Gå til innhold

Kjernefamilien - nøkkelen til fred?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece

Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra.

Du er altså ikke enig i fordømmingen av homofile, men er likevel motstander av å gi homofile de samme rettigheter, som oss "normale" har ...? Kan ikke si at jeg synes det henger helt på greipet.

Slik jeg forstår deg så er du for litegrann fordømming, eller misforstår jeg noe?

OT: Dere bibeltroende kan til tider virke skremmende.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece

Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra.

Du er altså ikke enig i fordømmingen av homofile, men er likevel motstander av å gi homofile de samme rettigheter, som oss "normale" har ...? Kan ikke si at jeg synes det henger helt på greipet.

Slik jeg forstår deg så er du for litegrann fordømming, eller misforstår jeg noe?

OT: Dere bibeltroende kan til tider virke skremmende.

Må jeg være mot homofile for å være for differensiering? Jeg er også for nivådifferensiering i skolen, men jeg mener jo ikke at skoleflinke er mer verdt enn de dårlige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jo, jeg er moderat. Jeg har også blitt litt mer moderat etter at jeg har lest mye om evolusjon i det siste. Kall meg en ekstremist hvis du vil. Det er faktisk ikke opp til deg å bestemme hva jeg er. Det klarer jeg fint selv.

Her feiler du, fordi det er bare menneskene rundt deg som kan fortelle hvilken effekt du har på andre. Hvor skulle du ellers hente bekreftelsen? Aaaa, nå glemte jeg at du kommuniserer direkte med vår herre. Glem spørsmålet!

:love:

Må jeg være mot homofile for å være for differensiering? Jeg er også for nivådifferensiering i skolen, men jeg mener jo ikke at skoleflinke er mer verdt enn de dårlige.

Hva mener du konkret med diffrensiering av homofile?

:love:

Lenke til kommentar
Må jeg være mot homofile for å være for differensiering?

Egne busser for hvite, og litt dårligere transoprt for svarte og homifile? En vakker verden du fremstiller.

Jajaja, bland inn Apartheid, du...Det er ikke snakk om dårligere transport eller slumstrøk for homofile. Kun at de ikke trenger å gifte seg fordi vi er laget for å leve sammen mann og kvinne. Kanskje har ateismen rett i at de er født homofile, men det gjør det ikke moralsk rett av den grunn. Man må kunne skille mellom det som er naturlig og det som er moralsk.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om dårligere transport eller slumstrøk for homofile. Kun at de ikke trenger å gifte seg

Nei det er nok best å innføre en gradvis differansiering. De trenger ikke gifte seg, de trenger strengt tatt ikke handle dagligvarer i de samme butikkene vi andre handler i heller. Antaktlig spiser de homomat uansett.

Lenke til kommentar

Egne busser for hvite, og litt dårligere transoprt for svarte og homifile? En vakker verden du fremstiller.

Jajaja, bland inn Apartheid, du...Det er ikke snakk om dårligere transport eller slumstrøk for homofile. Kun at de ikke trenger å gifte seg fordi vi er laget for å leve sammen mann og kvinne. Kanskje har ateismen rett i at de er født homofile, men det gjør det ikke moralsk rett av den grunn. Man må kunne skille mellom det som er naturlig og det som er moralsk.

Det er naturlig for de. Hva tenker du om de som er bifile da?

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om dårligere transport eller slumstrøk for homofile. Kun at de ikke trenger å gifte seg

Nei det er nok best å innføre en gradvis differansiering. De trenger ikke gifte seg, de trenger strengt tatt ikke handle dagligvarer i de samme butikkene vi andre handler i heller. Antaktlig spiser de homomat uansett.

Homomat? Jøssenavn. Jeg sier bare at de har en slags (medfødt om du vil) unaturlig vane når det gjelder seksualitet, og derfor ikke bør få leve denne ut av hensyn til samfunnsharmonien. I hvert fall ikke adoptere. Tenk deg hvor mye barna vil bli mobbet og hvor mye de vil lure på hvorfor de har to fedre og ingen mor. Misunnelse, mobbing og disharmoni.

Det er naturlig for de. Hva tenker du om de som er bifile da?

Bifile kan jo enkelt velge en av motsatt kjønn. No problem as long as they don't shag up the a*se, som de sier. Hehe, den var kanskje litt stygg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du virkelig tar inn over deg at homofili er en legning, men likevel vil straffe de uskyldige, så mener jeg at dine moralbegreper bør endres.

Lenke til kommentar

Homomat? Jøssenavn. Jeg sier bare at de har en slags (medfødt om du vil) unaturlig vane når det gjelder seksualitet, og derfor ikke bør få leve denne ut av hensyn til samfunnsharmonien. I hvert fall ikke adoptere. Tenk deg hvor mye barna vil bli mobbet og hvor mye de vil lure på hvorfor de har to fedre og ingen mor. Misunnelse, mobbing og disharmoni.

Hvor mye ville det ikke hjelpe på mot mobbingen hvis man ikke tenkte slik du gjør i hendhold til homofile.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig tar inn over deg at homofili er en legning, men likevel vil straffe de uskyldige, så mener jeg at dine moralbegreper bør endres.

Mye tyder også på at folk kan være født med en tilbøyelighet til vold. De bør likevel straffes like hardt som andre. Forbrytelsen er like forkastelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Homomat? Jøssenavn. Jeg sier bare at de har en slags (medfødt om du vil) unaturlig vane når det

Her sier du først at det er medfødt, for så å preke om at det er unaturlig ...? Er det bare meg som ikke helt skjønner poenget?

Bytt gjerne ut ordene "normalt/naturlig", med "vanlig/uvanlig".

Lenke til kommentar

Hvis noen utøver vold mot noen andre så liker ikke voldsofferet dette, derfor er det galt.

hvis to homofile putter kjønnsorganene sine i hverandre så liker begge dette, derfor er det ikke galt.

edit: ved Sadomasochisme blir det utøvet en form for mild vold mot hverandre under sexen, men begge partene liker dette , derfor er det også ikke galt.

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Pencilcase, det er ikke snakk om straff! Det er snakk om å ikke gi de rettigheter som de ikke bør ha. De er ikke skapt for å få barn, og bør derfor ikke få det kunstig. Far og mor er skapt for å stå for oppdragelsen. Som sagt, Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mye tyder også på at folk kan være født med en tilbøyelighet til vold. De bør likevel straffes like hardt som andre. Forbrytelsen er like forkastelig.

Nå mener jeg at du begynner å sammenligne gulrøtter og Kalashnikover. Dokumenter likevel gjerne påstanden om "voldsgenet" ditt.

Lenke til kommentar

Er det med vilje du kaller homofili en forkastelig forbrytelse? Mener du i så fall at adopsjon og giftemål er de eneste straffetilltakene disse forkastelige forbryterne fortjener? Jeg tror du mener en mer omfattende segresjon er det endelige målet.

Lenke til kommentar
Homomat? Jøssenavn. Jeg sier bare at de har en slags (medfødt om du vil) unaturlig vane når det

Her sier du først at det er medfødt, for så å preke om at det er unaturlig ...? Er det bare meg som ikke helt skjønner poenget?

Bytt gjerne ut ordene "normalt/naturlig", med "vanlig/uvanlig".

OK, uvanlig da. Det er mye som er naturlig, men det er ikke meninga at det skal være sånn. For eksemlel blir barn født blinde. Det er en feil fra naturens side. Disse barne bør ikke ha like rettigheter som andre, selv om de jo er uskyldige. De kan ikke kjøre rundt i trafikken. Det ville ødelagt trafikkharmonien. På samme måte vil homofile som skal ha samme rettigheter som heterofile ødelegge samfunnsharmonien.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Pencilcase, det er ikke snakk om straff! Det er snakk om å ikke gi de rettigheter som de ikke bør ha. De er ikke skapt for å få barn, og bør derfor ikke få det kunstig. Far og mor er skapt for å stå for oppdragelsen. Som sagt, Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even.

Jeg skjønner at du ikke vil straffe noen, men du bør vel heller lytte til de som skal forskjellsbehandles. Kanskje de oppfatter/føler dette som straffemetoder, for noe de selv ikke er herre over. Meget ukristelig tankegang, synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
OK, uvanlig da. Det er mye som er naturlig, men det er ikke meninga at det skal være sånn. For eksemlel blir barn født blinde. Det er en feil fra naturens side. Disse barne bør ikke ha like rettigheter som andre, selv om de jo er uskyldige. De kan ikke kjøre rundt i trafikken. Det ville ødelagt trafikkharmonien. På samme måte vil homofile som skal ha samme rettigheter som heterofile ødelegge samfunnsharmonien.

Mennesker som blir født med et "naturlig" handicap får all den hjelpen det offentlige er i stand til å gi. Det er en meget god fellesverdi, og så klart bør de som har et medfødt seksuelt handicap i prinsippet få hjelp og aksept.

Jeg synes de som ønsker å undertrykke andre er de som ødelegger harmonien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...