Gå til innhold

Post ditt 3Dmark 2003 resultat her!

Anbefalte innlegg

Bare litt til så er du forbi min gamle score med 6800GT. Enda litt mer tweaking, å banning å steiking så er du der  :thumbup:

Heh, takk for oppmuntring, men jeg tror jeg må noe mer enn bare tweaks. Kortet surrer og går på 1,4 volt, og under benchmarking i vinduskarmen hadde jeg en load-temp på litt over 40°C så det bør tåle 1,5 volt. Jeg er bare litt usikker på hvordan jeg endrer dette i nibitor. Det virker som om jeg har valget mellom 1,1v, 1,3v, 1,4v, 1,6v og ?,?v (hva-nå-enn sistnevnte betyr). Jeg skal prøve å tråkle gjennom forumet på mvktech.net for å se om jeg finner noe nyttig der.

Edit: Jeg ser forresten at du kjører en annen revisjon av 3dmark i tillegg til andre drivere. Det er vel en av disse faktorene som gjør at frekvensene dine ikke vises riktig. Hva var frekvensene?

318 fps i Wings of Fury er ikke å forakte. Jeg burde kanskje teste Forceware 61.76...

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare litt til så er du forbi min gamle score med 6800GT. Enda litt mer tweaking, å banning å steiking så er du der  :thumbup:

Heh, takk for oppmuntring, men jeg tror jeg må noe mer enn bare tweaks. Kortet surrer og går på 1,4 volt, og under benchmarking i vinduskarmen hadde jeg en load-temp på litt over 40°C så det bør tåle 1,5 volt. Jeg er bare litt usikker på hvordan jeg endrer dette i nibitor. Det virker som om jeg har valget mellom 1,1v, 1,3v, 1,4v, 1,6v og ?,?v (hva-nå-enn sistnevnte betyr). Jeg skal prøve å tråkle gjennom forumet på mvktech.net for å se om jeg finner noe nyttig der.

Edit: Jeg ser forresten at du kjører en annen revisjon av 3dmark i tillegg til andre drivere. Det er vel en av disse faktorene som gjør at frekvensene dine ikke vises riktig. Hva var frekvensene?

318 fps i Wings of Fury er ikke å forakte. Jeg burde kanskje teste Forceware 61.76...

Ja, min er nok ganske gammel nå. Kjørte benchmarken med en gang 6800GT kortene var tilgjengelig. Mener på at jeg kjørte kortet på 445/1200, men er ikke helt sikker. Jeg kjørte kortet med 1.4v. Av en eller annen grunn låste mitt kort seg med en gang jeg prøvde å belaste det med 1.5v. Var ikke temp som var problemet, for jeg kjørte med vann. Ultra kortet jeg hadde funket uten problemer med 1.5v. Rare greier. Kanskje det ikke fikk nok strøm gjennom bare en strømkontakt :hmm:

Jeg mener på at jeg kjørte uten å bruke "LOD +3" tweaken. Har du brukt den? Bildekvaliteten går da ned litt, men for å konkurerre i 3DMark med NVidia kort er man dessverre nødt til å kjøre med den. Den er ikke sett på som "juks", men istedet for en tweak. Alle de høye scorene du ser på ORB'en har brukt denne tweaken.

Lenke til kommentar
Jeg mener på at jeg kjørte uten å bruke "LOD +3" tweaken. Har du brukt den? Bildekvaliteten går da ned litt, men for å konkurerre i 3DMark med NVidia kort er man dessverre nødt til å kjøre med den. Den er ikke sett på som "juks", men istedet for en tweak. Alle de høye scorene du ser på ORB'en har brukt denne tweaken.

Jeg tror ikke den har noe effekt i 3dmark03, så jeg kjørte uten. I 3dmark05 kan du få ca 50-70 poeng ekstra, og det benyttet jeg meg av for å komme meg over 6k.

Det er i 3dmark01 - Nature at man virkelig får litt ekstra guff med Lod-tweak. 263,1 fps i nature mot normalt 200 fps. Man ser med en gang om denne tweaken har blitt brukt eller ikke når man sammenlikner med andre 01-scores. Det er andre med P4/6800GT med himmelhøye scores, men som allikevel ligger langt lavere enn meg i Nature.

Lenke til kommentar
Fikk et akseptabelt resultat! :D

3dmark_03.jpg

Pc'en er ikke klokket. og det er brukt Default innstilingene i 3Dmark 03

Kortet er et Ati Radeon X800XT PE.....

Om CPU'en din står det 3200@3700, men du har ikke overklokket? Forstår ikke helt jeg, men meget bra resultat!

Lenke til kommentar

Har msi fx5200 128mb amd athlon xp2500+

Først fikk jeg uten oppdatert driver og uten klokking 747score

Etter at jeg oppdaterte driveren fikk jeg 1061score

jeg har nå klokket litt og litt hele tiden og får nå 1246score

har klokket til 285/454 med rivertuner.

Jeg har sett på tester og der ser jeg at jeg burde få mer. Så en test hvor jeg skulle få 1500 uklokket :ermm:

Lenke til kommentar

System : "XP3200",1024MB Cl2 ram, 9800pro skjermkort

Gamle Drivere (catalyst4.1)

Uklokket system 3D 01se : 17.333 , 3D 03 : 5688

Nye drivere (Catalyst 4.11)

Uklokket system 3D 01Se : 17656 , 3D 03 : 5972

Overklokket Sys 3D 01Se : 19986 , 3D 03 : 6715

CPU kan klokkes endel høyere til, kjørte på 2.46Ghz(11x223FSB@Cl2-2-2-5), og har vært oppe på 2.64Ghz stabilt engang... så målet blir 20K i 3D01Se og 7K i 3D03. var iriterende 14 poeng unna 20K i 01 nå. :hrm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Ja, da var første benchmark med det nye Asus A8N-SLI kjørt. Bruker bare 2x6600GT nå, frem til det blir 6800 kort å få tak i. Uansett, kan ikke klage. Får over 15.5 tusen i 3DMark03.

3DMark03: 15573 poeng

SLI suger vist i "wings of fury"

Har lest litt om Shamino, som har verdensrekorden 03. Han fikk bedre score i wings of fury med et kort istedet for to

Nice score forresten :thumbup:

Endret av Terje82
Lenke til kommentar
SLI suger vist i "wings of fury"

Har lest litt om Shamino, som har verdensrekorden 03. Han fikk bedre score i wings of fury med et kort istedet for to

Nice score forresten :thumbup:

Det er helt sikkert. Se neste to inlegg. Det første er det høyeste jeg har kommet med X800XTPE, å det andre er med 2x6600GT. CPU går ved samme MHz, å resten av utstyret skal også være rimelig likt (x800xtpe var voltmoddet, å gikk på vann da. Ikke noe standard x800xtpe som følger 2x6600GT i SLI-Mode)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...