Gå til innhold

Spørsmål fra ateist


Anbefalte innlegg

tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Jeg vet dette høres enkelt ut og jeg har problemer med å forstå det selv: " Gud er og blir Èn sann gud fra evighet og til Evighet." Står i Bibelen men jeg vet ikke hvor. Det vil si Gud har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Det er faktisk mer sannsynlig en at ingenting ble til the big bang og så til et helt unnivers.

 

Må bare beklage hvis noen har blitt krenket av hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Jeg vet dette høres enkelt ut og jeg har problemer med å forstå det selv: " Gud er og blir Èn sann gud fra evighet og til Evighet." Står i Bibelen men jeg vet ikke hvor. Det vil si Gud har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Det er faktisk mer sannsynlig en at ingenting ble til the big bang og så til et helt unnivers.

 

Må bare beklage hvis noen har blitt krenket av hva jeg mener.

 

Og hvorfor kan ikke bare aspektet legges på universet fremfor enn guddommelig skikkelse som man tilegger egenskaper? Universet har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er det mer sannsynlig å legge til en faktor til som vi ikke kan forklare og si at det er mer sannsynlig enn faktoren man legger den til årsak for, der vi vet like lite om opphav og årsak til å begynne med. Annet enn karakteristikk gitt av mennesker?

Lenke til kommentar
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Jeg vet dette høres enkelt ut og jeg har problemer med å forstå det selv: " Gud er og blir Èn sann gud fra evighet og til Evighet." Står i Bibelen men jeg vet ikke hvor. Det vil si Gud har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Det er faktisk mer sannsynlig en at ingenting ble til the big bang og så til et helt unnivers.

 

Må bare beklage hvis noen har blitt krenket av hva jeg mener.

 

Hva om masse alltid har vært? Mennesker kan tenke oss evig fram i tid, men vi klarer av en eller annen grunn ikke å tenke evig tilbake.

At all masse vil møtes og sprenge igjen ser vi, pga gravitasjonen mellom alt i universet.

Kansje dette har skjedd i evig tid bakover, masse som har samlet seg for å eksploderer om og om igjen,

 

Og kansje all masse som vi tror ble laget av big bang bare var et lite atom i forhold til helheten av universet?

Og kansje bølgeteorien om fler dimensjoner stemmer? At lys og tyngdekraft som beveger seg ikke beveger seg gjennom tomrom, men en annen dimensjon med masse der vi ser tomrom.

 

Er veldig mange kulere teorier en "gud" der ute. Og som faktisk ser ut til å stemme med mye av det vi vet

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Om denne ''høyeremakten'' virkelig er god, så hvordor er det så ufattelig mye forferdelig som skjer i verden? Kan ikke ''han'' bare hjelpe alle de sultene i Afrika, alle med kreft, spedbarn med sykdommer osv?

 

Ikke kom her å si at ''fri vilje'' er årsaken til dette, det er hvertfall det de kristne her i USA gjør. Om det var ''høyere makter'' så ville han hvertfall tatt bort alt vondt i Verden slik at mennesker slipper å gå igjennom all den smerten i de forskjellige situasjonene.

Lenke til kommentar
''Om menneskene stammet fra apene, hvorfor har menneskene utviklet seg mens apene ikke har gjort det''

Fryktelig mye bråk, men flere har jo vært inne på det:

 

Vi og dagens aper har felles stamfar. Vi utviklet oss altså ikke fra dagens aper, men fra en tidligere primat. Dagens aper har altså også utviklet seg.

 

Fyr gjerne løs med flere spørsmål :)

Lenke til kommentar
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Jeg vet dette høres enkelt ut og jeg har problemer med å forstå det selv: " Gud er og blir Èn sann gud fra evighet og til Evighet." Står i Bibelen men jeg vet ikke hvor. Det vil si Gud har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Det er faktisk mer sannsynlig en at ingenting ble til the big bang og så til et helt unnivers.

 

Må bare beklage hvis noen har blitt krenket av hva jeg mener.

Hvis en evighet (som er definert som uendelig tid) så vil det være 100 % sannsynlighet for at det vil oppstå uendelig like universer over en uendelig tidsperiode. Så vi er en dråpe i havet. Ingenting fantastisk med dette om vi følger bibelen.

Lenke til kommentar

Og hvorfor kan ikke bare aspektet legges på universet fremfor enn guddommelig skikkelse som man tilegger egenskaper? Universet har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er det mer sannsynlig å legge til en faktor til som vi ikke kan forklare og si at det er mer sannsynlig enn faktoren man legger den til årsak for, der vi vet like lite om opphav og årsak til å begynne med. Annet enn karakteristikk gitt av mennesker?

 

Hvorfor ka nkke du bare akseptere at det finnes en høyere makt?

