Gå til innhold

Din mening om alkohol?

Heroes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alkohol i familien er noe jævlig dritt, en gang alkis, alltid alkis. Kan i alle fall virke slik avogtil.

Men den norske alko mentaliteten er helt på trynet uansett, er så mange andre land som har et bedre syn på alkohol en norske rånere. feste, pule, slåss og spy har det vell blitt sagt av noen mennesker.

menesker som blir voldlige og sinte når de er rusa er noe jævla dritt.

Men samle gjengen og drikke og kose seg er dog veldig gøy.

Men jeg personlig syns det finnes bedre rusmidler her i verden :)

EDIT:

ikke bare norske rånere som har et ræva syn på alkohol altså, men kommer man fra bygda så lærer man seg fort og hate desse svina :p

Endret av SCV
Lenke til kommentar

takk for det.

en dritings person her i gården gikk nettopp og la seg, snakket med seg selv og andre. her var dog ingen andre.

Om dette er familen min eller andre kan vere det samme, men jeg vet jævlig godt hva alkohol er stand og gjøre med folk. så som så mange andre her har sagt, alt med måte. Og la det faen ikke gå for langt.

Lenke til kommentar

Alkohol synes jeg ikke noe om i det heletatt.

Om jeg er på fest/vors med venner og vi skal drikke drikker jeg så lite som overhodet mulig. Jeg kan ikke huske sist jeg var skikkelig full, men det var mest sannsynlig i januar i fjor mens jeg enda var singel :whistle:

Nå for tiden liker jeg ikke å gå på byen, men synes det er trivelig å ha folk på besøk og har ikke noe i mot at de drikker

Lenke til kommentar
alkohol i familien er noe jævlig dritt, en gang alkis, alltid alkis. Kan i alle fall virke slik avogtil.

Men den norske alko mentaliteten er helt på trynet uansett, er så mange andre land som har et bedre syn på alkohol en norske rånere. feste, pule, slåss og spy har det vell blitt sagt av noen mennesker.

menesker som blir voldlige og sinte når de er rusa er noe jævla dritt.

Men samle gjengen og drikke og kose seg er dog veldig gøy.

Men jeg personlig syns det finnes bedre rusmidler her i verden :)

EDIT:

ikke bare norske rånere som har et ræva syn på alkohol altså, men kommer man fra bygda så lærer man seg fort og hate desse svina :p

Godt sagt, helt enig :)

Lenke til kommentar

Dette med alkohol er et tema jeg har lurt mye på selv egentlig. Sånn for ordens skyld så er jeg straks 22 år gammel, så jeg er godt forbi fjortisfylla stadiet.

Mine alkoholvaner kommer veldig ann på venner. Enkelte vennegrupper drikker jeg sjelden sammen med, mens andre vennegrupper er det nesten umulig å få med på noe en helg uten at det innebærer alkohol. Selv har jeg ikke noe problem med å være med på fest og kun drikke kaffe. Jeg er uansett like aktivt med på festlighetene, dansing og synging.

Grunnen til at jeg drikker har i alle fall aldri vært for å være kul. Jeg er sjelden overstadig full og har alltid kontroll på hva jeg driver med, men med noen liter øl innabords sitter latteren løst, og jeg har det stort sett mer morro med mindre ting.

Men det er flere av mine venner jeg er bekymret for. Folk som i en alder av 23 sjelden husker hvordan de kom seg hjem eller ikke aner hvor de er når de våkner på søndag. Folk som sannsynligvis kommer til å få alkoholproblemer i senere år.

Det hender jo selvfølgelig at jeg også går på en smell, men jeg kan ikke huske sist jeg våknet og lurte på hva jeg hadde drevet med kvelden i forveien. Selv om jeg gjør mye dumt vet jeg alltid hva jeg har gjort og slipper å stole på at andre kan fortelle meg hva jeg holdt på med mens jeg var full.

Folk som har voldelige tendenser i fylla kjenner jeg også til. Dette er de værste sort av fulle folk, spør du meg. Hvis du kombinerer de med folk som blir generellt irriterende i fylla så gir du de en god unnskyldning til å lage bråk, og det sier seg selv hvordan dette ender...

Men en ting jeg aldri har forstått meg på er dette evindelige maset om å komme seg på byen. Vi sitter som oftest på vors fram til 12 tida på kvelden. Drosje til byen + drikke på byen + drosje hjem igjen er unødvendig mye penger for lite morro. Det er som oftest på vors at de artige øyeblikkene oppstår.

Vel, det blei mye uorganisert skriving, men da fikk jeg i alle fall ned det jeg tenkte :)

Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke spesielt glad i å drikke, så jeg skal kanskje utale meg for mye om det her. Men sånn personlig, klarer jeg ikke å se hva som er så gøy med å drikke seg så full at man ikke husker noe dagen etterpå. Som sagt, så er jeg ikke spesielt glad i å drikke, og har aldri drukket meg så full før. Men klarer bare ikke å se for meg at det er noe gøy.

