man ikke ta det litt med ro på flaska for én gangs skyld? Neida! Refill, refill, refill...

 

Det finnes ikke noe positivt ved alkohol, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det kan være nytelse for mange, men ellers bra det fører det bare til negative ting.

Jeg har vært på en fest og drikki én gang i mitt liv og det har holdt for meg. Det var ikke noe spesielt ved det, og har følt at det har vært noe av det mest meningsløse jeg noengang har gjort rett og slett.

Mitt syn er at det er oppskrytt, meningsløst, negativt og dyrt.

Jeg aksepterer helt og fullt at andre har andre meninger enn meg, men det er sånn jeg ser på det.

 

Det betyr ikke at jeg nødvendigvis ikke drikker alkohol i det hele tatt, men det er veldig sjelden. Drikker jeg alkohol, er det som oftest litt cider som jeg kan kose meg med, eller Bailyes i godt selskap.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Jeg syns alkohol er helt greit i helgene. Men må si jeg av en merkelig grunn blir jævlig irritert på alle som abslolutt skal drikke seg så drita som mulig hver eneste jævla helg.Det er jo kjempekult. :dontgetit:

Jeg er snart 17, og drikker litt innimellom, ikke for å være kul, ikke for å bli full, men fordi jeg og venna' syns det er kos med masse snop, pils og en film.

Sånn, der har du min mening. :D

Lenke til kommentar

Alkohol er ikke noe problem så lenge man kan kontrollere seg.. Ser ingen vits i å drikke seg kanon hver helg for og så være så borte at du ikke husker hvordan du engang kom hjem..

 

Synes det er helt greit og bli litt full så lenge man ihvertfall har litt kontroll igjen.. Og ikke gjør massen fa*n rundt omkring..

 

Jeg drikker ikke for å bli full, heller ikke fordi det er kult, men fordi mye av det smaker godt og er en grei ting å gjøre på fester for å få opp stemninga litt :)

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noe positivt ved alkohol, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Allerede i neste setning motsier du deg selv:

 

Det kan være nytelse for mange,

 

 

Jeg har vært på en fest og drikki én gang i mitt liv og det har holdt for meg. Det var ikke noe spesielt ved det, og har følt at det har vært noe av det mest meningsløse jeg noengang har gjort rett og slett.

En gang ja, og allikavel føler du deg kvalifisert til å konstantere at det finnes absolutt ingen positive sider ved alkohol.

 

 

Mitt syn er at det er oppskrytt, meningsløst, negativt og dyrt.

Jeg aksepterer helt og fullt at andre har andre meninger enn meg, men det er sånn jeg ser på det.

Det er først her du begynner å snakke fornuftig. Og det virker her som om du forstår at det finnes andre mennesker som ikke ser tingene likt som deg, og at det er greit. Litt av en kontrast til din første bastantiske påstand.

 

Det betyr ikke at jeg nødvendigvis ikke drikker alkohol i det hele tatt, men det er veldig sjelden. Drikker jeg alkohol, er det som oftest litt cider som jeg kan kose meg med, eller Bailyes i godt selskap.

Igjen fornuftig. Kanskje du burde slette det første du skriver. Mener ikke da historiene, men "det finnes ikke noe positivt med alkohol dritet.

Lenke til kommentar
skyhawk: Det finnes ikke noe positivt ved alkohol, uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Killer_DT: Allerede i neste setning motsier du deg selv:

 

skyhawk: Det kan være nytelse for mange

 

skyhawk: Jeg har vært på en fest og drikki én gang i mitt liv og det har holdt for meg. Det var ikke noe spesielt ved det, og har følt at det har vært noe av det mest meningsløse jeg noengang har gjort rett og slett.

 

Killer_DT: En gang ja, og allikavel føler du deg kvalifisert til å konstantere at det finnes absolutt ingen positive sider ved alkohol.

 

1. Kanskje jeg burde ha lest innlegget mitt to ganger før jeg posta det, men jeg prøver ikke å motsi meg selv. Alkohol kan være en nytelse og godt for mange. Hvis du ser det på som en positiv side ved alkohol, så greit, men jeg prøver å se det på en helhet: Fører egentlig alkohol noe godt med seg?

 

2. Jeg sa ikke at jeg ikke så noen positive sider ved alkohol der. Men nei, jeg ser ingen positive sider ved alkohol når man drikker seg drita på det.

 

Måtte gjøre om litt på dette innlegget for det går ikke av en eller annen grunn å quote "for mye"

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Alkohol gjør meg litt mer åpen mot folk jeg ikke kjenner, synes det er helt greit. Naturfaglæreren min på ungdomskolen kom med et godt poeng: "Mange av dere hadde ikke vært her hvis de ikke hadde servert øl på byen."

Skjønner ikke at det var et godt poeng, hvertfall ikke i favør av alkoholen. Nå vet jeg ikke om han tenkte på tilfeldig sex når man er full eller at folk blir mer åpne og får seg kjærest som etterhvert fører til at de får barn sammen. Personlig er jeg glad for at jeg ikke er et produkt av førstnevnte.

 

Selv drikker jeg meg ikke full, men alkohol til maten har jeg ingenting i mot så lenge det blir i kontrollerte mengder og ikke blir servert kun fordi det er alkohol i, men for at det faktisk er god drikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...