Heroes Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hva med lesber da? hehe! sant det står bare at menn ikke kan gjøre det ikke kvinnner! da er uten regelen. de må få lov:p hehe PS: jeg mener at homser og lesber burde får adoptere og gifte seg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hva med lesber da? Intet galt med et par hønsehjerner som pusser fjæra for hverandre. Offisielt Talerør For Gud, ja og Jesus også, sånn i påkommende tilfeller: Pastor PencilCase Lenke til kommentar
Nie Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Intet galt med et par hønsehjerner som pusser fjæra for hverandre. Flott, jeg tar det som ett klarsignal. =D Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Intet galt med et par hønsehjerner som pusser fjæra for hverandre. Flott, jeg tar det som ett klarsignal. =D ja, kjære søster. Du er da usedvanlig lettent da ... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Bland heller inn blinde. Bør de ha like rettigheter som seende? Nei! Jeg er åpen for andre løsninger, ja. De har jo faktisk de samme rettighetene. Skal vi begynne å segregere blinde mener du? Siden når fikk blinde lov å kjøre bil? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Siden når fikk blinde lov å kjøre bil? Siden når ble det tillatt for alle å kjøre bil så lenge man kan se? Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, katolisismen er syk og kriminell. Jeg støtter ikke denne Paven. Han er en smule for ekstrem for meg. Det endrer fint lite. Homofili er medfødt. Homofile ektekap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Så du er en av dem som vil ha kjernefamilier i enhver krok? A4-folk? Ingen utenom det vanlige. La meg fortelle deg en ting, kompis, du er ganske utenom det vanlige selv. Homofile er absolutt ikke uortodokse i den forstand at de er noe annet enn oss andre, om jeg skal tillate meg å si "oss andre". Homofile er akkkurat som heterofile, men blir født homofile, og kan dermed ikke gjøre noe med det. De er akkurat som oss, de er bare født med gener i DNAet som gjør at de forelsker seg i et av samme kjønn. Dette har ingenting med Gud å gjøre. Du som spør hvorfor vi sier at kristendommen benekter det beviste - her har du et kjerneeksempel. Om man blir født som homofil eller utvikler seg som det eller whatever er ikke bevist. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Siden når fikk blinde lov å kjøre bil? Siden når ble det tillatt for alle å kjøre bil så lenge man kan se? Siden når ble det mulig for to personer av samme kjønn å få barn sammen? Enkelte er for trangsynte til å forstå enkel logikk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om man blir født som homofil eller utvikler seg som det eller whatever er ikke bevist. Ikke ugjendrivelig og konklusivt nei, men nature-nurture dabatten på dette området er i praksis så godt som over. Ingen erfaringer viser at oppvekstvilkår eller sosiale forhold har noe å si for legning, det er heller mye som tyder på en ren biologisk forklaring. Forsøk og undersøkelser viser også at en ikke har en binær form for legning, men en gradient fra homofili til heterofili. Svært få er distinkt det ene eller det andre. Spørsmålet er hva slags biologiske mekanismer som påvirker legning, de psykologiske faktorene er så langt ikke påvist, heller tvert imot. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Siden når fikk blinde lov å kjøre bil? Siden når ble det tillatt for alle å kjøre bil så lenge man kan se? Siden når ble det mulig for to personer av samme kjønn å få barn sammen? Enkelte er for trangsynte til å forstå enkel logikk. Noen er helt klart trangsynte her, men det gjelder vel helst muligheten til å se at det finnes andre måter å skaffe seg unger på enn å lage dem selv. Grunnen til at blinde ikke kan kjøre bil er at ikke det kan gjøres på en trygg måte, ikke at de er blinde (ja, jeg innser at den distinksjonen sannsynligvis er altfor fin til at du vil klare å se den). Dersom blinde kunne føre bil på en trygg måte kunne de fått sertifikat akkurat som alle andre. Noen mener derimot at homofile får derimot ikke lov til å adoptere fordi de er homofile, og begrunner det med at de fra naturens side ikke kan få barn. Det er ikke noe mer "naturlig" at en mann og en kvinne som fra naturens side ikke kan få barn sammen skal kunne adoptere, enn at et par av samme kjønn skal kunne gjøre det. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om man blir født som homofil eller utvikler seg som det eller whatever er ikke bevist. Jojo. Her er det noe du ikke har skjønt. Det er genetisk. Hvordan kan man utvikle sin legning? Da sikter jeg ikke til at man oppdager helt plutselig en dag i 5. klasse at man er homofil, heterofil eller hva det nå skal være, men at det er noe man bestemmer seg for å pådra seg. Det er jo ulogisk til det fulle. Det ligger i genene som sagt. Ifølge kristendommen blir man ikke født som homofil, men bestemmer seg for å bli det. Hvorfor? Helt meningsløst, spør du meg. Størsteparten av de som er heterofile i utgangspunktet vil ikke "konvertere" til homofili, selv om det er umulig. Med mindre de føler seg femi da, men det er jo en synd å ikke være A4 i Guds øyne. For alt er en synd. Kan man leve uten å synde? Kakestykke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå