Gå til innhold

Spørsmål fra ateist


Anbefalte innlegg

Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

 

Du tror altså ikke vi har utviklet oss fra lavere arter?

Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

 

Du tror altså ikke vi har utviklet oss fra lavere arter?

Ja, mennesker.

Lenke til kommentar
Religion har i tiusener av år siden brukt tortur, tvang og hjernevask til å spre religionen sin.

De siste to tusen årene har religionen din brukt sakkurat disse 3 virkemidlene.

 

Hadde du blitt født blant ville dyr lang ut i regnskogen, så hadde det ikke vært noen der til å dytte deg full av det, og da hadde du heller ikke blitt religiøs. i alle fall ikke kristen

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Brainwashing

 

"Brainwashing in the context of new religious movements and cults"

 

Altså er ikke kristendommen generelt definert som hjernevasking. Det er heller ikke definert som overtro. Sjekk selv.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

 

Du tror altså ikke vi har utviklet oss fra lavere arter?

 

Jo det gjør jeg, men at vi ble utviklet var Guds hensikt. det med 7 dager ror jeg heller er et begrep på lengre tidsperioder.

Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

 

Du tror altså ikke vi har utviklet oss fra lavere arter?

 

Jo det gjør jeg, men at vi ble utviklet var Guds hensikt. det med 7 dager ror jeg heller er et begrep på lengre tidsperioder.

jeg blir så oppgitt av dette argumentet. 90% av argumentene bibelen bygger på er tolkninger. dere velger og vraker det som står i bibelen for at det passer sitvasjonen bra. viss dere er kristene så vær kristen tro på det som står i bibelen og da mener jeg alt! for dere gjør ikke det

 

jeg er antitheism. jeg mener at relgion er skadelig for mennskelige samfunn og mennesker. og jeg forstår ikke hvordan folk kan tro på en gud. når det ikke ligger noen beviser for det. Dere sier at dere tror. Ok så la meg sette det i et annet perspektiv. en person har vært en doktor. han har vært en dyktig doktor i mange år. han går på en forelesning og sier jeg tror bla bla bla bla..(noe han har ingen beviser for i det hele) som han tror på så vill kreft forsvinne. han ville blitt latterliggjort og med god grunn. men relgion har en sånn måte og være på at de kan si hva de vill for de tror bare. det er jo da like realistisk og tro på thor, odin, loke og balder da. er like mange beviser og like stor sjangs for at de finnes.

Lenke til kommentar

Å stille spørsmålet "Hvorfor lever aper enda da?" er som mange andre sier her et klart tegn på manglende kunnskap. Det blir jo det samme som og si "Hvorfor lever fisker enda da?" Det er jo bevist at flere dyrearter som går på land idag har forfedre som startet i vannet men som sakte men sikkert utviklet små føtter for å kunne leve på land.

Lenke til kommentar
det er jo da like realistisk og tro på Thor, Odin, Loke og Balder da. er like mange beviser og like stor sjangs for at de finnes.

 

Sånn egentlig ikke, vil jeg si.. Men whatever..

hvorfor ikke? jeg kan også si det er like stor sjangs for at det finnes troll og vampyrer. noen folk som påstår det. folk ser på de som rare og dumme. For at de tror på noe og har absolutt ingen beviser for det. Men det er jo det kristne gjør. Dere har en bok som har absolutt ingen historisk nøyaktighet. boka er skrevet minst 100 år etter det skal ha "skjedd".Det er masse historier fra samme tid som ingen tror på. Vi ser på de som helt teite. her har du noen av de tingene Jesus gjorde som tidligere "saviors" skal ha også gjort

- født av en jomfru 25 desember stjerner kom på himmelen og magikere fra øst besøkte han.

- forvandlet vann til vin.

- helbredet de syk

- kastet ut demoner

- gjorde mirakler

- kom på et esel inn i byen

- blitt forådet for 30 sølv stykker

- drept på et kors av tree.

- dro ned til helvete.

- sto opp den tredje dagen

- dro opp til himmelen

- sitter for evig ved siden av gud og har blitt den gudommelige dommer.

 

som du ser så er ikke det Jesus gjorde noe spesielt på den tiden. det var masse såkalte "saviors" som skal ha gjort akkuratt det samme(ps sier ikke at de gjorde det) betyr ikke at det som folk sa var sant. derfor stiller jeg Jesus, Gud, og den hellige ånd på lik linje med Thor, Odin, Loke og Balder. og hele den bunchen

Lenke til kommentar
Religion har i tiusener av år siden brukt tortur, tvang og hjernevask til å spre religionen sin.

De siste to tusen årene har religionen din brukt sakkurat disse 3 virkemidlene.

 

Hadde du blitt født blant ville dyr lang ut i regnskogen, så hadde det ikke vært noen der til å dytte deg full av det, og da hadde du heller ikke blitt religiøs. i alle fall ikke kristen

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Brainwashing

 

"Brainwashing in the context of new religious movements and cults"

 

Altså er ikke kristendommen generelt definert som hjernevasking. Det er heller ikke definert som overtro. Sjekk selv.

 

Men tenk deg om før du sier det, du blir buret in for å tro på flygende rosa elefanter, men ikke for å være kristen.

 

Men begge delene er like sinnsykt

 

At dem ikke kaller kristendommen for overtro er fordi dem ikke vil støte kristne, ikke fordi kristendommen er sann på noen måte.

Lenke til kommentar
For å nå sitt mål i å få folk til å vende seg bort fra Gud, så benytter han ofte smarte metoder for å lure menneskene til å tro at de gjør det som er riktig, når de egentlig gjør det som er galt, noe Bibelen forklarer i 2. Kor. 11:14,15 - «Det er ikke noe å undre seg over. For selv Satan skaper seg om til en lysets engel. Og da er det ikke rart at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.»

Si det til din lærer...

 

Edit: Han vil sikkert nikke gjenkjennende, det er akkurat i dette øyeblikk du må le inderlig og lurt (du kan godt humre).

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Personlig så gir jeg bare opp folk som er så konservative og kristne. De har lært dette fra de var små og det er umulig å vende dem om. Kan også nevne at denne ekstremisten syntes det å se Harry Potter er feil, å høre på KRISTEN rap/rock er ikke riktig, dansing bør ikke være lovlig og ateister er satans verk.

 

Skolen har dog ikke det samme reilgiøse nivået som denne læreren, bare denne eldre mannen som er ekstrem.

Lenke til kommentar
Personlig så gir jeg bare opp folk som er så konservative og kristne. De har lært dette fra de var små og det er umulig å vende dem om. Kan også nevne at denne ekstremisten syntes det å se Harry Potter er feil, å høre på KRISTEN rap/rock er ikke riktig, dansing bør ikke være lovlig og ateister er satans verk.

 

Skolen har dog ikke det samme reilgiøse nivået som denne læreren, bare denne eldre mannen som er ekstrem.

 

Du kan si til disse folkene at de ikke har peiling på hva de snakker om, Jesus var ny og var "mote" på sin tid og at de ikke blir bedre enn Jødene på den tiden som nektet at Jesus var Jesus bare fordi han ikke befridde dem fra Romerne. ( tar litt sterkt i men ) Og ateister er ikke satans verk det er bare en gren innenfor religion ( jeg vet at det er feil ord å bruke om ateister men jeg kom ikke på noe bedre, beklager hvis det krenker dere) (si at det kom fra en kristen). Og jeg håper folk ikke ser på meg som gal fordi jeg er kristen.)

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke at Kristendommen motsier ikke evelusjons-teorien mer enn med det at det står dager, men disse dagene kan være tidsperioder. Og hvis du leser bibelen så står det at plantene kom først, så fiskene i havet, så kom dyrene på jorden. Akkurat likt evelusjons-teorien. Hvis vi sier at mannen som skrev begynnelesen av GT fikk et syn. sp kan Gud ha valgt å vise ham det som dager ikke som flere millioner av år. Og ikke kom å si at jeg er Hjernevasket for jeg har selv valgt det jeg synes både høres best ut etter døden og det som for meg virker mest logisk. Men ikke misforstå meg jeg tror på evelusjonsteorien bare gjennom et kristent synspunkt.

 

Du tror altså ikke vi har utviklet oss fra lavere arter?

 

Jo det gjør jeg, men at vi ble utviklet var Guds hensikt. det med 7 dager ror jeg heller er et begrep på lengre tidsperioder.

jeg blir så oppgitt av dette argumentet. 90% av argumentene bibelen bygger på er tolkninger. dere velger og vraker det som står i bibelen for at det passer sitvasjonen bra. viss dere er kristene så vær kristen tro på det som står i bibelen og da mener jeg alt! for dere gjør ikke det

 

jeg er antitheism. jeg mener at relgion er skadelig for mennskelige samfunn og mennesker. og jeg forstår ikke hvordan folk kan tro på en gud. når det ikke ligger noen beviser for det. Dere sier at dere tror. Ok så la meg sette det i et annet perspektiv. en person har vært en doktor. han har vært en dyktig doktor i mange år. han går på en forelesning og sier jeg tror bla bla bla bla..(noe han har ingen beviser for i det hele) som han tror på så vill kreft forsvinne. han ville blitt latterliggjort og med god grunn. men relgion har en sånn måte og være på at de kan si hva de vill for de tror bare. det er jo da like realistisk og tro på thor, odin, loke og balder da. er like mange beviser og like stor sjangs for at de finnes.

 

tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

Lenke til kommentar
tenk deg om, beviset er Universet, det er hele så fantastisk at det må vær en høyere makten plass det er for usannsynlig til å vær en tilfeldighet! Men jeg repekterer ditt syn på verden og jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært kristen hadde jeg vært Kristen selv.

 

Du kan jo ta en kikk i den andre tråden min, hvorfor er universet så fantastisk? Hvis gud er årsaken til universet, hva er da årsaken til gud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...