Gå til innhold

Kjøler til laptop

hevih

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg nye bærbar pc, men ser flere steder at den blir veldig varm under spilling osv.

har sett at det finnes cool pad'er til laptoper som man setter pcen på, samtidig som 2-3 vifter blåser opp luft fra rommet opp under pcen.

Har sett at flere har skreve i forum rundt om kring at de var verdt pengene (3-400,-)

Så jeg lurte på om noen av dere hadde noe lignende eller anbefale noen merker

(har en 15,4")

post-148439-1199232471_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett at flere har skreve i forum rundt om kring at de var verdt pengene (3-400,-)

Da lurer jeg på hvilke forum du har sett i, for i dette forumet har det i hvertfall vært en bred enighet om at det ikke er verdt pengene. Ha PC-en stående på ett plant underlag, så kjøles den tilstrekkelig. Skal du ha den på fanget, sett en bok eller lignende under den. En slik laptop-kjøler gjør ikke annet enn å kjøle ned utsiden av kabinettet, innsidetemp'en blir knaptnok påvirket da det er såpass mye ikke-varmeledende materiale i mellom.

Lenke til kommentar

Må bare si det at sånne kjølere hjelper! Min MacBook Pro blir ca 15 grader kaldere (70 -> 55) når jeg spiller. Dessuten bråker disse viftene mye mindre enn de som er i en laptop. Så i mitt tilfelle går viftene i macen sakte og de på denne kjøleren kjører på full guffe, noe som fører til lite støy. Men nå er min laptop i aluminium, så den leder jo varmen bort lettere enn de som er laget av plast, så vet ikke hvordan effekten vil bli på en annen laptop laget av plast.

Selv har jeg denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329682

men kjøpte den istedet for zaleman-kjøleren fordi kun denne var på lager. Ser for meg at zaleman sin er bedre og roligere (kan justere hastigheten på viftene selv).

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...