Gå til innhold

Hellas - where to go?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke til Kreta? Det er Hellas det og, så lenge du ikke ønsker å være på fastlandet.

Var der i sommer i 14 dager og syntes det var kjempe topp. Var på stranden og slappet av, leiet bil en uke slik at vi kom oss litt rundt om kring, fottur til en av de høyeste toppene, bybesøk, badeland, besøkte historiske steder etc, etc…………

Kan anbefales.

Se: http://www.kretainfo.no/

Lenke til kommentar

Var for vel ett år siden på Kalymnos var en rolig og sjarmerende øy. Også kjent som "svampdykkernes øy". Det var en skikkelig nedtur å dra derifra til naboøya Kos.

Så da en kjent norsk smørsanger som på Kalymnos tok noen MMS-bilder som vakte stor oppmerksomhet i media... :!:

Lenke til kommentar
Naxos og Paros er mine soleklare favoritter!

Kypros og Rhodos er også besøkt, og skal ikke besøkes igjen :)

Men Kreta kunne kanskje vært aktuelt... Det er såpass stort at man kan flytte litt på seg, eller finne et sted som passer behovene..

http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Kreta/

Takk for tips!

Vet du om en side som har oversikt over samtlige av de største greske øyene, med bilder og informasjon/beskrivelse?

Lenke til kommentar
Naxos og Paros er mine soleklare favoritter!

Kypros og Rhodos er også besøkt, og skal ikke besøkes igjen :)

Men Kreta kunne kanskje vært aktuelt... Det er såpass stort at man kan flytte litt på seg, eller finne et sted som passer behovene..

http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Kreta/

Takk for tips!

Vet du om en side som har oversikt over samtlige av de største greske øyene, med bilder og informasjon/beskrivelse?

Prøv Jan Bergtuns side om øyloffing

Lenke til kommentar
Jeg og søsteren min resite til Thassos. Det var en flott øy og lite turisme (den gang, men vi var en av de første flyene ned dit da) Mange fine strender og utflukter. Flere byer rundt der. En fin plass syns jeg.

Anbefaler Thassos jeg også. Hvis man er ute etter en avslappende ferie :) .

Info :

Thassos ligger lengst nord i Egeerhavet ikke langt fra det greske fastlandet. Dette er en vakker og trivelig øy med herlige strender, fantastisk natur og en spennende historie. Thassos er en grønn og frodig øy som også er populær blant ferierende grekere og som har et betraktelig lavere prisnivå enn mange av de mer trafikkerte øyene lengst sør.

Reiser man til Thassos vil man først og fremst finne en etterlengtet stillhet hvor man kan nyte den praktfulle naturen og de fine strendene.

Om sommeren er tempoet noe høyere enn ellers på året. Da er Thassos by et energisk sted å være med ulike arrangementer, utendørskonserter og teaterforestillinger i det gamle amfiteateret.

Trekker du litt ut fra byen, finner du mindre strender med lite folk.

Jeg vil også anbefale Golden beach! Thassos sin desidert beste strand.

Feriebyen Skala Potamias er velsignet med en av Hellas’ beste sandstrender - den to kilometer lange Golden Beach. Stranden er langgrunn med hvit, finkornet sand og krystallklart vann.

post-149235-1199624967_thumb.jpg

Endret av LemonDemon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...