Gå til innhold

Vurdering av Side..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en titt og synes siden din er fin - bra fargevalg, stilig menyrad øverst :) Bare en liten ting - du kan lage venstremenyen din litt bredere slik at nyhetene kommer på én linje - mere oversiktlig - eventuelt lag et lite mellomrom mellom hver nyhet.. og Været skrives med t på slutten ;)

Men helhetsintrykket er veldig bra! Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Ok, husk, jeg sier ingenting for å være slem, jeg prøver å holde meg saklig og komme med konstruktiv kritikk.

Først noen spørsmål;

Hva for programvare bruker du for å utvikle din hjemmeside? (Dreamweaver ser det ut som... er det det?)

Er du selv fornøyd med din bruk av CSS og hvor langt/kort du har tatt din bruk av det?

Ellers har jeg først noen ting jeg ikke liker...

- Siden fungerer ikke i Opera 7, den er brukbar, men menyen er bare ikke der, rett og slett... Greit nok at du bruker DHTML og et ferdigkodet script, men få den til å fungere i Opera, ellers kan du forvente mer "bashing" av ordentlige Opera-folk enn av meg...

- Fargevalg, helt ok, nøytralt og venlig mot øyet.

- Rammer og deres omliggende; trenger du virkelig den lyseblå tynne rammen rundt om alle de 3 delene i siden (i bredden, du skjønner ;)) Og, det hadde føltes mer luftig med litt mer mellomrom mellom kanten og teksten. Sett på padding...?

- Prøv å få til ordentlig validerbar HTML kode der du bruker html. Jeg sjekket denne i HTML validator (en snarsjekk), og din hovedside hadde 180 feil. Dog er det sikkert mye av det samme, men det er best å ikke ha for mye mangel på kode eller feil kodet HTML, for din og andres skyld. Spesielt for browsere som er litt mer kresne enn Internet Explorer.

Sjekk selv

Andre ting... mhm... kanskje større tekst på noen stedet og mindre tekst på andre. Pass på å ha et gjennomført valg av tekststil og forbered deg på at ikke alle browsere har Verdana, Tahoma og lignende.

Admin link trenger du vel ikke strengt tatt å ha på fremsiden utenom for å skryte til mindre erfarne at din side er databasedreven og slikt :lol:

Men det er hipp som happ egentlig ;) Trenger bare ikke ha det så synlig...

Andre ting jeg IKKE liker? Vel, ikke akkurat nå.

Så ting jeg liker...

- Fargevalg, har alltid likt blå og hvit sammen, i mange rare nyanser og ofte med oransje, ikke vær redd for å prøve utradisjonelle saker, lek deg med ditt CSS ark, er jo så enkelt å skifte tilbake uansett ;) Men kanskje hvit tekst passer bedre på blå bakgrunn? For å få det til å smelte inn?

- Logoene din er helt brukbare og greie

- Dagens ord

Kort sagt, det er ikke en side du skal skamme deg over, tvert imot, dette er veldig bra grunnlag for videre arbeid!

Lykke til! Kanskje du skal prøve å få alt til å smelte sammen bedre, ved hjelp av mer matchende farver, prøve å kutte svart og bruke mer blå, grå og hvitt? Kanskje noen utradisjonelle farver på linker?

Saker som må fikses på en gang...

- Tabellene, er litt mange og litt rart satt opp, og ha litt luft mellom rammer og tekst

- HTML-validering og en meny som man kan bruke i andre browsere enn Internet Explorer 5.0+, jeg er klar over at menyen tydeligvis skal fungere i Opera 6, men den fungerer i alle fall ikke i Opera 7. I hvert fall ikke her.

- Annet småpirk som ulike tekststørrelser hvor det skal være samme og lignende

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for den øverste (gamleste) og

- Satt datoen til høyre for den horisontale menyen.

- Flyttet de to "sidekolonnene" (5 siste og dagens ord) helt opp på linje med "velkommen til gossen.no"

- Fjernet den lyseblå ramma rundt "alt" (den tynne, 1px)

- Laget bakgrunnsbilde/logo til den øverste meny-tingen, altså litt slik som på hw.

- Sette marger på "Velkommen skal du være til gossen.no!"-teksten slik at den ikke går helt ut i kantene.

- Muligens hatt litt større mellomrom mellom cellene i den horisontale menyen.

Lenke til kommentar

Siden din var helt grei, en liten ting...jeg syns ikke at menyen bør være sånn litt gjennomsiktig...men det er nå min smak.

Ellers bra side...og ikke bry deg om at siden ikke validerer 100% jeg mener hw.no funker greit hos meg (Opera, Mozilla & IE) og den får jo 326 feil... hvis du skjønner hva jeg mener! :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...