brukerenerslettet Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Lasta ned Dual core center for en tid siden. Har brukt den mye (for justering av cpu vifte osv.) men nå har den blitt helt rar. System1 og System2 (viftene) har alltid stått 0. 0 og farga grønn. Men da jeg overklokka pcen til 3,0ghz (var overklokka til 2,7 fra før) begynte det å ule (som en alarm) fra dual core center Etter jeg var ferdig med en cpu stresstest. Restarta og Sys1 og sys2 vifte målene i dual core center var 0 og grønn etter ca 15min. Den blinker lilla og svart.. Begge viftene på kabinettet ruller som vanlig.. Hva har skjedd o_o? Må jeg få biosen til å registrere viftene som sitter i kabinettet? (SpeedFan finner heller ikke dem) Hvorfor begynte det å ule NÅ? Har alltid vært 0 (det står sys1 og sys2 fan N/A i bios) edit: er det mulig at viftene er tilkoblet til PSUen istedenfor hovedkortet? det var ikke jeg som bygde den.. komplett edit: Jeg kan se en sånn ledig hvit plastikk dings med 3 pinner som stikker ut i hovedkortet. Er det der sys viftene skal egentlig kobles til? (ser det gjennom vinduet på siden ) Endret 1. januar 2008 av xninja92 Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Lasta ned Dual core center for en tid siden. Har brukt den mye (for justering av cpu vifte osv.) men nå har den blitt helt rar. System1 og System2 (viftene) har alltid stått 0. 0 og farga grønn. Men da jeg overklokka pcen til 3,0ghz (var overklokka til 2,7 fra før) begynte det å ule (som en alarm) fra dual core center Etter jeg var ferdig med en cpu stresstest. Restarta og Sys1 og sys2 vifte målene i dual core center var 0 og grønn etter ca 15min. Den blinker lilla og svart.. Begge viftene på kabinettet ruller som vanlig.. Hva har skjedd o_o? Må jeg få biosen til å registrere viftene som sitter i kabinettet? (SpeedFan finner heller ikke dem) Hvorfor begynte det å ule NÅ? Har alltid vært 0 (det står sys1 og sys2 fan N/A i bios) edit: er det mulig at viftene er tilkoblet til PSUen istedenfor hovedkortet? det var ikke jeg som bygde den.. komplett edit: Jeg kan se en sånn ledig hvit plastikk dings med 3 pinner som stikker ut i hovedkortet. Er det der sys viftene skal egentlig kobles til? (ser det gjennom vinduet på siden ) jeg har akkurat samme pc som deg!! og har det samme problemet, + litt til... jeg skal egentlig få info fra alle delene men får bare info fra CPU og GPU, gankse merkelig!! :S men men... jeg har ikke klokket CPU enda, men jeg ser du har, og jeg bare lurte på hvordan du gjorde det?? gikk du inn i BIOS!?? det tørr faen ikke jeg, jeg er ikke noe pc ekspert for å si det mildt! hadde jeg fårr en ekstrem god forklaring fra deg hadde jeg tatt en nermere titt på det... ;P Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 edit: Jeg kan se en sånn ledig hvit plastikk dings med 3 pinner som stikker ut i hovedkortet. Er det der sys viftene skal egentlig kobles til? (ser det gjennom vinduet på siden ) Såvidt jeg kan se (hvis det er riktig hovedkort) har det 3 stk. 3-pins kontakter for vifter (cpu-vifta bruker en av de) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå