Capiche Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Heisann! Jeg har lest litt random rundt på google, men har aldri funnet ut helt hvilken rekkvidde det trådløse nettverksadaperet har? Når jeg spiller er routeren ca. rett over meg med et betonggulv i mellom, tror dere at adapteret er sterkt nok til å gå igjennom? Litt surt å bruke 649 kr på noe som ikke fungerer. Hjelp eller tips blir satt svært stor pris på! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 det verste for alle sorter trådløse signaler er nettopp betong og glass... men hvilken standard er det i så fall? b, g, n????? for 802,11n burde klare det... Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Heisann!Jeg har lest litt random rundt på google, men har aldri funnet ut helt hvilken rekkvidde det trådløse nettverksadaperet har? Når jeg spiller er routeren ca. rett over meg med et betonggulv i mellom, tror dere at adapteret er sterkt nok til å gå igjennom? Litt surt å bruke 649 kr på noe som ikke fungerer. Hjelp eller tips blir satt svært stor pris på! Sendeeffekten til vanlig WLAN utstyr er så lav, og frekevensen så høy, at det i liten grad går gjennom feks et betonggulv. (spesielt armeringen gjør det vanskelig) Isteden vil forbindelsen som oftest basere seg på reflekterte signaler. Enten gjennom trapperom, eller andre åpninger mellom etasjer, men også gjennom vinduer og reflektert via objekter på utsiden. Hvis det fungerer dårlig i en bestemt posisjon kan det hjelpe mye å flytte litt, ofte bare noen centimeter. Bølgelengden er kun 10-15 cm, og det er derfor kort mellom min- og max-punkter i et interferensmønster. Det samme er tilfellet for mobiltelefoner. Tenk på hvor ofte vi faktisk kan opprettholde en samtale i feks en heis, eller et parkeringshus under bakken. Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Tusen takk for meget gode svar Det er et vindu rett ved siden av meg og et rett over meg, og et trapperom ca. 3 meter fra Xbox-en. Den har tobåndskompatibilitet med trådløse A/B/G-hjemmenettverk på 5 GHz og 2,4 GHz, så får håpe på at det virker. Igjen, takk for gode svar! EDIT: Da er adapteret kjøpt, og alt fungerer perfekt Endret 2. januar 2008 av Bakoversveis Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tusen takk for meget gode svar Det er et vindu rett ved siden av meg og et rett over meg, og et trapperom ca. 3 meter fra Xbox-en. Den har tobåndskompatibilitet med trådløse A/B/G-hjemmenettverk på 5 GHz og 2,4 GHz, så får håpe på at det virker. Igjen, takk for gode svar! EDIT: Da er adapteret kjøpt, og alt fungerer perfekt Godt å høre ! Hyggelig å kunne være til litt hjelp Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvis noen bor i Bergen og er ute etter et billig trådløst adaptert til Xbox 360, ta en tur og hør med ''ekspertene'' i gågaten. Fire igjen i går. Bilde: Endret 3. januar 2008 av nypis Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvis noen bor i Bergen og er ute etter et billig trådløst adaptert til Xbox 360, ta en tur og hør med ''ekspertene'' i gågaten. Fire igjen i går. Bilde: Kunne ikkje ta deg bryet med å sende meg en sånn? Var enormt billig! Her koster alle 700 kr, akkuratt som på nettet=/ EDIT: Jej, post nr.600. Endret 3. januar 2008 av member-97590 Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hehe, vi i Bergen må ha noen fordeler da Endret 3. januar 2008 av nypis Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hehe, vi i Bergen må ha noen fordeler da Ja, dere har jo så mangen bakdeler så Bestilte nettop fra MPX så. Gleder meg til den kommer. Selv om den må gjennom 2 betongvegger har eg testet litt og funnet ut at den kommer til å greie det brukbart bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå