Gå til innhold

Skal kjøpe Cerwin Vega annlegg


Anbefalte innlegg

Det settet der spiller helt herlig :) Men en subb gjør det enda bedre! Slår cv anytime :) hehe. untatt på partyfaktor tho :roll: Det var grunnen til at jeg kjøpte mitt i grunnen :D

 

Partyfaktor, ja... Nå vil jeg heller ha litt classy party hvor stil verdsettes, jeg da :tease: Men så begynner det å bli noen år siden jeg var tuborg-rødruss, også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hvis du hevder du er hifi gal, så hold deg unna CV. Det er vel ingen seriøs hifi mann som rører de.

 

Ekstra bass kan lett skaffet med subwoofer, noe som vil gi mye medre bass en CV, enten man velger XTZ eller SVS til en billig penge.

 

Jeg tror hvis du gå til hvilken som helst Hifi Klubb, og spør hvilken som helst av de ansatte, og spør om hva de anbefaler av komponenter til ett godt hifi anlegg, med pris opp mot 30 K, så vil ingen av dem nevne CV, selv om man nevner at man liker bass.

 

Det er mye bedre å gå for ett anlegg som har god oppløsning, syntes man bassen da blir for tynn, så legger man til en sub.

Lenke til kommentar

Eg saie bare cls 15 og NAD t763 og stk-vs34:P:D

 

stk-vs34

2 kanaler

Output Power at 1 kHz/THD <= 1.0% EIA

2 ohms: 2 x 1700W

4 ohms: 2 x 1250W

8 ohms: 2 x 900W

Output Power at 1 kHz/THD <= 0.1% FTC

2 ohms: 2 x 1700W

4 ohms: 2 x 1200W

8 ohms: 2 x 800W

 

Power Consumption: 3800W

Endret av vigrestad
Lenke til kommentar
Ekstra bass kan lett skaffet med subwoofer, noe som vil gi mye medre bass en CV, enten man velger XTZ eller SVS til en billig penge.

 

En subwoofer vil ikke gi samme punch som et sett CV, ganske enkelt fordi den arbeider for lavt i frekvens. Punch ligger i området fra 70-80Hz og helt opp over 200Hz. En vanlig høyttaler med et par 6,5" og en sub, gir ikke samme punch som en CV med et par 15" element. Det er som oftest dette med punch folk som kjøper CV ønsker.

 

Frode

Lenke til kommentar
En subwoofer vil ikke gi samme punch som et sett CV, ganske enkelt fordi den arbeider for lavt i frekvens. Punch ligger i området fra 70-80Hz og helt opp over 200Hz. En vanlig høyttaler med et par 6,5" og en sub, gir ikke samme punch som en CV med et par 15" element. Det er som oftest dette med punch folk som kjøper CV ønsker.

 

Frode

Kommer jo litt ann på hvordan sub man har også da.

De fleste subbene man får kjøpt for tiden er jo beregnet på både film og musikk.

Men jeg har en sub som er laget for å spille mest musikk. Det er det mye Punch!

Det er en Tannoy Saturn S-Sub 15. Og den veier det sammen som CLS-15 :p

Lenke til kommentar
Eg saie bare cls 15 og NAD t763 og stk-vs34:P:D

 

stk-vs34

2 kanaler

Output Power at 1 kHz/THD <= 1.0% EIA

2 ohms: 2 x 1700W

4 ohms: 2 x 1250W

8 ohms: 2 x 900W

Output Power at 1 kHz/THD <= 0.1% FTC

2 ohms: 2 x 1700W

4 ohms: 2 x 1200W

8 ohms: 2 x 800W

 

Power Consumption: 3800W

 

Ta heller en titt bakpå forsterkerene og se hva de trekker fra nettet, det gir en bedre indikasjon på hva de greier.

 

Sony har akuratt lansert ett meget billig 5.1 anlegg med 1200w, men det var målt meg meget høy forvrengning, tror det var 10%

 

De målene du nevner er kun gjort ved 1 KHz. De som ikke lyver på watten måler i hele frekvensområdet, det er derfor f.eks. Harman/Kardon har så lav watt i forhold til andre forsterkere slik som Pioneer, Yamaha osv.

Lenke til kommentar
De målene du nevner er kun gjort ved 1 KHz. De som ikke lyver på watten måler i hele frekvensområdet, det er derfor f.eks. Harman/Kardon har så lav watt i forhold til andre forsterkere slik som Pioneer, Yamaha osv.

 

Her STK'en målt over hele frekvensomådet:

 

MODEL VS-34 Stereo Mode (both channel driven)

Continuous Average Output Per Channel

FTC @ THD+N=0.1%, f=20Hz~20kHz

Ch1. Ch2.

8 ohm/Stereo 850W 850W

4 ohm/Stereo 1250W 1250W

2 ohm/Stereo 1680W 1680W

 

 

Klarer seg nok godt den!

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...