Gå til innhold

Tekst : Det positive med world of warcraf


Anbefalte innlegg

OT(dessverre): hehe, jeg viste at dette kom til å bli en diskusjon som dette ut av denne posten, det ble dømt til å bli sånn..haha.

Bedre å gi blanke i hva andre syns og mener, hva nå enn du trives med er alt...jeg vil anbefale at vi bare driter i om folk som heller vil drikke eller spille på en lørdag og fortsetter diskusjonen om de positive ordene som skulle komme her...det er derfor posten er laget...så istede for å krangle om ting som er ubetydelig kan vi fortsette diskusjonen sånn den skal være...og hvis noen tullinger på død og liv skal skape enda en wow post med dårlig stemning, så kan de stikke til de andre poster å klage^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk ser på personer som spiller isteden for og værmed på fks fotball treninga som nerder er ikke noe nytt. Er berre blitt veldig mange som har skiftet "side" etter at wow kom.

 

Data spill er akuratt som alt annet så farlig som du gjør det til selv. Alt er farlig med missbruk, hadde du spillt fotball 10 timer hver kveld tviler jeg på at det var sunt.

 

Ser du film 10 timer hver kveld er det heller ikke sunt, jobber du 10 timer kvelden er heller ikke sunt.. osv

 

kort sagt

 

Alt er farlig med MISSBRUK!

Lenke til kommentar
Nå skal det ikke en professor til for å slå fast at det er mer sosialt å stikke på fylla med vennene dine i stedet for å spille. Men mange har å generalisere "folk som drikker"; "De som ligger å spyr i en grøftekant hver helg". Det går også an å sette seg ned med noen halvlitere å se på film.

 

Det å spille musikk, som f.eks. gitar kan ikke sammenlignes (mener jeg). Spiller du i band, er det noe helt annet enn å sitte på hver sin pc og slakte NPC-monstre.

Meningen med spill er jo først og fremst at du skal ha det gøy, mens meningen med å lære å spille f.eks. gitar, er å lære å spille gitar. Det at du skal kunne ha på CV-en din at du har ledet et raid, er i min mening bullshit. De fleste arbeidsgivere har ikke peiling på hva WoW er, og i alle fall ikke hva et raid er.

 

"Ok, tidligere erfaring. Let's see: "Har ledet er WoW-raid." Han her har alså sittet å spilt spill hele dagen og vil ha det med på CV'en sin? Vi ansetter ikke han her, hva?"

 

WoW er dog et utrolig bra spill, men spill med måte. Nerde-stempelet har komt etter media begynte å ta opp slike saker om folk som nærmest har fått livene sine ødelagt av World of Warcraft @ Det at spillet blir framstilt som det farligste narkotika i manns minne.

 

Vell, nå kan jeg nevne det at jeg faktisk både spiller gitar, trommer og piano, og har tidligere spilt trekkspill og fiolin. og jeg kan apsolutt ikke si at det ikke går ann å gjøre alle delene. meningen med å spille gitar er jo for å ha det gøy.

når det gjaldt det å ha at du har vært GM på CV'en så skal du ikke ta det helt pokstavelig. selfølgelig skriver du ikke det konkret. men i en artikkel jeg leste ble det gjort undersøkelser som viser at topp guilds har GM med svært lignende kvalifikasjoner som en hvilket som helst annet leder. og vis du bare gidder å bruke litt tid til å tenke over det, så tror jeg du forstår hva jeg mener og at det ikke direkte er bullshit.

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Nå skal det ikke en professor til for å slå fast at det er mer sosialt å stikke på fylla med vennene dine i stedet for å spille. Men mange har å generalisere "folk som drikker"; "De som ligger å spyr i en grøftekant hver helg". Det går også an å sette seg ned med noen halvlitere å se på film.

 

Sånn foregår ikke ungdomsverdenen..

 

 

Til alt det andre du skrev: Tror ikke du leste førsteinnlegget ordentlig. Argumentene der er mye bedre enn dine.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

anietsoj:

 

Så du sier at i ungdomsverden er fylt med helge-alkoholisme og at alle ligger i grøften hver helg?

Klart, WoW er et sosialt spill. Men nettverkene du skaper når du er ute blant folk blir ikke de samme som de nettverkene du skaper med folk over internett. Kommer du noen gang til å møte guildiesene dine? Sannsynligvis ikke.

 

Trådstarter definerte en geek. Ja, han har rett i at alle med en overdreven interesse innen for et felt er en geek. Men det er ikke slik han/hun blir framstilt i dag.

En som trener 10 timer om dagen (Usannsynlig): Blir ikke fremstilt som en geek, men en veltrent eller aktiv person.

En som mekker/råner rundt i bilen dagen lang: Kompenserer for liten penis / Bilinteressert.

En som bruker alle pengene sine (og all sin tid for den del) på parfyme og kosmetikk: Velstelt og lukter godt.

En som sitter å spiller pc-spill hele dagen, eller en som generelt er veldig flink med PC-er: Jo, de blir stemplet som geeks. Geeks har blitt for mange et negativt uttrykk, siden mange bruker det som skjellsord.

 

 

Janern21: Nei, jeg tror ikke dette er direkte bullshit. En GM har nok leder kunnskaper (En god GM). Men om han hadde fått noe ut av det om han hadde oppført dette på CV.. Ja, det har jeg lite tro på.

Klart, en kan ha flere hobbier på samme tid.. Men du kan jo feks. ikke sammenligne musikkskapning/samspill med downing av en raidboss. Å spille musikk er noe du får kreativt utspill av, mens WoW er jo bare et spill.

 

Jeg er enig med mesteparten av det du skrev i første post, og klart.. Noen må jo stille seg kritisk, og det får man bare tåle :)

 

 

Karnesh: "hehe, jeg viste at dette kom til å bli en diskusjon som dette ut av denne posten, det ble dømt til å bli sånn..haha."

Min gode sir, dette er jo tross alt Diskusjon.no ;)

 

Til slutt: Ja, WoW er gøy :)

Lenke til kommentar

WoW er kanskje sosialt mtp at du snakker med noen randoms fra et annet sted i verden på ventrilo noen kvelder i uka, men det kan IKKE samnelignes med det å møte andre mennesker fysisk, og hvis dere tror dere er sosiale mens dere spiller wow vil jeg si dere tar kraftig feil. Du skaper ikke et sosialt nettverk på internett.

 

Det at geek betyr å intressere seg for noe spessielt mye er jo et fett, om man ikke er geek er man jo fortsatt taper og nerd.

 

Engelsken er jo et pluss, men å si at du er sosial mens du sitter på rommet ditt forran pcen er helt skrudd i hue.

Lenke til kommentar
Nå skal det ikke en professor til for å slå fast at det er mer sosialt å stikke på fylla med vennene dine i stedet for å spille. Men mange har å generalisere "folk som drikker"; "De som ligger å spyr i en grøftekant hver helg". Det går også an å sette seg ned med noen halvlitere å se på film.

 

Sånn foregår ikke ungdomsverdenen..

Dette har du peiling på ja^^

 

Er jo standard at alle tror at ungdommer drikker seg fullstendig dritngs hver helg, men slik er ikke tilfelle for meg ihvertfall. Hender ofte at jeg har venner på besøk å ser en film osv, så og si at det ikke skjer er bare tull.

Lenke til kommentar
Nå skal det ikke en professor til for å slå fast at det er mer sosialt å stikke på fylla med vennene dine i stedet for å spille. Men mange har å generalisere "folk som drikker"; "De som ligger å spyr i en grøftekant hver helg". Det går også an å sette seg ned med noen halvlitere å se på film.

 

Sånn foregår ikke ungdomsverdenen..

Dette har du peiling på ja^^

 

Er jo standard at alle tror at ungdommer drikker seg fullstendig dritngs hver helg, men slik er ikke tilfelle for meg ihvertfall. Hender ofte at jeg har venner på besøk å ser en film osv, så og si at det ikke skjer er bare tull.

Du kan ikke bruke ordet "ungdommer" i denne type saker, det er alt for bredt. Som mange folk påpeker her, så blir forholdet til alkohol forandret etter man ble hentet opp av en grøft full av spy av foreldra dine, den sene lørdagskvelden. Nr man blir litt eldre, er det ikke -alkoholen- som står i midten.

 

Topic: Mye gode meninger, trådstarter, det skal du ha. Råder alle dere til å se Addicted to Epix. Han fyren der kan sakene sine, og er en kløpper på å formulere seg og legge frem saken. For alle dere som har tilbakestående foreldre som har wow-fobi; Vis de denne, og de kommer til å få et helt annet syn på saken.

Lenke til kommentar
Går jo an å nyte alkohol med noen venner uten at det ender med blackout og grøftefylla, vet du. :p Vent til omgangskretsen din kommer ut av 14-16-stadiet, så ordner det seg.

 

Går jo an å nyte dataspilling med noen venner uten at du kollapser foran maskinen, vet du. ;)

 

Perspektiv! Nuh!

Tou-fuckin-ché! :!:

Lenke til kommentar

Så klart er det sosialt å spille wow! det blir akkurat det samme som at isteden for at jeg sitter med vennene mine på msn å snakker med de så gjør vi faktisk noe sammen på wow. Men man kan ikke si at det er like sosialt å spille wow som det er å gå ut med venner derfor går vi ofte ut sammen også. Wow er sosialt så lenge det blir spilt med måte og at du ikke sitter inne å gammer 24/7 uten noen real life venner.

Det er i vertfall min mening :)

Lenke til kommentar

Amen! Er 110% drit lei av å bli kalt no lifer hver jævla dag på skola. Skjønner ikke hvorfor folk er så jævla opphengt i det at wow er ett nolifer spill. Vil heller sitte inne for meg selv og spille om kvelden enn å være ute på fylla og havne på forsida til VG dagen etter med "ungdom sporløst forsvunnet etter lokal fest". Om det er noen her som er å innmari imot de som spiller wow, ta deg en bolle. Vi har i det minste ei framtid.

Lenke til kommentar
Amen! Er 110% drit lei av å bli kalt no lifer hver jævla dag på skola. Skjønner ikke hvorfor folk er så jævla opphengt i det at wow er ett nolifer spill. Vil heller sitte inne for meg selv og spille om kvelden enn å være ute på fylla og havne på forsida til VG dagen etter med "ungdom sporløst forsvunnet etter lokal fest". Om det er noen her som er å innmari imot de som spiller wow, ta deg en bolle. Vi har i det minste ei framtid.

 

Qft. :)

Lenke til kommentar

Virker som at det er mange som mener at om man spiller wow så har man ikke et liv, er helt taper osv, eller så har du motparten som mener at om man drikker i helgene så er det rett på skaden, oppslag i lokalblekka og uønska graviditet osv. Ro ned argumentasjonen noen hakk da, det er ikke enten eller, det er faktisk mer nyansert enn det. Mange går i skyttergrava for sin sak, det virker så utrolig trangsynt.

 

Om man velger å spille wow, da er det ikke dermed sagt at man gir avkall på alt annet i livet.

Om man velger å feste litt, da er man heller ikke automatisk alkis og slosskjempe.

 

Har selv spilt wow siden okt 05, og slutta nå i høst fordi det rett og slett var kjedelig. Ble mye spilling en periode, ble lite spilling i andre perioder. Jeg greide fint å kombinere, uten at andre ting ble skadelidende. Det er fullt mulig det. Akkurat som det er fullt mulig å feste litt ei helg uten å bli liggende halvdød i grøfta.

 

Skjønner at folk setter ting på spissen, men det får hele diskusjonen til å virke barnslig i mine øyne. Rart at ikke folk greier å diskutere det her på vanlig måte. Virker som et utrolig sårt tema for enkelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...