Gå til innhold

Spørsmål fra ateist


Anbefalte innlegg

Spør Gud, ikke oss. Forresten skal vel engelen ha løyet for Gud, ikke "gjort opprør".

 

Men vi har ikke alle svarene. Hvis vi er enige om at det er en Gud, er det ikke rart vi ikke kan svare på alt.

 

Dere er enige om at det eksisterer en allmektig gud, men skjønner ikke hvordan en engel kan gjøre opprør mot gud, og har da havnet i en evig kamp med Gud? Og Gud må da kjempe mot denne tidligere engelen. Til tross for at han er allmektig. Så kan han ikke hanskes med sitt eget rike?

 

Jeg har dessverre ikke direktelinje til Gud, det er det dere som har. Og derfor blir det opp til dere å svare meg.

 

 

Alle har en direktelinje til Gud, det er bare det du ikke tør å bruke den. Be litt! det fjør underverker!

 

Gud skapte ikke Satan. Les.

 

Men hva er da Satan? Enda en gud? :)

 

Gud skapte jo alt?

 

Satan var en engel som gjorde opprør mot Gud.

 

Hvordan kan en engel gjøre opprør mot Gud, da Gud er allmektig?

 

Englene har også fri vilje.

 

Delvis, englene ble skapt fotr å tjene Gud. Det fikk de ikke velge selv. Men resten får de gjøre hva de vil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle har en direktelinje til Gud, det er bare det du ikke tør å bruke den. Be litt! det gjør underverker!

 

Forsøkte det i min barndom, men i likhet med alle andre som faktisk tviler "litt" skjedde det ikke en dritt! Og jeg kjenner en del andre som også har forsøkt uten hell... Og det gjør det heller ikke for deg når du ber! Det er forlengst bevist at det ikke gjør det minste fra eller til å be så det er det ingen vits i å prøve. Du TROR at det gjør det for deg, men det gjør altså ikke det....

 

Delvis, englene ble skapt fotr å tjene Gud. Det fikk de ikke velge selv. Men resten får de gjøre hva de vil

 

På tide å vokne opp og smake litt på virkeligheten eller blir det for tøft for deg? Utrolig hva du vet uten å vite en dritt....

 

:D

Lenke til kommentar
Alle har en direktelinje til Gud, det er bare det du ikke tør å bruke den. Be litt! det gjør underverker!

 

Forsøkte det i min barndom, men i likhet med alle andre som faktisk tviler "litt" skjedde det ikke en dritt! Og jeg kjenner en del andre som også har forsøkt uten hell... Og det gjør det heller ikke for deg når du ber! Det er forlengst bevist at det ikke gjør det minste fra eller til å be så det er det ingen vits i å prøve. Du TROR at det gjør det for deg, men det gjør altså ikke det....

 

Gud velger det som er best for oss. Så hvis du ba om å få 6 på en prøve f.eks. så betyr ikke det at du komme til å få det! Jeg vet ikke hva du ba om, men mange jeg kjenner sier f.eks:

"jeg ba før, men gud ga meg ikke en nye sykkel." Da blir det feil, dessuren hvis alt bare er tull og funet opp, så er det vel bedree at folk kan be og føle seg bedre, enn at de vet at det de har holdt seg til hele livet er en bløff?

Si meg hva ville du ha helst? Vært lykkelig eller vite at noe du har stått for hele livet er en bløff?

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Alle har en direktelinje til Gud, det er bare det du ikke tør å bruke den.

 

Javel. Har du belegg/bevis for påstanden din om at alle har en direktelinje til gud? Eller er dette noe du tror blindt på, og antar at det er tilstrekkelig?

 

Be litt! det fjør underverker!

 

Dette er feil, iallfall i medisinsk kontekst. I flere double blind teststuder på pasienter, viser det seg at det å be for pasientene har *ingen* effekt på rekonvalesenstiden.

Lenke til kommentar
Vært lykkelig eller vite at noe du har stått for hele livet er en bløff?

Få avslørt bløffen tidligst mulig, slik at jeg kan være glad for å ha sluppet å gå rundt med vrangforestillinger mesteparten av livet. Hvis det eneste målet var ekstrem lykkefølelse hadde jeg begynt med heroin, mye mer futt i det enn i religion.

Lenke til kommentar
Vært lykkelig eller vite at noe du har stått for hele livet er en bløff?

Få avslørt bløffen tidligst mulig, slik at jeg kan være glad for å ha sluppet å gå rundt med vrangforestillinger mesteparten av livet. Hvis det eneste målet var ekstrem lykkefølelse hadde jeg begynt med heroin, mye mer futt i det enn i religion.

 

Velger og se på den litt annerledes jeg. Du skjønner, det er ikke vi som risikerer noe. Og som om hva man tror skapte verden har fjatt å si i hverdagen.

Lenke til kommentar
Gud kunne selvfølgelig valgt å ta knekken på Djevelen, og han jobber nok med saken.

 

Har du belegg/bevis for denne påstanden? (Eventuelle troen din er *ikke* et bevis).

 

Men kanskje synes han også det er nyttig med Djevelen og Helvete for at flere skal velge å tro på Gud?

 

Ah, så det er nyttig å holde en trussel av evig lidelse over folk for at de skal *tro* på gud? (legg merke, "tro", bare "tro", ikke oppføre seg riktig/moralsk/rasjonelt). I så fall er han/hun/det mer sadistisk enn bibelen gir uttrykk for. Hva skal man kalle de som tror på den ultimate sadisten?

 

Det til side, kan du begrunne hvorfor hypotesen din er mer troverdig enn "gud eksisterer ikke"?

 

Jeg kan verken begrunne eller bevise, men det er en grunn til at det heter TRO!

Lenke til kommentar

Hvis man er religiøst og har troen på at Gud eksisterer, så eksisterer ham. Men at noen påstår her at å be ikke har noen effekt eller gjør noe underverk er også feil. Er selv kristen og ber jevnlig om dagen. Har følt meg faktisk mye bedre enn før og hvis du synder gang på gang og du er klar over det, så vil troen iforhold til Gud svekkes. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Hvis man er religiøst og har troen på at Gud eksisterer, så eksisterer ham. Men at noen påstår her at å be ikke har noen effekt eller gjør noe underverk er også feil. Er selv kristen og ber jevnlig om dagen. Har følt meg faktisk mye bedre enn før og hvis du synder gang på gang og du er klar over det, så vil troen iforhold til Gud svekkes. Det sier seg selv.

 

Haha, så hvis jeg tror på usynlige pastamonstre, så eksisterer de? Neidu, det er nok ikke så enkelt. Hvis alle sluttet å tro på Gud, ville han ikke lenger eksistert da lissom?

 

At du føler noe når du ber, beviser ikke at Gud eksisterer. Jeg tror også muslimene føler noe når de ber. Jeg tror alle som ber føler noe av det samme. Det er en slags kraft. Om det er Gud eller ikke, blir ren faith.

Lenke til kommentar
Men kanskje synes han også det er nyttig med Djevelen og Helvete for at flere skal velge å tro på Gud?

(...)

Det til side, kan du begrunne hvorfor hypotesen din er mer troverdig enn "gud eksisterer ikke"?

 

Jeg kan verken begrunne eller bevise, men det er en grunn til at det heter TRO!

 

Dette er en interessant holdning. Du slenger fra deg med påstander som ikke engang du greier å begrunne. Har man ikke argumenter, setter man "tro"-stempel og alt bare faller angivelig på sin plass? Hvordan forventer du at *noen* andre skal ta deg på alvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...