Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dine tanker og meninger om utroskap.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente23

Leste litt her da jeg selv har satt meg i en ikke så fin og hyggelig situasjon. Vet mange vil dømme meg her, men kanskje noen også vil hjelpe meg og finne en løsning. Jeg er forlovet og samboer vært det nå i 2,5 år vi har det kjempe fint, like på alle måter untatt i senga, jeg har behov for mer enn han. Har tatt det opp med han gjentatte ganger og det blir ikke bedre. Så begynte jeg å flørte med en på jobb, flørtingen har nå gått over til fysiske treff på jobb hvor jeg har vært utro 4 ganger, føler ingenting for han untatt han gir meg den spenningen jeg ønsker, han har også dame hjemme. Sliter nå veldig med skyldfølelse, men har egentlig ikke dårlig samvittighet heller. Tror det kommer av at jeg var utro for ca 1 år siden var da ærlig mot kjæresten min og fortalte han at jeg hadde kysset en annen. Han ble ikke en gang sint på meg sa kun at alle kunne gjøre feil. Hvorfor ble han ikke sint? Kanskje hadde jeg lært den gangen. Men dette har jeg altså ikke turt og fortelle han enda. Tror han vil godta alt for ikke å miste meg, men det blir også veldig feil. Jeg tenker hele tiden på at det ville vært deilig og være singel, men på en annen måte ikke da vi aldri krangler og har det kjempe fint ellers. Er jeg for kravstor? Vet det også blir vanskelig og avslutte møtene på jobb da vi jobber tett sammen og er nødt til og ha en god tone. Tror ikke gresset er noe grønnere på andre siden. Går det virkelig og treffe den man matcher 100% med? Jeg tviler. Og til dere som dømmer andre uten og kjenne dem, jeg var også en av dem som sa jeg ALDRI ville gjøre noen så vondt og være utro. Men brått en dag sitter du i den situasjonen selv. Som dere skjønner har jeg mye tanker i hodet om dagen. Kanskje noen vil hjelpe meg og sortere dem litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er for kravstor om du mener at dette bør han godta? Ja.

Som jeg ser det har du tre mulige løsninger med felles utgangspunkt.

Utgangspunktet er at du forteller han hva som skjer.

De tre løsningene:

1. Forholdet deres tar slutt, fordi han ikke tilgir deg.

2. Han tilgir deg, på betingelse av at du avslutter utroskapen, for deretter å leve med sexlivet dere har og supplere med selvtilfredsstillelse, eller prøve å bedre sexlivet dere imellom.

3. Han tilgir deg, og tillater at du fortsetter å ligge med andre, så lenge det er pur sex og ikke følelser, fordi han er klar over at han ikke kan gi deg det du trenger på det ene området.

Forøvrig er det aldri noen unnskyldning at du ikke får nok sex. Man har leketøy og andre midler for å tilfredsstille seg selv. Selvsagt er det ikke det samme, og ikke en optimal løsning. Men det er likevel ingen grunn til å være utro med ren samvittighet, så lenge du ikke har tillatelse.

Hvordan kan du ha skyldsfølelse men ikke dårlig samvittighet? Det er vel i bunn og grunn det samme.

Mitt forslag; Det ser ikke ut til at du vil unngå å være utro så lenge sexlivet er som det er. Derfor anbefaler jeg at du forteller alt, og sier at han må velge mellom et brudd og å la deg ligge med andre.

"Tror han vil godta alt for ikke å miste meg, men det blir også veldig feil."

Det blir veldig, veldig feil, og er kald, kynisk utnytting av en persons svakheter og følelser. Hvilket man ikke bør gjøre mot en person man elsker.

Lenke til kommentar
Gjest Jente23
Om du er for kravstor om du mener at dette bør han godta? Ja.

Som jeg ser det har du tre mulige løsninger med felles utgangspunkt.

Utgangspunktet er at du forteller han hva som skjer.

De tre løsningene:

1. Forholdet deres tar slutt, fordi han ikke tilgir deg.

2. Han tilgir deg, på betingelse av at du avslutter utroskapen, for deretter å leve med sexlivet dere har og supplere med selvtilfredsstillelse, eller prøve å bedre sexlivet dere imellom.

3. Han tilgir deg, og tillater at du fortsetter å ligge med andre, så lenge det er pur sex og ikke følelser, fordi han er klar over at han ikke kan gi deg det du trenger på det ene området.

Forøvrig er det aldri noen unnskyldning at du ikke får nok sex. Man har leketøy og andre midler for å tilfredsstille seg selv. Selvsagt er det ikke det samme, og ikke en optimal løsning. Men det er likevel ingen grunn til å være utro med ren samvittighet, så lenge du ikke har tillatelse.

Hvordan kan du ha skyldsfølelse men ikke dårlig samvittighet? Det er vel i bunn og grunn det samme.

