FaderKubik Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Jeg har en E-ton 50cc atv... er plaga med at den er veldig tungstarta... Den starter etter 5-10 sec. filing på elstartn, så starter den, men så stopper den noe sekunder etterpå.. sån fortsetter jeg slik nesten helt til at motoren går varm... bruker ca. 5- 10 min på å få start på den når den er kald. Irriterende!!! har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å få han litt mer lettstarta.. ??? Veldig takknemlig for svar!! Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! Jeg har en E-ton 50cc atv... er plaga med at den er veldig tungstarta... Den starter etter 5-10 sec. filing på elstartn, så starter den, men så stopper den noe sekunder etterpå.. sån fortsetter jeg slik nesten helt til at motoren går varm... bruker ca. 5- 10 min på å få start på den når den er kald. Irriterende!!! har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å få han litt mer lettstarta.. ??? Veldig takknemlig for svar!! Sætte på ett hakk større dysa kanskje... Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! Jeg har en E-ton 50cc atv... er plaga med at den er veldig tungstarta... Den starter etter 5-10 sec. filing på elstartn, så starter den, men så stopper den noe sekunder etterpå.. sån fortsetter jeg slik nesten helt til at motoren går varm... bruker ca. 5- 10 min på å få start på den når den er kald. Irriterende!!! har dere forslag til hva jeg kan gjøre for å få han litt mer lettstarta.. ??? Veldig takknemlig for svar!! Sætte på ett hakk større dysa kanskje... går han dåligere da? .. d e autoascook på den Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 ikke gi gass når motoren er kald, la den stå å gå litt på tomgang først, kanskje det funker Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Prøv å dyse den opp et hakk men ikke mye! Den må jo seff stå på tomgang i en 5 min før du kjører. Går ikke nå dåliere a den grunn heller bedre. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er det en selvfølge at en atv må stå å gå på tomgang i 5 min før man kjører? Hva gjør da purken i usa (noen har fått atv) når de skal rykke ut da? Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Er det en selvfølge at en atv må stå å gå på tomgang i 5 min før man kjører?Hva gjør da purken i usa (noen har fått atv) når de skal rykke ut da? E du dom?? Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sier personen som skriver dum med o. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sier personen som skriver dum med o. hahahaha! Faktisk så er jeg ikke dUm nei. Har du vært i usa kanskje? i nærheten av alle strender og trange smug brukes atv. Og det er fortsatt ikke en selvfølge at en atv skal stå på tomgang i 5 min. før man kjører. Jeg starter den med halv choke, og litt gass, tar av choken og kjører etter jeg har kledd på meg. Atv'en funker like godt enda, om ikke bedre. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Sier personen som skriver dum med o. hahahaha! Faktisk så er jeg ikke dUm nei. Har du vært i usa kanskje? i nærheten av alle strender og trange smug brukes atv. Og det er fortsatt ikke en selvfølge at en atv skal stå på tomgang i 5 min. før man kjører. Jeg starter den med halv choke, og litt gass, tar av choken og kjører etter jeg har kledd på meg. Atv'en funker like godt enda, om ikke bedre. Du vet jo ikke hva en atv er engang! Tror du de i usa har en 50ccm 2 takt ATV?? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ikke dys den høyere på hovedysa, da kveles den. Dys den høyere på choke-dysa. Kan vel hende de har 2takt 50cc ATV i Usa også? herreugd. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ja purken i usa har 2 takt 50ccm firhjuling som ikke må gå 5min på tomgang før de kjører etter hva enn de kjører etter! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Who fucking cares? Altså, hvorfor starte en ny diskusjon om snuten i Usa har ATV som ikke må stå 5min? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hahaha. jeg har aldri sagt at de har 50 ccm atv jeg, sparemaster. og hvis jeg ikke vet hva en atv er, så er det deg det er noe i veien med. Har faktisk en Yamaha Kodiak 400 ccm, mer enn du noen gang kunne drømt om å ha, fordi du tror du vet hva jeg vet osv.. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har faktisk en Yamaha Grizzly 660. Den må stå på tomgang får at den ikke skal slukke når jeg skal kjøre og gir gass. Vet ikke hva du har gjort med din kodiak for å slippe dette men men... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 jeg har ikke gjort en dritt.. bortsett fra å bytte olje. Men hva mener folket? bør man la atv'en stå i 5 min før den skal kjøres? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Alt bør vel helst stå 5min før det kjøres når det er kaldt, for å unngå ekstra slitasje. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 spørs vell litt hvordan den skal kjøres? Hvis du skal rett utpå motorveien eller i det hele tatt på hovedvei i 60 km/t, så er det greit at den bør stå litt før du kjører. Men sånn som jeg har en evig lang bakke før jeg kommer til sånn strilete svingete vei, som jeg må kjøre i maks 40.. så til sammen tar det over 5 min. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 kåmmer ann på turtall... Lenke til kommentar
Chris86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det en selvfølge at en atv må stå å gå på tomgang i 5 min før man kjører?Hva gjør da purken i usa (noen har fått atv) når de skal rykke ut da? E du dom?? Jeg trur nok ikke at purken i usa foretrekker ATV'er xP, atv'er er en treg kraftplugg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå