Gå til innhold

Kjernefamilien - nøkkelen til fred?

Anbefalte innlegg

Dere må jo også som ateister se at homofili ikke er ideelt for reproduksjon(meninga med livet for ateister)? Altså, hva er homofili godt for, annet enn for å begrense befolkningsveksten?
Det er ikke noe hinder for andre arters reproduksjon i hvertfall. Hva annet er det godt for? Jo... At folk skal kunne leve et meningsfullt og godt liv med noen de er glad i. Reproduksjon er ikke meningen med livet for ateister. "Ateister" er ikke en homogen gruppe. Vi har like mange forskjellige meninger med livet som det er ateister. Og ingen av dem er feil...

Men du ser bort ifra Guds vilje.

Du har rett i at det ikke ville vært et like stort problem hvis folk bare sluttet å mobbe her og nå, men det vil ikke skje.

Vi kan få slutt på mobbingen over tid om vi normaliserer og slutter å se på "dem" som "de andre".

Nei... Vi får ALDRI helt slutt på mobbing. Mobbing kommer alltid til å eksistere. Det ligger i menneskets natur. Men jeg mener at hvis flere vokser opp i bi/homofile hjem så blir det færre som mobber på akkurat DET grunnlaget

Å leve et godt liv kan man klare uten å være homo. Og jo, det er til hinder for arters reproduksjon. Tenk hvis arten vår var utrydningstruet og det kun var ett par igjen. Så var de homofile! Heterofili er definitivt mer egnet for overlevelse enn homofili.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@kakestykke:

Oooog man kan leve et godt liv SOM homo.

Og nei... Ingen har funnet noe bevis for at noen arter har blitt utryddet grunnet utstrakt homofili. Dette på tross av at vi finner homofili hos omtrent alle arter man ser etter det.

I tillegg. Jeg vet ikke om du har fått med deg dette heller, men det er mange homofile som lever ulykkelig i heterofile ekteskap MED barn. Selv om de er homofil av legning så betyr ikke det at de ikke kan klare å ha sex med det andre kjønn.

Uansett. Det eksemplet du kommer med kun to personer igjen.. vel, da hadde vi vært dømt nord og ned uansett. Det er et fenomen som kalles "innavl". Med et så dårlig genetisk mangfold hadde menneskeheten vært dødsdømt. Jeg vet ikke med deg, men JEG hadde ikke pult søstra mi...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Kan man klare å leve et godt liv uten å være homo når man er homofil?

Hva mener du? Er man homo så er man homo.

@kakestykke:

Oooog man kan leve et godt liv SOM homo.

Og nei... Ingen har funnet noe bevis for at noen arter har blitt utryddet grunnet utstrakt homofili. Dette på tross av at vi finner homofili hos omtrent alle arter man ser etter det.

I tillegg. Jeg vet ikke om du har fått med deg dette heller, men det er mange homofile som lever ulykkelig i heterofile ekteskap MED barn. Selv om de er homofil av legning så betyr ikke det at de ikke kan klare å ha sex med det andre kjønn.

Uansett. Det eksemplet du kommer med kun to personer igjen.. vel, da hadde vi vært dømt nord og ned uansett. Det er et fenomen som kalles "innavl". Med et så dårlig genetisk mangfold hadde menneskeheten vært dødsdømt. Jeg vet ikke med deg, men JEG hadde ikke pult søstra mi...

Ikke kom her og fortell meg at homofili er like godt egnet for reproduksjon som heterofili?

Og angående innavl...På ett tidspunkt må det jo ha vært kun to mennesker (selv dersom evolusjonsteorien er sann, og det går jeg ut fra). Hvorfor ble det ikke innavl?

Lenke til kommentar
Ikke kom her og fortell meg at homofili er like godt egnet for reproduksjon som heterofili?

Og angående innavl...På ett tidspunkt må det jo ha vært kun to mennesker (selv dersom evolusjonsteorien er sann, og det går jeg ut fra). Hvorfor ble det ikke innavl?

Selve reproduskjonen kan man tvinge igjenom om man absolutt må ;)

Det har ikke vært til noe hinder for noen andre så hvorfor skulle det være slik med menneskene at homofili laget "undergangen"

Og på intet steg i evolusjonen har det vært TO mennesker som vi alle stammer fra. Det har vært en glidende prosess over tid, med mange individer innvolvert...

Han mener at: ville du greid å leve et liv i løgn?

Nei. Ingen greier det.

takk :) Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Joda, men de er ikke egnet som foreldre. BARN TRENGER ROLLEMODELLER!

Ja nettopp. Og da er det best at vi velger de beste rollemodellen uansett legning. Tenk så mange færre trangsynte folk det hadde vært om flere vokste opp med slike foreldre. Ingen som hadde hatt homofile foreldre hadde mobbet andre på det samme grunnlaget. Og ungen hadde vokst opp med et åpent sinn, uten å fordømme andre...

Neinei. Homofile skal ikke ha barn. Eneforeldre skal ikke få ha barn. Hell, de bør ikke holde seg utenfor huset siden de påvirker barn i negativ grad. Vi må skjerme dem for virkeligheten og la dem vokse opp med et nært og personlig forhold til Jesus Kristus, frelseren. Hva er vel pine i 80 år her når man skal leve i paradis i evigheten?

[/sarkasme]

Men kan en homofil leve et verdig liv? Eller skal h*n sitte inne på stua og passe på å ikke påvirke noen?

Lenke til kommentar

Nei. Ingen greier det.

Og forresten Kakestykke, som en fersk ateist, så er ikke meningen med livet reproduksjon, meningen med livet skal en ateist finne ut selv. Den er personlig.

Ateist? Jeg er ikke ateist selv om jeg ikke er religiøs. Dette sier du vel bare for å provosere?

Lenke til kommentar
Joda, men de er ikke egnet som foreldre. BARN TRENGER ROLLEMODELLER!

Ja nettopp. Og da er det best at vi velger de beste rollemodellen uansett legning. Tenk så mange færre trangsynte folk det hadde vært om flere vokste opp med slike foreldre. Ingen som hadde hatt homofile foreldre hadde mobbet andre på det samme grunnlaget. Og ungen hadde vokst opp med et åpent sinn, uten å fordømme andre...

Neinei. Homofile skal ikke ha barn. Eneforeldre skal ikke få ha barn. Hell, de bør ikke holde seg utenfor huset siden de påvirker barn i negativ grad. Vi må skjerme dem for virkeligheten og la dem vokse opp med et nært og personlig forhold til Jesus Kristus, frelseren. Hva er vel pine i 80 år her når man skal leve i paradis i evigheten?

[/sarkasme]

Men kan en homofil leve et verdig liv? Eller skal h*n sitte inne på stua og passe på å ikke påvirke noen?

Man kan leve et verdig liv uten barn. Hvis de vil ha barn, får de finne seg en dame. Mange som gjør det. DET ER INGEN RETTIGHET Å FÅ BARN!!

Lenke til kommentar

Nei. Ingen greier det.

Og forresten Kakestykke, som en fersk ateist, så er ikke meningen med livet reproduksjon, meningen med livet skal en ateist finne ut selv. Den er personlig.

Ateist? Jeg er ikke ateist selv om jeg ikke er religiøs. Dette sier du vel bare for å provosere?

Nope, jeg så bare at du litt lenger oppe sa at meningen med livet for en ateist er reproduksjon, noe som ikke er sant.

Lenke til kommentar

Nei. Ingen greier det.

Nope, jeg så bare at du litt lenger oppe sa at meningen med livet for en ateist er reproduksjon, noe som ikke er sant.

Og siden jeg tok feil, er jeg ateist?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at de ikke er skapt av Gud. Jeg sier at homofili er imot Guds vilje. Kanskje Satan står bak homofili? Hvem vet? Dere må jo også som ateister se at homofili ikke er ideelt for reproduksjon(meninga med livet for ateister)? Altså, hva er homofili godt for, annet enn for å begrense befolkningsveksten? Og hvis dere synes det er grunn god nok, må dere jo også være for krig? Nyttig befolkningskontroll, er det ikke?

Et av genene som er med å gjøre menn mer disponert for homofili gjør også at kvinner som har det får større sexlyst og flere barn. Det er slike ting som gjør at ikke homofili blir utryddet av seg selv. Har man nok kunnskap og ikke noe spesielt syn man er religiøst opptatt av å forsvare kan alt forklares. dessverre vil vi neppe noen gang klare å tilegne oss all kunnskap, men det gjør det ikke mer fornuftig å ta avgjørelser på grunnlag av en 2000+ år gammel bok som bl.a. gir regler hvem som kan være slaver, og hva man innbiller seg at den usynlige vennen sin, sier om saken.

Lenke til kommentar
Man kan leve et verdig liv uten barn. Hvis de vil ha barn, får de finne seg en dame. Mange som gjør det. DET ER INGEN RETTIGHET Å FÅ BARN!!

Vel... De BURDE ha denne retten

Hvorfor det? Når de ikke engang er villig til å pule? Hvorfor bør de ha rett til å få barn, noe ikke engang heterofile har? En del mennesker er født uskikket til å reprodusere...

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Når de ikke engang er villig til å pule? Hvorfor bør de ha rett til å få barn, noe ikke engang heterofile har? En del mennesker er født uskikket til å reprodusere...

Ok... la meg moderere mitt utsagn. De burde ha like stor rett som heterofile.

En del er uskikket til å få barn, ja... MEN det har ikke noe med legning å gjøre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Minner meg litt om vitsen: Mamma kan jeg få en kake? Neimen gutten min da ... Du har ingen armer du, og ingen armer, ingen kaker!

:)

Lenke til kommentar

Nei. Ingen greier det.

Ja, så klart. Alt er rettet mot deg.

Lenke til kommentar

Nei. Ingen greier det.

Ja, så klart. Alt er rettet mot deg.

Du er ikke verdt å svare mer, skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Igjen, hvorfor er det en "rett" de må "få"? I utgangspunktet er jo alt som er mulig å gjøre lov, og hvis ikke homofile skal kunne ha barn må det derfor være fordi det innføres et forbud mot det. "Gir" man dem lov til å adoptere barn (som jeg regner med er det vi egentlig snakker om) vil det dermed skje ved å ta bort det eksisterende forbudet mot det, og man gir dem dermed tilbake rettigheten de i utgangspunktet hadde.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Minner meg litt om vitsen: Mamma kan jeg få en kake? Neimen gutten min da ... Du har ingen armer du, og ingen armer, ingen kaker!

:)

Da har han enkelt ikke nok lyst på kake!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...