Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dine tanker og meninger om utroskap.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du gjøre forskjell på det? At en bifil jente er utro med en annen jente mens hun er sammen med deg, er vel like ille som at en hetero jente er utro med en annen gutt.

Hvis jenta du er sammen med også dater en annen jente hadde jeg gått med på å bli med begge to ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du gjøre forskjell på det? At en bifil jente er utro med en annen jente mens hun er sammen med deg, er vel like ille som at en hetero jente er utro med en annen gutt.

Hvis jenta du er sammen med også dater en annen jente hadde jeg gått med på å bli med begge to ;)

Trekant og utroskap er to helt forskjellige ting. Ut i fra det du skriver kan man tolke det som om du kunne tenke deg å være sammen med begge (ha to kjærester).

Lenke til kommentar

Trekant og utroskap er to helt forskjellige ting. Ut i fra det du skriver kan man tolke det som om du kunne tenke deg å være sammen med begge (ha to kjærester).

Okey, la oss si at du er sammen med en dame så finner du dama di i senga med en annen jente, vil heller være med der enn å slå opp med dama

Lenke til kommentar
Gjest Been_There

Henter over denne:

Jeg vet ikke om trådstarter fremdeles leser denne tråden, men uansett er det positivt at folk snakker om utroskap. Folk bør få vite fra oss som har erfart det at det er en aktivitet med korte gevinster og store langtidskostnader - om man blir oppdaget eller ikke. Selv om man klarer å holde utroskapen skjult vil det skade nærhet og intimitet i forholdet, blant annet på grunn av all innsats som må investeres i planlegging, i å holde det skjult og i å rettferdiggjøre det for seg selv eller holde sine kvaler for seg selv. Tenk om like mye energi ble investert i forholdet i stedet?

En grunn til at også folk med etablerte forhold, barn, osv hiver seg ut i denne helsefarlige aktiviteten tror jeg er at folk ikke snakker om det, så derfor kan man ikke vite hvor jævlig det kan bli som en følge av litt moro, en forelskelse man bare ikke klarte å stå imot eller et behov for bekreftelse eller å bli sett som man tror man får dekket av andre [enn partner].

Begge i et forhold har selvfølgelig ansvar for at forholdet er bra, men bare den utro har ansvar for sin utroskap. Det er en utrolig dårlig løsning på et samlivsproblem. Blir man avslørt kan man ikke forvente at den andre skal komme over det eller legge det bak seg, men kanskje legge det mer og mer til siden etter hvert. Det tar langt tid, og mye lengre tid enn det den utro kan synes er rimelig.

Jeg er enig i at det er lettere sagt enn gjort å bare droppe en person man er glad i, som man har mange år sammen med, men den som har vært utro må helhjertet, oppriktig og uten forbehold angre, avslutte forholdet og risikere egne hensyn (som frykt for å bli avvist eller fremstå i dårligere lys) for å komme den andre i møte, kort og godt sette seg selv i annen rekke en stund.

Når det er sagt betyr ikke det at partners utroskap er en fribillett for å oppføre seg som en dust selv, men det tror jeg de som er villige til å gi partneren en ny sjanse forstår – alt annet hadde vært uten mening. Man går ikke igjennom så mye vondt bare for en sjanse til å ta igjen!

Dette sagt, så tror heller ikke jeg at det finnes en fasit og at det er likt for alle. Men det jeg har skrevet over gjenspeiler hva veldig mange opplever når et etablert forhold utsettes for utroskap: Man tror man kan stole på noen, man har et liv sammen, det er din virkelighet - og så rakner alt foran øynene på deg.

Nå er jeg antagelig utgammel i forhold til mange som diskuterer her, men jeg hadde uansett hatt nytte av å vite det samme for en tjue år siden som jeg vet nå. Har dessuten vært sammen med samme dame i 20 år.

Lenke til kommentar
Det er litt fælt å si det, men jeg forstår på en måte at noen er utro. Forsvarer det overhodet ikke, og jeg hadde ikke syntes det var ok hvis kjæresten min var det, men alikevel - det er "best of both worlds". Du har spenningen og nye mennesker, samtidig som man har noe trygt og fast å komme hjem til.

forsovet helt enig med deg der! skjønner det, men å akkseptere det er noe annet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...