Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere, husk at CV egentlig er som konsert høytalere med bare litt hifi i.

Ikke rart det slår mye i å gi masse lyd og bass da hehe.

Helt riktig blir at det er store hi fi høytalere med konsert forsterkere i.

Stemmer ikke sant?

 

Uansett jeg vet jeg er inne på noe her^^

Skal ha konsert i stua du altså?

 

Eg har aldri hatt noko inntrykk av at ein konsert serverer musikkprakt for øyret.

Lenke til kommentar
Skal ha konsert i stua du altså?

 

Eg har aldri hatt noko inntrykk av at ein konsert serverer musikkprakt for øyret.

Må vel si meg enig.

Men det skal siees at det er noe PA som låter velig bra det også, men da må man ut med noen mill.

Ellers foretrekker jeg slike konserter.

BWsession1.jpg

Dette låter nok bedre enn all PA'en du finner.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Dette låter nok bedre enn all PA'en du finner.

 

Det er jeg faktisk ikke så sikker på. Jeg leste akkurat en tråd om en som etter 8 år med Avantgarde Trio, byttet de ut med et sett PA-høyttalere (Danley SH-50) som han syntes var bedre. Og Trio er vel ikke akkurat noen sinke i hifi-sammenheng...

 

Frode

Lenke til kommentar

Det er nok mye PA som har mye til felles med high end utstyr det er nok det ja. High end PA låter ikke dårlig det heller.

Meyer er vel også ett respektert merke av flere enn bare konsert crew :p

 

Var noen russebusser som hadde Meyer rigg da jeg var russ og kan vi si det låter veldig bra til å være i den settingen.

Nå skal det siess at jeg var russ så vet ikke hvor god dømmekraften var. Men det låt hvertfall mye bedre enn det vi hadde på taket!

Lenke til kommentar

Poenget er uansett å ha eit anlegg som passar til den bruken det er meint for. Eit PA-anlegg på TV-rommet ser eg ikkje poenget med. Meiningen med PA er jo at det skal høyrast av ein større folkemengde, å putte noko sånt heime blir litt feil i mine auge. Klart du får PA-utstyr med kjempelyd, men skal du først ha god lyd er det ikkje noko poeng at det er PA i tilllegg, blir kun ekstrautgifter og gjerne eit design som ikkje er egna heime. Å blåse taket av er heller ikkje nødvendig når du sit innanfor ein rekkevidde på nokre meter.

Lenke til kommentar
Poenget er uansett å ha eit anlegg som passar til den bruken det er meint for. Eit PA-anlegg på TV-rommet ser eg ikkje poenget med. Meiningen med PA er jo at det skal høyrast av ein større folkemengde, å putte noko sånt heime blir litt feil i mine auge. Klart du får PA-utstyr med kjempelyd, men skal du først ha god lyd er det ikkje noko poeng at det er PA i tilllegg, blir kun ekstrautgifter og gjerne eit design som ikkje er egna heime. Å blåse taket av er heller ikkje nødvendig når du sit innanfor ein rekkevidde på nokre meter.

 

Poenget med å ha utstyr som KAN spille høyt, er at du ha svært lav forvrengning på lave volum. Jeg har utstyr som spiller høyt med svært lite effekt, men de fleste som er på besøk, synes at mitt lyttenivå er lavere enn normalt. Jeg ser derfor ingen grunn til at ikke PA-utstyr kan passe like godt hjemme som vanlig hjemmeutstyr.

 

Frode

Lenke til kommentar

Vil ikkje eit anlegg av tilsvarande kvalitet i heime-hifi-versjon og klare å lage godlyd sjølv på lågt volum?

 

Mitt anlegg er fint der, eg har normalt ikkje så høg lyd på ved bakgrunnsmusikk, men sjølv då er lyden praktfull. Har samtidig meir enn nok effekt å ta av når eg skal sjå film.

 

Eg er på ingen måte noko ekspert på dette med lyd, men for meg verkar det litt merkeleg å ha PA heime, er ikkje det anlegg som er meint å lage høg og samtidig god nok lyd til store områder, som på konsert?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Vil ikkje eit anlegg av tilsvarande kvalitet i heime-hifi-versjon og klare å lage godlyd sjølv på lågt volum?

 

Mitt anlegg er fint der, eg har normalt ikkje så høg lyd på ved bakgrunnsmusikk, men sjølv då er lyden praktfull. Har samtidig meir enn nok effekt å ta av når eg skal sjå film.

 

Eg er på ingen måte noko ekspert på dette med lyd, men for meg verkar det litt merkeleg å ha PA heime, er ikkje det anlegg som er meint å lage høg og samtidig god nok lyd til store områder, som på konsert?

 

Selvsagt kan du få godlyd med hjemmeutstyr også. Men å finne anlegg som spiller bra på lave volum, er faktisk ikke så enkelt. Jeg tror høy følsomhet og store membraner er veien gå(du ligger vel ok an sånn sett), men har ingen fasitsvar på problemet.

 

En annen ting er at det er jo selvsagt stor forskjell på PA-utstyr også. Noe egner seg ikke til hjemmebruk i det hele tatt, mens annet er helt topp. For eksempel er subwooferen i JBL sitt Synthesis hjemmekinosystem(S1S-EX, $3000) omtrent identisk med proffmodellen 4645C.

 

Uansett, det finnes mange veier til lyd-nirvana! :D

 

Frode

Lenke til kommentar

Hehe.

Omg mye quoter:

Ehm skal prøve å si noe altså b og w ja er helt sinnsykt.

De største må det mange mann for å bære.

Snakk om god hifi som veier mye du.

Prinsipp hifi som veier mye kan bety god kvalitet.

Hehe^^

Denne for eks:http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttalere/gulvfront/bw_800d_hoeyttalere_sort.htm

Til bare ca 200.000 lol.

Veier masse kilo.(125kg herregud ass denne her veier mye)

 

Det er kanskje dem som er på bildet^^

Lenke til kommentar

Ikkje legg deg for mykje opp i spesifikasjonane til høgtalere. Du har frekvensar her, RMS der og kilo på toppen. I bunn og grunn betyr det ingenting for korleis lyden i høgtalarane er, det er der nøkkelen ligg og det er der alt fokus bør være.

 

Det finnes mange eksempler på høgtalere som er svintunge, men knapt verdt sin pris i frakt.

 

Å undersøke kva kombinasjonar av høgtalere og forsterkar som passer ut frå spesifikasjonar er ein ting, men lyden varierer frå kombinasjon til kombinasjon på ein måte du ikkje kan lese av noko produktark. Det blir som å kjøpe den bilen med flest hestekrefter, er ikkje sikkert den er spesielt god å kjøre. ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har personlig hørt de b&W høytalerene, på hifilkubben. i kombo med classè forsterkere til en pris av 200 000, og cd spiller til 35 000. Jeg ble rimelig skuffet. Jeg har hørt bedre. De hjemmekinohøytalerene deres som står på "Kino-rommet" på hfk i bergen følte jeg at gav MYE mere. Og de kostet i underkant av 80 000.. I kombo med den største Denon recieveren og classè effektforsterkere.

Lenke til kommentar

Her er drømme anlegget mitt:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...s_kirsebaer.htm

En sånn.

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...s_kirsebaer.htm

To sånne.

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...e_kirsebaer.htm

Sju sånne

Så må man ha noe til å drive dette så blir det fort oppi en halv mill^^

Endret av PhoenixHunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...