Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dine tanker og meninger om utroskap.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente23
For meg er det slik at en inngår en "avtale" når en blir sammen, en avtale om å holde seg til samme person så lenge forholdet opprettholdes. Om denne avtalen blir brutt, ser jeg også på forholdet som brutt. Så for meg er utroskap enden på et forhold.

Og jeg respekterer veldig de som mener dette, men innbiller meg at mange av de med ditt syn aldri har vært i samme situasjon selv. Jeg har også alltid sagt jeg aldri skulle være utro osv. Men brått skjer det noe i livet som gjør at man forandrer mening. Ikke det at jeg syns utroskap er bra. Derfor jeg valgte og være ærlig, med det i sinne at han ville gå fra meg. Er fortsatt svært usikker på avtalen, men er verdt og prøve. Kanskje jeg ikke engang vil være sammen med noen andre fordi det nå er lov??? Hvem vet ,ikke jeg, tar en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Det jeg var redd for at det ville såre han så spurte masse om dette, han sier at sålenge han ikke vet noe så vil det ikke såre han. Mennesker er forskjellige jeg hadde nok ikke klart å tenke sånn selv. Men han har tatt valget så får vi se hvordan det går. Man kan aldri garantere at noe vil fungere, man kan bare gjøre så godt man kan.

Med andre ord vil du få problemer om han og begynner å benytte seg av den "åpne løsningen"?

Lenke til kommentar
Og jeg respekterer veldig de som mener dette, men innbiller meg at mange av de med ditt syn aldri har vært i samme situasjon selv. Jeg har også alltid sagt jeg aldri skulle være utro osv. Men brått skjer det noe i livet som gjør at man forandrer mening. Ikke det at jeg syns utroskap er bra. Derfor jeg valgte og være ærlig, med det i sinne at han ville gå fra meg. Er fortsatt svært usikker på avtalen, men er verdt og prøve. Kanskje jeg ikke engang vil være sammen med noen andre fordi det nå er lov??? Hvem vet ,ikke jeg, tar en dag av gangen.

Jeg har aldri vært i den situasjonen at min kjæreste har kommet til meg og har sagt at hun har vært utro nei. Men jeg vil påstå at jeg ikke hadde forandret mening om hun hadde innrømmet dette. Men så igjen er jo det relativt. Vi har f.eks ingen unger eller spesielle eiendeler av stor verdi. Mao er det kun forholdet som ville vært problemet. Og dette er i mine øyne ødelagt av en slik hendelse.

Edit: Leif.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Gjest Jente23
Det jeg var redd for at det ville såre han så spurte masse om dette, han sier at sålenge han ikke vet noe så vil det ikke såre han. Mennesker er forskjellige jeg hadde nok ikke klart å tenke sånn selv. Men han har tatt valget så får vi se hvordan det går. Man kan aldri garantere at noe vil fungere, man kan bare gjøre så godt man kan.

Med andre ord vil du få problemer om han og begynner å benytte seg av den "åpne løsningen"?

Det kan jeg nok trygt innrømme, derfor jeg ikke skjønner at han syns det er greit jeg gjør det. Men igjen vi mennesker er forskjellige

Lenke til kommentar
Gjest Jente23
Jeg har lyst å si med 99% sikkerhet at han gjør det kun fordi han ser det som eneste måten å beholde deg på..

Men jeg kan jo ikke vite det.

Vet, den tanken slo meg også, og vi diskuterte dette frem og tilbake mange ganger, virker faktisk som han mener at det er greit. Men det kan jo ingen vite, kun han selv og håper han er ærlig mot meg

Lenke til kommentar
Gjest Guest_tulla_*

det er helt utrolig at noen kan foreslå at man ikke skal fortelle ektefellen / samboer at man ikke har vært utro det er tydligvis noen som er utro selv som kan foreslå noe så tarvelig å dem personene har ikke samvittighet i det hele tatt er det bedere å få vite det av andre menn det sier mye om dem personene som kan foreslå noe så dumt dem har tydeligvis kjørt hode sanden satt seg på det fra en som fikk vite om min manns utroskap via andre

Lenke til kommentar

To personer "holder på." Begge liker hverandre, og det er begge klar over. Men den ene parten er litt mer frempå enn den andre, selv om begge vil at de skal finne ut av følelsene for hverandre. De har rotet, men ikke hatt sex. Den ene går så ut på fest, drikker seg veldig full, og ligger med en annen person.

Er dette utroskap? Eller helt akseptabelt?

Hva ville dere gjort hvis dere hvar personen som holdt litt tilbake, og opplevde at den andre ligger med en annen person?

Lenke til kommentar

Nei, vi er ikke sammen. De to alternativene er vell enten og bare gi opp, eller prøve og tilgi. Har snakket med henne om det, og hun angrer jo sier hun. Og sier at hun var for full, osv. Hun vil helst prøve et forhold. Jeg er usikker, såret og vet ikke om jeg klarer og stole på hun igjen. Kan hende jeg tar ting veldig alvorlig, men når hun vil innlede et forhold så må hun jo legge en del i det hun også. Så jeg er veldig usikker akuratt nå.

Lenke til kommentar
Utroskap er som du sier misbruk av tillit. Det er også noe av det laveste en person i et forhold kan synke til. Det finnes ikke noe værre tillitsbrudd enn utroskap, og det er noe av det vanskeligste og i mange tilfeller umulig å kunne tilgi.

Folk som er utro viser en total mangel av respekt for sin partner og det forholdet de er i. Grunnene til utroskap kan være mange, men det finnes ikke en eneste en som er god nok til og unnskylde det.

Utroskap gjør meg enkelt og greit kvalm. Folkene som gjør noe sånt har også samme effekt på meg.

100% enig i det der!

Lenke til kommentar
Nei, vi er ikke sammen. De to alternativene er vell enten og bare gi opp, eller prøve og tilgi. Har snakket med henne om det, og hun angrer jo sier hun. Og sier at hun var for full, osv. Hun vil helst prøve et forhold. Jeg er usikker, såret og vet ikke om jeg klarer og stole på hun igjen. Kan hende jeg tar ting veldig alvorlig, men når hun vil innlede et forhold så må hun jo legge en del i det hun også. Så jeg er veldig usikker akuratt nå.

Dere var ikke sammen, så det er teknisk sett ikke utroskap. Men du kan jo spørre henne hvor hun tror "greia" mellom dere to går. Og om hun ville gjort det samme om dere var i et forhold. Eller, ikke spør henne om det. Da får du bare til svar "Nei såklart aaaldri". Er ikke alltid man kan stole på det.

Uansett, tilliten din til henne er ganske lav nå. Du får bare spørre henne hva hun tror. Om hun ikke virker så intresert i et forhold så er det jo /fail uansett.

Lykke til, fra en som har vært i AKKURAT samme situasjon. Akkurat samme skjedde. Jeg valgte og stole på henne og fortsette. Det skulle jeg aldri gjort da det viste seg at kvinnfolket var et, unnskyld språket, løgnaktig ludder som gjorde en del "ting" man IKKE gjør når man er i et forhold, og appåtil løy meg rett opp i trynet om det.

Det er et kjangsespill. Men, eh, den som intet våger intent våger? Du får bare prøve.

100% enig i det der!

Fint at det er flere som mener det!

Lenke til kommentar
Utroskap er som du sier misbruk av tillit. Det er også noe av det laveste en person i et forhold kan synke til. Det finnes ikke noe værre tillitsbrudd enn utroskap, og det er noe av det vanskeligste og i mange tilfeller umulig å kunne tilgi.

Folk som er utro viser en total mangel av respekt for sin partner og det forholdet de er i. Grunnene til utroskap kan være mange, men det finnes ikke en eneste en som er god nok til og unnskylde det.

Utroskap gjør meg enkelt og greit kvalm. Folkene som gjør noe sånt har også samme effekt på meg.

100% enig i det der!

Jeg kan komme på en unskyldning kansje ikke en god en men årsaken kan være at man er usikker på forholdet eller gifter seg i en ung alder og får lyst til prøve noe nytt/annet, men så finner man ut at man heller vil ha den første....

Lenke til kommentar

Om man er usikker på forholdet, anger på giftemål, ikke har følelser for den andre eller whatever, så sier man i fra! Enten så sier man det som det er og gjør det slutt, eller så fortsetter man som før. Trenger ikke være utro av den grunn. Mye bedre og si i fra.

Herregud, det svir mer at dama er utro og at det blir slutt enn at dama bare gjør det slutt.

Lenke til kommentar
Om man er usikker på forholdet, anger på giftemål, ikke har følelser for den andre eller whatever, så sier man i fra! Enten så sier man det som det er og gjør det slutt, eller så fortsetter man som før. Trenger ikke være utro av den grunn. Mye bedre og si i fra.

Herregud, det svir mer at dama er utro og at det blir slutt enn at dama bare gjør det slutt.

jeg sa ikke at det var en god unskyldning

Lenke til kommentar
Nei, det gjorde ikke jeg heller. Jeg skjønner hva du mente, jeg bare ytra min mening om den "unnskyldningen" :)

Da var den saken grei:)

Personlig syns jeg jo utorskap ikke høres no godt ut, aldri opplevd det selv, men det burde jeg visst være glad for

Men hvis dama er sammen med en annen jente så er det jo en annen sak=P er det ikke?

Endret av Barlie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...