Noen nevnte over at enkelte av oss blir stående utenfor å se på at de "kule" har det gøy, mens vi tenker at de bare gjør det for å være kule, mens de egentlig har det artig. Er greit det, skjær alle under en kam. :) Men da lurer jeg på hva som er så gøy med å drikke seg så full, at man ikke husker noe. For så å skryte på seg masse kødd i ettertid? "Fy faen, jeg drakk meg så full i helga! Så våkna jeg midt i Oslo, hos en jeg aldri har møtt før oO Han var jo litt kul da, lizm." Nei, jeg ser ikke hva som er gøy med det...

Men det at man kan ha det gøy, når man er påvirket, tror jeg. Og jeg sier ikke at man ikke skal drikke, for all del. Men jeg tror det er stor forskjell på det å drikke seg så full at man kan kose seg, le og ha det artig med de man er sammen med. Og det å bare drikke "12 shots, 4øl og en halv flaske sprit" på begynnelsen av festen.

Vel, mine meninger og tanker rundt temaet, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Det finnes i mine øyne ikke noe mer patetisk enn menn som drikker seg drita fulle og skal tøffe seg.

Det være seg om det er min bror, min far, min samboer eller mine kompiser.

Jeg tåler ikke synet av og oppførselen på voksne menn

Men å drikke ser merkbart full for å heve stemninga skulle nesten vært påbudt. Selv om noe over det ikke burde være lov. Når man stopper på punktet hvor man synger ut for full hals og blir der så har man den perfekte partyfaktor. Legg til litt musikk alle kan sånn halveis og moroa er i gang :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg burde egentlig ikke uttale meg om alkohyl siden jeg er avholds, men den norske drikkekulturen er helt på trynet spør du meg. Her i Trøndelag er det konkurranse i å rasere, slåss, kjefte, drikke mest, og selvsagt ikke huske noen ting dagen etter, det er viktig.

Det er tragisk å spørre noen dagen derpå om de var på fest dagen før, og svaret er:

-Ja, men jeg husker ingenting, ble så full.

-Og dette gjør du hver helg, omtrent?

-Ja?

-WHYYYYY?!!

Og hver gang har dem ikke noe godt svar, det må bare være slik. Det virker rett og slett som om statusen faller i visse vennekretser om man ikke bøtter nedpå det man finner av alkoholholdig væske hver helg.

Jeg syns det er tragisk, men man skal jo ikke dømme noen som folk sier. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er uten tvil skap avholds. Drikker sjeldent og aldri i helgene, er sertifisert sjåfør! (Det er også en eksepsjonelt god unnskyldning) :wee:

Liker ikke tanken på fyll eller og være full. Fyll = low life.

Føler meg rett og slett oppgitt av nære venner som drikker seg dritings.

Sær :yes:

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Veeel. Det var da veldig til negative holdninger her da! Skal vel nevnes at jeg er fra Nordland og er 18 år. Jeg drikker stortsett annenhver helg, og oftere.

Hvor mye jeg drikker kommer ann på hvilket humør jeg er i.

Vil jeg ha jenter, drikker jeg akkurat nok til å ha baller av stål, men slik at jeg fortsatt har stålkontroll ;)

Er jeg med bare gode venner drikker jeg stortsett til jeg ikke klarer å konsumere mer drikke, eventuelt at det er fritt.

Dette har resultert i noen av de beste kveldene i mitt liv! Ikke nok med at stupfylla er sinnsykt artig, men det er pinade virkelig godt! (det skal sies at jeg tåler mer enn folk flest og stort sett ikke blir fyllesjuk) Når man har ei stupfylle så er det det som skjer i øyeblikket som betyr noe. There is no day tomorrow. Ingen bekymringer. Man har det bare ufattelig digg med de man er med, og rett og slett glad i dem og glad for å være i live.

I det siste vil jeg egentlig ikke ha mer med jenter å gjøre (annet enn det rene fysiske), derfor har det blitt veldig mye stupfylle. Sist nå på nyttårsaften hvor jeg konsumerte 0.7l vodka. Ahh, for en deilig kveld.

Jeg drikker ikke for å være kul. Jeg drikker for at det er digg. Hele virkelighetsoppfatningen forandres. Siden jeg ikke egentlig bryr meg noe spess mer om jenter, så kan jeg være meg selv helt og holdent! Slå meg fullstendig løs, uten å tenke på hva andre synes om meg!

Hukommelsen min er sjeldent tettet av hull, og mandagen går med til å dele de morsomme fyllehistorier. Dette er fordi jeg er veldig glad i å fortelle historier, og har selvironi nok til å se humoren i historien.

All in all, jeg liker alkohol. Jeg liker den behagelige fylla når man har full kontroll. Jeg liker den fucked up fylla hvor man flirer som faen av en stein pga den fortalte en helt genial spøk til deg. Vel og merke, så lenge det ikke går ut over andre! Hverken jeg eller noen av vennene mine blir aggressive i fylla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...