Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta kontakt, og når er det "for sent"?

Gjest Mann(haha)

Anbefalte innlegg

Gjest Mann(haha)

Vel, for å begynne, jeg er aktiv på forumet, jeg har lite sosial omgang og alt det. Jeg va på min første fest på nyttårsaften og alkohol ble konsumert. Jeg er 18 år. Men på denne festen, utover natta (2-3 tia) så synes jeg at jeg fikk god kontakt med en jente (som jeg såklart ikke husker navnet på, klarer aldri huske navn...) og vi holdt rundt hverandre og sånn, hadde det koselig. Måten jeg kjenner henne på er litt komplisert, men la oss si at hun er venninda (sikkert fra ung.domskolen) til et par jenter i klassen min. Jeg ha som sagt ikke mye sosial kontakt, men tenkte kanskje at dette er et sted å begynne, men ville det være "feil" å spørre en halv-venn (eller bekjent) som fikk meg inn der i første omgang (selv om jeg visste om hvem de fleste på festen var, truffet på LAN og sånn) om nummer (og eventuelt navn på/)til denne jenta eller er det sånn nei-nei som alle egentlig burde vite?

Jeg er ikke på leten etter noe seksuelt/kjæreste-forhold, men heller generell sosial kontakt og spesielt med det motsatte kjønn/flere folk.

Så noen erfarne folk som har tips til feller jeg bør unngå og hva som er smart og ikke smart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter
Men spør vennen om navnet hennes først. Det er ikke så sjarmerende at gutten har glemt navnet ditt etter en hel kveld sammen. ;)

Sant nok, men når er det "for sent", kan ikke si at jeg er den flinkeste i slike situasjoner, blir vel kaldsvetting og mye nærvøsitet for min del. Men noen tips til aktiviteter som er mulig å gjøre? Har fått med meg at kino ikke er vinnertrikset akkurat, men hva annet kan man gjøre? Gå tur i vinternatta?

Og hvordan ville du sett på det om en du vet om og har sikkert truffet en gang hadde tatt kontakt med en venninde/venn? Føles som om jeg "trenger" meg på, at de klarer seg like bra uten meg...

Kanskje problemet ligger i min innstilling :(

Lenke til kommentar
Men spør vennen om navnet hennes først. Det er ikke så sjarmerende at gutten har glemt navnet ditt etter en hel kveld sammen. ;)

Sant nok, men når er det "for sent", kan ikke si at jeg er den flinkeste i slike situasjoner, blir vel kaldsvetting og mye nærvøsitet for min del. Men noen tips til aktiviteter som er mulig å gjøre? Har fått med meg at kino ikke er vinnertrikset akkurat, men hva annet kan man gjøre? Gå tur i vinternatta?

Og hvordan ville du sett på det om en du vet om og har sikkert truffet en gang hadde tatt kontakt med en venninde/venn? Føles som om jeg "trenger" meg på, at de klarer seg like bra uten meg...

Kanskje problemet ligger i min innstilling :(

ok noen spørsmål som kan gjøre det lettere:P

går dere på samme skole?

røyker dere?

har du hund?

har dere felles venner?

viss ja på den første.. så er det veldig enkelt da er det rett og slett bare begynne og snakke med henne i et friminutt.

viss ja på den andre... så har du en perfekt ting viss du ikke bor for langt vekke fra hverandre(maks 15 min) og spør ho om ho er med og ta en røyk.

viss du har hund og ho bor i nærheten så spør henne om hun er med en tur med hunden på en fin dag

viss dere har felles venner er det opplagt at du bare finner på noe med dine felles venner en dag. venner som du vet ikke vill prøve seg på henne:P og bare jobbe derfra. da har du fått mer kontakt med henne og så har du antageligviss fått nummeret hennes og msnen hennes.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Nei, vi går ikke på samme skole.

Nei, jeg røyker ikke, kan ikke huske å se hun røyke heller.

Nei, jeg har ikke hund.

Vi bor forholdsvis langt unna hverandre (rundt en time med kollektivt)

Og vi har vel felles bekjente, eller jeg har truffet de andre som var der to ganger inkludert igår. Så kan vel ikke kalle det felles bekjente, i mine øyne ihvertfall.