 

En kulere teori kan jo være evulusjonen? Jeg tror at evulusjons teorien og skapelseshistorien er den samme. Og det er vel den som er mest beviser for foreløbi

Lenke til kommentar
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

 

Om denne ''høyeremakten'' virkelig er god, så hvordor er det så ufattelig mye forferdelig som skjer i verden? Kan ikke ''han'' bare hjelpe alle de sultene i Afrika, alle med kreft, spedbarn med sykdommer osv?

 

Ikke kom her å si at ''fri vilje'' er årsaken til dette, det er hvertfall det de kristne her i USA gjør. Om det var ''høyere makter'' så ville han hvertfall tatt bort alt vondt i Verden slik at mennesker slipper å gå igjennom all den smerten i de forskjellige situasjonene.

 

Må igjen si fra det 1. Mosebok, menneske gjorde som Gud sa at de ikke skulle gjøre og dermed ble de utvist fra Eden som inneholdt livets tre! Derfor skulle menneske lide.

Lenke til kommentar
Og hvorfor kan ikke bare aspektet legges på universet fremfor enn guddommelig skikkelse som man tilegger egenskaper? Universet har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er det mer sannsynlig å legge til en faktor til som vi ikke kan forklare og si at det er mer sannsynlig enn faktoren man legger den til årsak for, der vi vet like lite om opphav og årsak til å begynne med. Annet enn karakteristikk gitt av mennesker?

 

 

Hvorfor ka nkke du bare akseptere at det finnes en høyere makt?

 

En kulere teori kan jo være evulusjonen? Jeg tror at evulusjons teorien og skapelseshistorien er den samme. Og det er vel den som er mest beviser for foreløbi

Hvorfor må du tilegne alt en "høyere makt" kun fordi vi er uvitende?

 

"Vi kan ikke forklare det, må være Gud!"

Lenke til kommentar
Og hvorfor kan ikke bare aspektet legges på universet fremfor enn guddommelig skikkelse som man tilegger egenskaper? Universet har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er det mer sannsynlig å legge til en faktor til som vi ikke kan forklare og si at det er mer sannsynlig enn faktoren man legger den til årsak for, der vi vet like lite om opphav og årsak til å begynne med. Annet enn karakteristikk gitt av mennesker?

 

 

Hvorfor ka nkke du bare akseptere at det finnes en høyere makt?

 

En kulere teori kan jo være evulusjonen? Jeg tror at evulusjons teorien og skapelseshistorien er den samme. Og det er vel den som er mest beviser for foreløbi

Hvorfor må du tilegne alt en "høyere makt" kun fordi vi er uvitende?

 

"Vi kan ikke forklare det, må være Gud!"

 

Det er ikke helt sånn jeg mener, men (nå vet jeg mange blir sure) noen må jo ha skapt alt så hvorfor ikke Gud. I tillegg jeg tror ikke jeg kommer til å skrive mer her før jeg vet mer om The Big Bang, og i mellom tiden synes jeg dere bør lese litt i bibelen og vite hva dere snakker om før dere skriver noe mer drit om det!

Lenke til kommentar

Hvorfor må noe ha skapt alt?

Dette noe må jo også da ha blitt skapt for å ha mulighet til å skape alt, og er han ikke da en del av alt? eller er han som en over-alt?

 

Kan du ikke godta at vi har så og så mye energi i universet, at det ikke er fininnstilt til siste detalj, men helt tilfeldig?

Lenke til kommentar

Og hvorfor kan ikke bare aspektet legges på universet fremfor enn guddommelig skikkelse som man tilegger egenskaper? Universet har alltid eksistert og vil alltid eksistere.

 

Er det mer sannsynlig å legge til en faktor til som vi ikke kan forklare og si at det er mer sannsynlig enn faktoren man legger den til årsak for, der vi vet like lite om opphav og årsak til å begynne med. Annet enn karakteristikk gitt av mennesker?

 

Hvorfor ka nkke du bare akseptere at det finnes en høyere makt?

 

En kulere teori kan jo være evulusjonen? Jeg tror at evulusjons teorien og skapelseshistorien er den samme. Og det er vel den som er mest beviser for foreløbi

 

Akseptere at det finnes en høyere makt? Er det en kulere teori? Det hadde sikkert også vært kulere hvis etterfølgerne til Jesus var konstant steine og skrev basert på det? Betyr ikke at det er slik.

 

Hvorfor MÅ det være en høyere makt? Du kan ikke forklare den høyere makten, den høyere makten har bare egenskapene som menneskene har gitt til den. Jeg kan jo bare si at det er en datamaskin, som har skapt Gud, og den datamaskinen har akkurat de samme egenskapene som det Gud hadde. Hvorfor kan du ikke bare AKSEPTERE DET? :)

 

Ser du hvor lite logiske denne tankegangen er?

Lenke til kommentar
Må igjen si fra det 1. Mosebok, menneske gjorde som Gud sa at de ikke skulle gjøre og dermed ble de utvist fra Eden som inneholdt livets tre! Derfor skulle menneske lide.

Hvorfor skal vi gidde å tilbe han og føye oss etter hans leveregler (hvor en del motsier seg selv og funker dårlig i dagens samfunn) når han mener vi skal lide. Eller bestemte forfatterene av Bibelen senere at han ombestemte seg? Isåfall hvorfor lider mennesker enda.

 

Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

Enn Dinosaurene, hvorfor at disse kjempene ikke er nevnt i bibelen. Kanskje Gud syntes det var for kjedelig å vise den første forfatteren dem, rart fordi de er virkelig fasinerende.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
Jeg gjentar les litt mer i bibelen og lær litt mer enn det dere lærte av en politiskkorekt lærer på barneskolen.

 

TENK, fremfor å lese.

STILL SPØRSMÅL, fremfor å akseptere.

 

Ønsker du å kommentere mitt svar ovenfor?

Min lærer, både på barneskolen og ungdomsskolen var veldig religiøse kristne, til og med i musikk på barneskolen ble vi pumpet full av personlige mirakler.

 

Læreren på ungdomsskolen min var forøvrig en særdeles kristen homofil kvinne ^^

Lenke til kommentar
Jeg gjentar les litt mer i bibelen og lær litt mer enn det dere lærte av en politiskkorekt lærer på barneskolen.

 

TENK, fremfor å lese.

STILL SPØRSMÅL, fremfor å akseptere.

 

Ønsker du å kommentere mitt svar ovenfor?

Min lærer, både på barneskolen og ungdomsskolen var veldig religiøse kristne, til og med i musikk på barneskolen ble vi pumpet full av personlige mirakler.

 

Læreren på ungdomsskolen min var forøvrig en særdeles kristen homofil kvinne ^^

 

jaja jeg går bare i niende så jeg har kansje ikke så mye å si mot noen av dere allvitende:p men jeg mener ogse det du sa men av og til kan du finne svar på det du tenker på/lurer på ved å lese.

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Jeg gjentar les litt mer i bibelen og lær litt mer enn det dere lærte av en politiskkorekt lærer på barneskolen.

 

TENK, fremfor å lese.

STILL SPØRSMÅL, fremfor å akseptere.

 

Ønsker du å kommentere mitt svar ovenfor?

Min lærer, både på barneskolen og ungdomsskolen var veldig religiøse kristne, til og med i musikk på barneskolen ble vi pumpet full av personlige mirakler.

 

Læreren på ungdomsskolen min var forøvrig en særdeles kristen homofil kvinne ^^

 

jaja jeg går bare i niende så jeg har kansje ikke så mye å si mot noen av dere allvitende:p men jeg mener ogse det du sa men av og til kan du finne svar på det du tenker på/lurer på ved å lese.

 

Selvfølgelig kan du det, men du må også være kritisk til det. Og hvis det ikke kan bakkes av logikk eller argumenter, må du tvile på det.

Lenke til kommentar
Hva eksakt sier de kristne skjedde under ''the flood'' og finnes det helt klare beviser mot det?

Bevisbyrden her er jo på de som påstår at denne oversvømmelsen skjedde.

 

 

Må igjen si fra det 1. Mosebok, menneske gjorde som Gud sa at de ikke skulle gjøre og dermed ble de utvist fra Eden som inneholdt livets tre! Derfor skulle menneske lide.

Som bare er tull, og en gigantisk selvmotsigelse som viser hvor tåpelig kristendommen er.

 

Siden Gud er allvitende, visste han allerede før han hadde skapt Adam og Eva at de kom til å spise den forbudte frukten. Hvorfor plasserte han den da rett under nesen på dem? Han lurte dem jo i en felle, den drittsekken!

 

Når noen ikke vet forskjell på godt og ondt eller rett og galt kalles de psykopater. Gud skapte Adam og Eva som psykopater. Da de gjorde så de selv ikke lenger var psykopater (fordi de skilde godt og ondt, riktig og galt), ble de straffet! Ønsker Gud at vi skal være psykopater?

 

Adam og Eva visste altså ikke hva som var Guds vilje! De visste ikke at det var galt å spise fra treet fordi de ikke kunne vite hva som var galt/ondt (mot Guds vilje). Hvorfor straffe dem for noe de ikke hadde den aller minste forutsetning for å bedømme?

 

Adam og Eva fikk i praksis ikke fri vilje før etter at de hadde spist frukten, for før det hadde de ingen mulighet i helvete til å gjøre bedømninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...