Gå til innhold

Kjernefamilien - nøkkelen til fred?

Anbefalte innlegg

Det er bare tullball. Så klart beskytter det.

Så flink du er... Nå valgte du ut akkurat den ene lille tingen å svare på som passet. Pick and choose igjen. Du gjør det så enkelt å diskutere med deg når du illustrerer det jeg vil frem til på den måten :)

Det var jo det eneste han spurte om.

ok skal slutte å omtale deg i tredjeperson. Det var en dårlig teknikk tydeligvis :wee:

Det jeg prøvde på er å få en kommentar fra deg om hvorfor du føler du kan plukke og velge fritt på den måten?

Neinei, jeg plukker ikke fritt. Jeg ser den røde tråden og bruker fornuft samtidig som jeg må forholde meg til mitt personige forhold til Jesus. Det høres sikkert rart ut for ikke-troende. Dere må selv velge å ta imot frelsen for å forstå det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bland heller inn blinde. Bør de ha like rettigheter som seende? Nei!

Jeg er åpen for andre løsninger, ja.

De har jo faktisk de samme rettighetene. :dontgetit:

Skal vi begynne å segregere blinde mener du?

De bør ikke kunne kjøre, bli piloter osv. Handicappet deres setter grenser, selv om de er likeverdige mennesker. Homofile bør heller ikke ha barn.

Og hvis ateister på liv og død må gifte seg i en kirke, kan dere ikke bare bygge deres egen ateist-kirke?

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
Neinei, jeg plukker ikke fritt. Jeg ser den røde tråden og bruker fornuft samtidig som jeg må forholde meg til mitt personige forhold til Jesus. Det høres sikkert rart ut for ikke-troende. Dere må selv velge å ta imot frelsen for å forstå det, tror jeg.
Mitt argument fra en annen tråd står fortsatt. Man kan ikke VELGE å tro. Man må ha en overbevisende "åpenbaring". Og jo... jeg mener fortsatt du velger ganske fritt når du rakker ned på homofile på den måten du gjør samtidig som du snakker om den røde tråden om nestekjærlighet
Lenke til kommentar
Jeg dømmer ingen. Og til deg og alle andre som vil ha det til at jeg ikke ser på homofile som likeverdige: dere vil jo bare misforstå, så det er kanskje ingen vits å diskutere med dere? JEG SIER AT ALLE ER LIKEVERDIGE; MEN VI ER FØDT FORSKJELLIGE OG BØR DERFOR IKKE HA LIKE RETTIGHETER. Ikke bland inn apartheid og rasisme og Hitler osv. Tull og vås. Bland heller inn blinde. Bør de ha like rettigheter som seende? Nei!

Jeg er åpen for andre løsninger, ja.

Nå har jeg ikke sagt at du ikke ser på alle som likeverdige, men det er da et paradoks at du mener at man skal ha ulike rettigheter. Er ikke likeverd synonymt med like muligheter?

Blinde bør kanskje ikke kjøre bil eller jobbe med noe der mangel på syn ikke kan erstattes av hjelpemidler, men det sier seg selv, hva ellers er det de ikke skal ha rett til montro?

Dette er et såkalt non sequitur argument og gir meg ikke innsikt til ditt ståsted er jeg redd.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
De bør ikke kunne kjøre, bli piloter osv. Handicappet deres setter grenser, selv om de er likeverdige mennesker. Homofile bør heller ikke ha barn.

Nå er det faktisk ikke en RETTIGHET å kjøre bil her i landet (eller fly for den saks skyld). Du må ta en test for å bevise at du kan det. Jeg er ikke sikker på om du har hørt om det, men vi har noe som kalles for sertifikat

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, jeg har ikke fått meg så meget på sexfronten, men skjønner likevel at det er mer harmonisk at to av motsatt kjønn puler. Hvor lett er det å putte en penis inn i en annen penis? Hvor lette er det å putte en penis inn i en vagina? De er som to puslespillbrikker. Jaja, nok barnsligheter.

Hva du skjønner er ikke så viktig. Det som er viktig er om du aksepterer at to like har større muligheter for harmoni, enn to ulike?

Lenke til kommentar
DU kommer ikke med noe god grunn til at homofile ikke skal gifte seg ennå.