Jeg har vel egentlig en venn, og resten er bare klassekamerater og folk jeg har møtt et par ganger gjennom denne vennen, som forøvrig er en mye mer omgjengelig person, eventuelt interesant person, kanskje mer spesiell. Generelt mer sosialt søkende. Skal banne på at ingen av de som var på festen husker navnet mitt heller (nei, var ikke noe syting, men sier litt om bekjentskapet). Var visst folk som hadde gått på skolen min i 2/3 år jeg aldri har sett der osv osv...

Men igjen så føles det som om jeg "brøyter" meg inn i en sosialt stabil vennegjeng og det er jo alltid spennende.

Lenke til kommentar
Men igjen så føles det som om jeg "brøyter" meg inn i en sosialt stabil vennegjeng og det er jo alltid spennende.

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg over, lillevenn. Det er ingenting som sier at det er ulovlig å bli kjent med nye personer.

Lenke til kommentar

Her er det ingenting å tape gutt! Ikke tenk at du trenger deg på eller er til bry, ingen venneflokker er "komplett"! Les: De vil vinne på å bli kjent med deg. Det vil alle! Og du vil tjene på å bli bedre kjent med de. Vinn-vinn situasjon. Når det gjelder dama, så vil jeg tipse deg om å ta kontakt med de "felles-vennene" du snakker om. Men ikke gå rett på sak og spør på andre melding eller andre setning dere utveksler om nummeret til hu jenta. For da sender du signal om at du egentlig bare vil ha informasjon om henne og gå igjen liksom. Bli kjent med de, når du føler du har opprettet en kontakt, så kan du begynne fiskesesongen!

Best wishes!

Endret av platti
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Vel, jeg vil si at vi hadde god kontakt, ihvertfall synes jeg det, men kan jo være alkoholen som prata.

Men ser ut til at fredag er tidligst (om jeg ikke er heldig på et mirakuløst vis) at jeg får pratet med noen som var der og vet hvem det var. Men når går "fristen" ut? Kan jo ikke komme i sommerferien og si at jeg synes det var koselig for et halvt år sia, men er en uke, kanskje to akseptabelt?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Haha, suksess hittil. Har det som mest sannsynligvis er navnet på jenta. Så nå kommer det spennende... Sende melding på Facebook eller sende sms eller ringe?

Huff, jeg hater (!!) spontanitet så dette blir egentlig ganske vanskelig for min del. Får vel ta litt babling, ja. Babling er fint.

Jepp, blir vel forsøk på lett kommunisering imorra, men jeg kunne trengt litt hjelp til ting som er å finne på. Aktiviteter, som ikke er kino eller no.

Sommerfugler + kaldsvetting er dårlig kombinasjon :(

Lenke til kommentar

Er aldri noe som heter for seint, tatt opp igjen tråden et år etter med jenter jeg har hatt ons med.

Jeg liker best å gå en tur med jenta, frognerparken er gull, om hun ikke er nutcase flytter man det naturlig til en kafe i nærheten, men om du føler det går dårlig eller ikke liker dama edru kan du easy escape. Husk du har INGENTING å tape på dette, worst case at du blir skutt ned så er du en erfaring rikere, og har litt mer efaring til neste jente du møter.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

OKOK Hjelp :(

Tror jeg har funnet noe som kan ligne et mobilnummer, eller, jeg vet ikke om det er riktig (jentas navn) jeg har funnet. Huff, fikk sånn svetteannfall bare av å begynne å skrive en melding. Så den ligger nå i utkastboksen og blir der en liten stund til til jeg får roa meg. Men jeg trenger seriøst tips. Planen hittil er lagt opp til at jeg får et nei, så er den saken ute av verden og jeg kan vende tilbake til den trygge (og jævla kjipe situasjonen) jeg har nå, men om jeg får ja. Hva gjør jeg da? Ber ikke om noe manus, men det er nok flere erfrarne folk her iforhold til meg. Litt dumt å drite meg ut før det har begynt. Vi er som sagt 18/19, om det har noe å si.

Sitter her og rister og fryser :blush:

Lenke til kommentar

Fikk du somlet deg til å ta kontakt?

En melding skal i utgangspunktet ikke være noe sak å sende, da du ikke står der og prater direkte med vedkommende. Du får liksom litt tid på å tenke på hva du skal skrive. Bare husk på å ikke vær så utrolig 'på' at hun begynner å lure på hva du egentlig vil.

Problemet med melding er jo at hu kan ignorere den totalt, og at du ender opp med å ikke få svar.

Om du får ett ja (til å finne på noe?), så er det ikke verre enn å faktisk gå ut og gjøre noe sammen! Uansett svar så driter du deg ikke ut, du får bare mer erfaring slik at du vet hva som funker til neste gang!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Vel, for det første vet jeg ikke om jeg har riktig nummer engang, bare surra litt på facebook og skole + fornavn ga et fullt navn og et lite søk på gule sider ledet til et nummer.

Nei, meldinga er ikke sendt (gud forby). Jeg har et veldig lett og upersonlig forhold til skriftlige beskjeder, så i mitt hode kan noe høres greit ut, mens i et annet hode høres det som regel mye mer direkte ut.

Nå er det for sent (på dagen) så jeg vil tro jeg klarer å manne meg opp å sende imorra.

Men vil som sagt ikke oppfattes som en kåt gris som kun er ute etter en ting, det er overhodet ikke tilfelle, jeg er kun ute etter en venninde, eller en begynnelse til sosial kontakt med det motsatte kjønn (annet enn "påtvunget" gjennom klassen).

Så prøver å få det til å høres personlig, men ikke masende ut. Ikke at det er så jækla lett. Nevner bare takk for en hyggelig kveld. Vil du finne på noe snart eller noe i den dur.

Om hun leser her på forumet går jeg og legger meg :wee: . Vel, alt er i beste mening da.

Lenke til kommentar

Problemet er at hun ikke vet hva du er på jakt etter. Og sende på fredags kveld er nok ikke ett sjakktrekk om du er på jakt etter ei venninne, som du selv sier. Send meldingen på dagen i morgen. Hva er det verste som kan skje, at du får ett nei?!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
Problemet er at hun ikke vet hva du er på jakt etter. Og sende på fredags kveld er nok ikke ett sjakktrekk om du er på jakt etter ei venninne, som du selv sier. Send meldingen på dagen i morgen. Hva er det verste som kan skje, at du får ett nei?!

Det verste er at hun sier nei, og sier til han jeg kjenner som kjenner hu at jeg "prøvde" meg, og at hu sier det til de i klassen og alle hater meg. Dette er det verste som kan skje, ikke at jeg finner det sannsynlig, men muligheten er der.

Hobbypesimist er visstnok et fint ord for det :)

Lenke til kommentar

Prøvde deg? På hva da? Å sende melding? Nei, det der kunne bare ha skjedd på ungdomskolen. Du er 18, og det der trenger du ikke å tenke på engang. Du får prate med hvem du vil uten at noen har noe de skulle ha sagt på det. Og at alle hater deg fordi du sendte ei jente en SMS?

Tenk deg om en gang til så hører du hvor latterlig det er. Lykke til med meldingen i morgen! :)

(Og sender du ikke blir jeg sur)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
Prøvde deg? På hva da? Å sende melding? Nei, det der kunne bare ha skjedd på ungdomskolen. Du er 18, og det der trenger du ikke å tenke på engang. Du får prate med hvem du vil uten at noen har noe de skulle ha sagt på det. Og at alle hater deg fordi du sendte ei jente en SMS?

Tenk deg om en gang til så hører du hvor latterlig det er. Lykke til med meldingen i morgen! :)

(Og sender du ikke blir jeg sur)

Joa, men nå skal det nevnes at det føles som jeg har "mista" 4 år med sosial utvikling, at jeg er en 14-15 i huet eller noe sånt, og paranoid til tusen.

Og det var bare nevning av worst case scenario, ikke at det var et realistisk et.

Men jeg er fortsatt i dyp mangel på aktiviter som er mulig å gjøre. Eneste jeg har i huet er bowling (misliker det), kino, tur i en park (høres litt søkt ut) og spise et sted (cafè?).

Typisk meg at jeg har feil nummer da :wee: , men tiden vil vise. Vel, lykke til og god natt til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...