Mitt forslag; Det ser ikke ut til at du vil unngå å være utro så lenge sexlivet er som det er. Derfor anbefaler jeg at du forteller alt, og sier at han må velge mellom et brudd og å la deg ligge med andre.

"Tror han vil godta alt for ikke å miste meg, men det blir også veldig feil."

Det blir veldig, veldig feil, og er kald, kynisk utnytting av en persons svakheter og følelser. Hvilket man ikke bør gjøre mot en person man elsker.

Mener absolutt ikke at han bør godta dette, men mitt ståsted er bør jeg fortelle han det, dumpe han uten og fortelle det, hva vil såre mest, hva om han velger og bli vil forholdet noengang bli det samme igjen. Jeg mener ikke at det jeg gjør er rett. Tja kan formulere meg anderledes jeg har dårlig samvittighet noen ganger fordi det jeg gjør er feil, men jeg angrer ikke heller fordi det gir meg så mye. Vet å være utro ikke er en unnskyldning for dårlig sexliv hjemme, men beklagligvis blir det brukt i mange hjem.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest en del av historiene her og jeg sympatiserer. men dere som sier "nulltoleranse" og "på hue ut" bør tenke dere godt om. det finnes en million årsaker til hvorfor noen er utro, hvordan det skjer osv. før dere kaster dem på hue ut anbefaler jeg å snakke. snakk snakk snakk snakk. hele natta. hvis du virkelig elsker denne personen så bør du ikke gi opp uten kamp.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest en del av historiene her og jeg sympatiserer. men dere som sier "nulltoleranse" og "på hue ut" bør tenke dere godt om. det finnes en million årsaker til hvorfor noen er utro, hvordan det skjer osv. før dere kaster dem på hue ut anbefaler jeg å snakke. snakk snakk snakk snakk. hele natta. hvis du virkelig elsker denne personen så bør du ikke gi opp uten kamp.

Det er ikke den som har blitt bedratt som skal kjempe da.

Når jeg sier nulltoleranse, så er det fordi jeg vet at jeg ikke vil fungere i et forhold uten 100% tillit. Samtidig vet jeg at jeg ikke kunne stolt 100% på henne om hun var utro. Da vil det rett og slett fungere for meg. Men det er på ingen måte noen oppfordring til andre om å ha nulltoleranse.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg ville hatt store vanskeligheter med å stole på henne igjen. Det er rett og slett det verste hun kan gjøre mot meg. Mest sannsynlig ville jeg gjort det slutt.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Mener absolutt ikke at han bør godta dette, men mitt ståsted er bør jeg fortelle han det, dumpe han uten og fortelle det, hva vil såre mest, hva om han velger og bli vil forholdet noengang bli det samme igjen. Jeg mener ikke at det jeg gjør er rett. Tja kan formulere meg anderledes jeg har dårlig samvittighet noen ganger fordi det jeg gjør er feil, men jeg angrer ikke heller fordi det gir meg så mye. Vet å være utro ikke er en unnskyldning for dårlig sexliv hjemme, men beklagligvis blir det brukt i mange hjem.

Hva faen? Vær ærlig og fortell typen din at du ikke orker mer. Gjør det slutt for faen! Istedet for og hore rundt bak ryggen hans. Folk som deg gjør meg direkte kvalme! Også prøver du og rettferdiggjøre det med at "det funker ikke så bra bla bla". Hva faen? Om du ikke har det så jævla bra sammen med fyren, må ty til utroskap for og i det hele tatt "klare" deg, så gjør du det slutt.

Jesus. Jenter som deg skulle blitt pisket på offentlig plass. Det værste er at du ikke har dårlig samvittighet for typen din. Siden "det gir deg så mye".

Han fortjener bedre enn deg. Gjør det slutt.

Lenke til kommentar

Elsker fyren meg så er han ikke utro. Er han utro = døren.

Lenke til kommentar

Elsker fyren meg så er han ikke utro. Er han utro = døren.

Jeg tenker "Amen" til dette. Men jeg er litt forsiktig med bastantheten, mest for å ikke såre dem som angrer som ei bikkje etter en dritingsepisode(ingen unnskyldning!) og faktisk elsker partneren. Jeg kan bare tenke meg det må være litt vondt å høre.

Men strengt tatt er jeg enig, det er det jeg tenker inni meg, at jeg aldri kan være utro mot noen jeg elsker og respekterer, og da vil jeg automatisk tro hun ikke elsker meg om hun får seg til å bedra meg.

Men, det er fordi jeg oppfatter utroskap som den aller høyeste grad av svik. dessverre tenker ikke alle likt der..

Lenke til kommentar

Jeg tipper snublefot aldri har opplevd noe lignende, og derfor syns jeg egentlig ikke du kan utalle deg om det. det er ikke før vi finner oss selv i en slik situasjon at vi faktisk kan si noe om det. selvsagt tenker man at det er respektløst og at personen bør kastes på ræva ut, fordi det er det rette å gjøre. og jeg vet mange sikkert er uenige her, men jeg mener tilgivelse er en stor del av livet, og at mange fortjener det til tross for at de feilet en gang.

Lenke til kommentar
Jeg tipper snublefot aldri har opplevd noe lignende, og derfor syns jeg egentlig ikke du kan utalle deg om det. det er ikke før vi finner oss selv i en slik situasjon at vi faktisk kan si noe om det. selvsagt tenker man at det er respektløst og at personen bør kastes på ræva ut, fordi det er det rette å gjøre. og jeg vet mange sikkert er uenige her, men jeg mener tilgivelse er en stor del av livet, og at mange fortjener det til tross for at de feilet en gang.

Jeg er enig i det du sier.

Men det er nok mange som aldri kunne klart å stole på personen igjen, og da er kanskje det riktige å gjøre det slutt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du sier.

Men det er nok mange som aldri kunne klart å stole på personen igjen, og da er kanskje det riktige å gjøre det slutt.

Det er hovedsaklig derfor jeg ville gjort det slutt. Ikke sviket i seg selv, men mangelen på tillit som vil følge. Få, om noen, har det godt i et forhold fylt av sjalusi og mistanke, tømt for tillit. Jeg ville hvertfall ikke hatt det.

Lenke til kommentar

Da er tippingen din dårlig pus. Min selvrespekt betyr mer for meg enn å forsette å være sammen med en fyr som ikke er bra for meg. Har aldri hatt noe ønske om å være en dørmatte, og derfor er jeg så bastand på dette med utroskap. Jeg har aldri sagt at det var enkelt å kaste ut noen du faktisk er glad i. Men jeg vet jo at det er det beste, og jeg lurer meg selv vist jeg tror jeg kan stole på fyren igjen. Tillit betyr alt for meg i et forhold. Kan jeg ikke stole på fyren så ser jeg ingen poeng i å ha han en del av livet mitt.

Du har sikkert selv opplevd å hatt en utro kjæreste og tatt han tilbake, og derfor føler du må forsvare det. Det er ditt valg, og din avgjørelse. Jeg sier bare at for meg personlig kunne jeg aldri tenke meg å forsette et forhold når typen har feilet så kraftig og brutt min tillit på den måten. Det klarer jeg fint å stå hundre prosent for :)

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte ovenfor, hvis tillit blir et problem så bør man utvilsomt slå opp. Men det du sa var "Elsker fyren meg så er han ikke utro. Utro =døren". Skjønner du forskjellen? Noen klarer å stole på kjæresten sin igjen, uten at de føler seg som en dørmatte . Og nei, jeg har ikke opplevd at noen har vært utro med meg. Kjæresten min ble kysset av en jente en gang i fylla, det er det nærmeste jeg har kommet, som forsåvidt ikke teller spør du meg. Grunnen til at jeg forsvarer de som har tilgitt kjærestene som har vært utro, er fordi jeg har en vennine som selv har opplevd det. Det er enormt ittiterende når folk som deg snakker bak ryggen hennes, sier at hun har lite selvrespekt, at hun er dørmatte osv. Trangsynt er kanskje ordet jeg leter etter.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du anklage meg for å ikke ha noe kjentskap til utroskap, når du selv ikke har det? Unnskyld meg men det er bare tåpelig. Og når har jeg sagt at jeg baksnakker folk som tar tilbake folk som har vært utro? Jeg skrev at personlig så har jeg et annet syn enn deg. Det betyr ikke at jeg snakker tull om andre som har et annet syn. Greit du er ny på forumet, men normal folkeskikk gjelder her også pus.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du anklage meg for å ikke ha noe kjentskap til utroskap, når du selv ikke har det? Unnskyld meg men det er bare tåpelig. Og når har jeg sagt at jeg baksnakker folk som tar tilbake folk som har vært utro? Jeg skrev at personlig så har jeg et annet syn enn deg. Det betyr ikke at jeg snakker tull om andre som har et annet syn. Greit du er ny på forumet, men normal folkeskikk gjelder her også pus.

Jeg sa aldri at noen var utro med meg, bare at jeg var godt kjent med det feltet og hadde opplevd noe lignende. Og jeg sa aldri at du snakket bak ryggen deres, men at folk som deg (altså med samme syn som deg) ofte gjorde det. Normal folkeskikk? Går du rundt å kaller alle for "pus" eller? Unnskyld meg men jeg får bare ekle pedofil-tanker.

Lenke til kommentar

Utroskap må være den beste måten å såre kjæresten på. Syns det er råttent gjort fra begge parter. Graden av utroskap, hvem det er gjort med og hvor ærlig kjæresten er om det har stor betydning av om jeg hadde klart å tilgi eller ikke. Synes det er en vesentlig forskjell om det er ei tilfeldig, eller ei personen har hatt et forhold til tidligere. Tilstand har ikke noe å si, er man full må man ta konsekvensene av det.

Endret av -rese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...