Du minner meg nesten om de kristne som sier at djevelen er ond, selv om han det eneste han gjorde var å lage en opposisjon i et diktaturstyrt land/himmel.

Jo, de kan få gifte seg i rådhuset eller i sine egne kirker. Men ikke i den kristne kirka. Det bryllupet handler om å love evig troskap til Gud. Det er rett og slett disrespektfult å trenge inn i kirka på den måten.

Du minner meg nesten om de kristne som sier at djevelen er ond, selv om han det eneste han gjorde var å lage en opposisjon i et diktaturstyrt land/himmel.

Nå har han vel gjort mer ugang enn det. Kanskje ikke det står så mye om det i Bibelen, men kristendommen lærer oss at han står bak det meste av ondskap i verden. Bokstavelig eller ikke, det er uansett en fin allegori.

Lenke til kommentar

Jo, de kan få gifte seg i rådhuset eller i sine egne kirker. Men ikke i den kristne kirka. Det bryllupet handler om å love evig troskap til Gud. Det er rett og slett disrespektfult å trenge inn i kirka på den måten.

Men å være kristen handler da om nestekjærlighet påstår du. Sier du at homofile ikke kan være like nestekjærlige?

Lenke til kommentar
Mitt argument fra en annen tråd står fortsatt. Man kan ikke VELGE å tro. Man må ha en overbevisende "åpenbaring". Og jo... jeg mener fortsatt du velger ganske fritt når du rakker ned på homofile på den måten du gjør samtidig som du snakker om den røde tråden om nestekjærlighet

Du kan i hvertfall forsøke å gi livet ditt til Jesus, oppsøke kirker, be osv. Det står i Bibelen at du skal få svar. Men du kan ikke gå rundt og tro at det ikke vil fungere. Du må ha troen. Slik er det alltid i livet. Har du ikke tro på det du driver med, vil du ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Du kan i hvertfall forsøke å gi livet ditt til Jesus, oppsøke kirker, be osv. Det står i Bibelen at du skal få svar. Men du kan ikke gå rundt og tro at det ikke vil fungere. Du må ha troen. Slik er det alltid i livet. Har du ikke tro på det du driver med, vil du ikke lykkes.

Så for å bli frelst så må jeg tro, men for å tro så må jeg bli frelst? :hmm:

Lenke til kommentar

Men de homofile betaler jo skatt, så hvis ikke du er for sepperasjon av kirke og stat så skjønner jeg ikke hvorfor du syntes det er disrespektfult

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke fått meg så meget på sexfronten, men skjønner likevel at det er mer harmonisk at to av motsatt kjønn puler. Hvor lett er det å putte en penis inn i en annen penis? Hvor lette er det å putte en penis inn i en vagina? De er som to puslespillbrikker. Jaja, nok barnsligheter.

Hva du skjønner er ikke så viktig. Det som er viktig er om du aksepterer at to like har større muligheter for harmoni, enn to ulike?

Jo, på en måte. Men jeg mener det blir feil perspektiv. Hørt om Jang og Jing (eller noe slikt)? Like barn leker best, det er så, men naturen er skapt (eller blitt til ved en tilfeldighet om du vil) for at vi skal leve sammen mann og kvinne, ikke mann og mann. En vagina har i hvert fall større mulighet for å bli penetrert enn en annen penis. Men nå er vi barnslige her, dere...

Lenke til kommentar

Men å være kristen handler da om nestekjærlighet påstår du. Sier du at homofile ikke kan være like nestekjærlige?

Joda, men de er ikke egnet som foreldre. BARN TRENGER ROLLEMODELLER!

Kan noe si hvorfor homofili er unaturlig, skadelig, farlig og uharmonisk?

Les hele tråden.

Så for å bli frelst så må jeg tro, men for å tro så må jeg bli frelst? :hmm:

Hehe, ok jeg ser paradokset der. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare deg på akkurat det. Jeg skal høre med et par teologer på et annet forum som sikkert vet mer enn meg, så kan jeg gi deg svar.

Men de homofile betaler jo skatt, så hvis ikke du er for sepperasjon av kirke og stat så skjønner jeg ikke hvorfor du syntes det er disrespektfult

Jeg er for separasjon! Og jeg kan forstå hvorfor de homofile krever rett til å gifte seg i kirka så lenge det er deres skattepenger som går til vedlikehold osv, men jeg forstår IKKE hvorfor de vil gifte seg i kirka når de benekter kristendommen. Hvorfor vil de da trenge seg på?

Få slutt på statskirka, så slipper vi gradvis ødeleggelse av kristendommen.

Lenke til kommentar
Pencilcase, det er ikke snakk om straff! Det er snakk om å ikke gi de rettigheter som de ikke bør ha. De er ikke skapt for å få barn, og bør derfor ikke få det kunstig. Far og mor er skapt for å stå for oppdragelsen. Som sagt, Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even.

Hvem er det som har rettighet til å gi dem disse "rettighetene"? Hvis du mener at heterofile er skapt av gud, men ikke homofile, og at homofili kan være medfødt, hvor kommer homofile fra? Hvis gud likevel har skapt dem, må vel det bety at han er en drittsekk, siden han gir dem en legning de ikke skal få lov til å utøve?

Lenke til kommentar

Ja nettopp. Og da er det best at vi velger de beste rollemodellen uansett legning. Tenk så mange færre trangsynte folk det hadde vært om flere vokste opp med slike foreldre. Ingen som hadde hatt homofile foreldre hadde mobbet andre på det samme grunnlaget. Og ungen hadde vokst opp med et åpent sinn, uten å fordømme andre...

Lenke til kommentar
Pencilcase, det er ikke snakk om straff! Det er snakk om å ikke gi de rettigheter som de ikke bør ha. De er ikke skapt for å få barn, og bør derfor ikke få det kunstig. Far og mor er skapt for å stå for oppdragelsen. Som sagt, Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even.

Hvem er det som har rettighet til å gi dem disse "rettighetene"? Hvis du mener at heterofile er skapt av gud, men ikke homofile, og at homofili kan være medfødt, hvor kommer homofile fra? Hvis gud likevel har skapt dem, må vel det bety at han er en drittsekk, siden han gir dem en legning de ikke skal få lov til å utøve?

Jeg har ikke sagt at de ikke er skapt av Gud. Jeg sier at homofili er imot Guds vilje. Kanskje Satan står bak homofili? Hvem vet? Dere må jo også som ateister se at homofili ikke er ideelt for reproduksjon(meninga med livet for ateister)? Altså, hva er homofili godt for, annet enn for å begrense befolkningsveksten? Og hvis dere synes det er grunn god nok, må dere jo også være for krig? Nyttig befolkningskontroll, er det ikke?

Ja nettopp. Og da er det best at vi velger de beste rollemodellen uansett legning. Tenk så mange færre trangsynte folk det hadde vært om flere vokste opp med slike foreldre. Ingen som hadde hatt homofile foreldre hadde mobbet andre på det samme grunnlaget. Og ungen hadde vokst opp med et åpent sinn, uten å fordømme andre...

Men du ser bort ifra Guds vilje.

Du har rett i at det ikke ville vært et like stort problem hvis folk bare sluttet å mobbe her og nå, men det vil ikke skje.

Lenke til kommentar
Dere må jo også som ateister se at homofili ikke er ideelt for reproduksjon(meninga med livet for ateister)? Altså, hva er homofili godt for, annet enn for å begrense befolkningsveksten?
Det er ikke noe hinder for andre arters reproduksjon i hvertfall. Hva annet er det godt for? Jo... At folk skal kunne leve et meningsfullt og godt liv med noen de er glad i. Reproduksjon er ikke meningen med livet for ateister. "Ateister" er ikke en homogen gruppe. Vi har like mange forskjellige meninger med livet som det er ateister. Og ingen av dem er feil...

Men du ser bort ifra Guds vilje.

Du har rett i at det ikke ville vært et like stort problem hvis folk bare sluttet å mobbe her og nå, men det vil ikke skje.

Vi kan få slutt på mobbingen over tid om vi normaliserer og slutter å se på "dem" som "de andre".

Nei... Vi får ALDRI helt slutt på mobbing. Mobbing kommer alltid til å eksistere. Det ligger i menneskets natur. Men jeg mener at hvis flere vokser opp i bi/homofile hjem så blir det færre som mobber på akkurat DET grunnlaget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...