MaSo Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hehe, sant sant! Vel, jeg snakker av erfaring, og mitt tips til deg er: Kjøp brukt. Da jeg skulle kjøpe min gitar søkte jeg på finn.no. Her fant jeg en haug av gitarer i alle prisklasser selvsagt, og det var vanskelig å bestemme seg. Så da tok jeg i bruk min kjære far, og han sorterte etter hvor i landet gitaren/selgeren befant seg. Dette gjorde han for da kunne vi kjøre inn å prøve den før vi eventuelt kjøpte den. Poenget mitt er at du burde først og fremst lete etter gitar på steder du kan kjøre til, som ikke er alt for langt unna, slik at du kan prøve den og se på den før du bestemmer deg. På denne måten finner du ut om den har blitt godt behandlet eller ikke, og om den er god å spille på, som er det viktigste! Var innom Finn og fant 3 explorere, 2 var over min prisklasse og ski er litt i lengste laget unna om jeg skulle teste den Forresten er det noe forskjell på goth explorer og en vanlig explorer? tenker da lydmessig Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har Goth explorer, de er silkematt og uten prikker på båndene, bortsett fra XII på 12 bånd, som er utrolig fett Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg holder også på å kjøpe meg en Explorer, av goth versjonen fra Epiphone så vill blitt glad om noen har noen meninger om den... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 SideburnsKongen har en, spør ham Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal også kjøpe explorer goth, men jeg har lyst på EMG'er i den. Det må jeg vel få en erfaren fyr til og gjøre kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har epiphone goth explorer med EMG(den i spoileren) utrolig digg å spille thrash og black metal med spiller for tiden med 013 strenger, noe som gir en helt sykt fet lyd! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er ikke 013 rimelig tykke strenger? :!: Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 jo! 013 er på grensen Men gitaren stemt helt ned i C, så blir det en helt syk lyd til skikkelig tunge riff Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg vil foreslå en gitar fra Schecter. Jeg har hørt at de leverer veldig mye for pengene, særlig i lavere prisklasser. Jeg fikk meg selv en Schecter i går (riktignok en noget dyrere modell enn jeg antar du er på jakt etter), men Schecter produserer jo bl.a. gitarer med Floyd Rose-vibsystem til under 4000 kr. Jeg tror denne er en aldeles utmerket førstegangsgitar: http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?ProdID=2143967 Jeg har forståelse for at mange vegrer seg for å legge mye penger i en helt ny hobby, men ettersom dette utstyret raskt må byttes ut etterhvert som ferdighetsnivået eskalerer (gitt at du faktisk øver da selvsagt) er det nok like greit å legge litt penger i skikkelig utstyr først som sist. Utstyr er IKKE alfa og omega, det krever mye øving å bli skikkelig dyktig (dersom dette er et mål), men det er neiggu ikke langt unna. Det er noe annet å lære seg å spille gitar på en orntli' Fender Strat enn på en koreanskprodusert Behringer-pakke fra Elkjøp. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Ekte FR eller licensed/autorisert? Endret 8. februar 2008 av Konnis Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det sies å være FR, jeg vet ikke. "Schecter Omen FR Innehar de samme kvaliteter som Extreme serien, men har ikke den ekstra pynten. Med Floyd Rose vib system." - fra Kickmusic som pusher Schecter. Modellen koster i underkant av 4000. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Til dere som lurer på goth explorer.. En herlig gitar rett og slett, god å spille på, ganske bra lyd, men pickups`ene kan jo byttes om du ikke er fornøyd (Jeg har ikke hatt noe behov for å bytte de ut i alle fall.. ), bytter du de så har du en gibson omtrent, ikke mye fortskjell på de da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå