Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 "Ved å underminere den tradisjonelle kjernefamilien, eroderes og trues den viktigste forutsetning for fred". "Familien er den første og uerstattelige arenaen hvor fred læres", sa paven under formiddagsmessen i i St. Peter Kirken i Roma.Hva tror egentlig paven at homofile foreldre lærer barna sine? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Joda, nå skal du høre her: homofili kom nøyaktig for femti år siden! Før det var det ingen som var homo, men for nøyaktig femti år siden kom det en kar som sa at det gikk an for menn å ligge sammen som mann og kvinne..... Jøss, når skal det egentlig gå opp for deg at dette er helt normalt, og at det har ALLTID aksistrert homifili! OG det kommer ALLTID til å gjøre det, så lenge det er to mennesker igjen på jorden (med mindre det er mann og kvinne da ) Det er ikke noe en VELGER å bli akkurat som de fleste ikke velger å være hetrofile! Det er en LEGNING ikke en sykdom! Ser ikke noe galt i å ha den legningen, den er helt naturlig og vil ikke ødelegge noe som helst hvis ikke hadde den allerede ødelagt en masse! Er det virkelig noen som stoler på paven? Overhode for verdens største organiserte kriminelle bande...... Fyren er en forvridd gamling som vil inneha embete til han dør! Sykt, sykt SYKT!!!! Paven er jo skyld i flere dødsfall enn svarte dauen jo, bare se på de siste fremstøtene deres i afrika, der bruk av kondom kunne reddet tusen på tusen, men bruken av kondom er paven i mot!!! Så da er det bedre for dem å dø, enkelt og greit! Og dette kalles for medmenneskelig og tilgivende tro? Pøyyyy sier jeg. Takke meg til bevepnede folk, for de VET du er farlige! Nøklen til fred ligger ihvertfall ikke i religion, jeg kan si det så mye!!! Men denne paven, som skulle vært anklaget for folke mord, sier så mye rart hvert år.... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Bare så det er sagt, om det var gud som skapte oss eller ikke, så er vi uansett ment å leve sammen man og kvinne som du sier. Eneste måten å få avkom på det Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Joda, nå skal du høre her: homofili kom nøyaktig for femti år siden! Før det var det ingen som var homo, men for nøyaktig femti år siden kom det en kar som sa at det gikk an for menn å ligge sammen som mann og kvinne..... Jøss, når skal det egentlig gå opp for deg at dette er helt normalt, og at det har ALLTID aksistrert homifili! OG det kommer ALLTID til å gjøre det, så lenge det er to mennesker igjen på jorden (med mindre det er mann og kvinne da ) Det er ikke noe en VELGER å bli akkurat som de fleste ikke velger å være hetrofile! Det er en LEGNING ikke en sykdom! Ser ikke noe galt i å ha den legningen, den er helt naturlig og vil ikke ødelegge noe som helst hvis ikke hadde den allerede ødelagt en masse! Er det virkelig noen som stoler på paven? Overhode for verdens største organiserte kriminelle bande...... Fyren er en forvridd gamling som vil inneha embete til han dør! Sykt, sykt SYKT!!!! Paven er jo skyld i flere dødsfall enn svarte dauen jo, bare se på de siste fremstøtene deres i afrika, der bruk av kondom kunne reddet tusen på tusen, men bruken av kondom er paven i mot!!! Så da er det bedre for dem å dø, enkelt og greit! Og dette kalles for medmenneskelig og tilgivende tro? Pøyyyy sier jeg. Takke meg til bevepnede folk, for de VET du er farlige! Nøklen til fred ligger ihvertfall ikke i religion, jeg kan si det så mye!!! Men denne paven, som skulle vært anklaget for folke mord, sier så mye rart hvert år.... Ja, katolisismen er syk og kriminell. Jeg støtter ikke denne Paven. Han er en smule for ekstrem for meg. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ja, katolisismen er syk og kriminell. Jeg støtter ikke denne Paven. Han er en smule for ekstrem for meg. Det endrer fint lite. Homofili er medfødt. Homofile ektekap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Så du er en av dem som vil ha kjernefamilier i enhver krok? A4-folk? Ingen utenom det vanlige. La meg fortelle deg en ting, kompis, du er ganske utenom det vanlige selv. Homofile er absolutt ikke uortodokse i den forstand at de er noe annet enn oss andre, om jeg skal tillate meg å si "oss andre". Homofile er akkkurat som heterofile, men blir født homofile, og kan dermed ikke gjøre noe med det. De er akkurat som oss, de er bare født med gener i DNAet som gjør at de forelsker seg i et av samme kjønn. Dette har ingenting med Gud å gjøre. Du som spør hvorfor vi sier at kristendommen benekter det beviste - her har du et kjerneeksempel. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 homofili, heterofili, hvordan vi lever sammen i familier har lite eller ingen ting å gjøre med fred i verden. Det finnes ca 142 365 faktorer som har større innvirkning Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvis kjernefamilien er forutsetningen for fred, skulle vi anta at de land og de folkeslag som har vært involvert i krig opp gjennom århundrene helt frem til i dag hadde andre familiestrukturer. Men slik er det jo ikke. Jeg utfordrer hvem som helst her til å påvise at samfunnet i en betydelig andel av de landene som har vært involvert i kriger de siste par hundre årene ikke er basert på kjernefamilien. I så fall, hva er det vi snakker om? At første verdenskrig, andre verdenskrig, Vietnamkrigen, konflikten i Bosnia og talløse andre store og små konflikter, alle mellom najoner eller folkeslag med kulturer basert på kjernefamilien hadde vært enda værre om de ikke hadde vært det? Er det noe som helst i moderne kulturer som tyder på at homofile er mer blodtørstige enn andre? Eller er det snarere sånn at homofile har vært ofre for heterofile menns råskap? Geir Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Ja, katolisismen er syk og kriminell. Jeg støtter ikke denne Paven. Han er en smule for ekstrem for meg. Det endrer fint lite. Homofili er medfødt. Homofile ektekap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Så du er en av dem som vil ha kjernefamilier i enhver krok? A4-folk? Ingen utenom det vanlige. La meg fortelle deg en ting, kompis, du er ganske utenom det vanlige selv. Homofile er absolutt ikke uortodokse i den forstand at de er noe annet enn oss andre, om jeg skal tillate meg å si "oss andre". Homofile er akkkurat som heterofile, men blir født homofile, og kan dermed ikke gjøre noe med det. De er akkurat som oss, de er bare født med gener i DNAet som gjør at de forelsker seg i et av samme kjønn. Dette har ingenting med Gud å gjøre. Du som spør hvorfor vi sier at kristendommen benekter det beviste - her har du et kjerneeksempel. Jeg har ikke sagt jeg vil ha A4-folk. Jeg vil ha faste rammer i samfunnet for å hindre kaos og krig. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Bullshit. Religion er roten til mye håp og glede i folks liv i fattige deler av verden. Også i vesten. De som kriger er bare ekstremister som misbruker religion. Jeg føler meg sikker på at det ville vært like mange kriger også uten religion. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Bullshit. Religion er roten til mye håp og glede i folks liv i fattige deler av verden. Også i vesten. De som kriger er bare ekstremister som misbruker religion. Jeg føler meg sikker på at det ville vært like mange kriger også uten religion. Er nok ikke religion som er synderen; mennesket er roten til alt ondt. Finnes ingen kur for ondskap, og fattigdom er en nødvendighet for at noen andre skal ha det bra. Mennesket er, på et generelt plan, avhengig av at de har det bedre enn andre. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Bullshit. Religion er roten til mye håp og glede i folks liv i fattige deler av verden. Også i vesten. De som kriger er bare ekstremister som misbruker religion. Jeg føler meg sikker på at det ville vært like mange kriger også uten religion. Selvfølgelig, det finnes mer eller nok annet å krige om. Men å koble homofili og familier til konflikt og krig, er å ta en særdeles rask snarvei. Først og fremst så har man nasjonalisme, religion, etnisitet, ressurser, territorie, noen få menneskers utbasunering av deres ønske om å dominere andre menneske rog alskens mulige andre faktorer. Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Bullshit. Religion er roten til mye håp og glede i folks liv i fattige deler av verden. Også i vesten. De som kriger er bare ekstremister som misbruker religion. Jeg føler meg sikker på at det ville vært like mange kriger også uten religion. Så har det seg slik at de som har det materiellt sett best, er også de som er mest sekulære. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Neger mener dusjing beskytter mot HIV! La oss kaste alle negere ut av landet før vi blir smittet hele gjengen! [/ironi] Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vel. Roten til alt vondt: Homofili < religion. Sånn mener jeg det ihvertfall. Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Det virker på meg som du ville funnet lykken i Iran. Skilsmisser og utroskap er ødeleggende for samfunnet og det oppfordres sterkt (via steining) til å hegne om "kjernefamilien". Og homofili eksisterer heller ikke i Iran iflg. presidenten. Et land som passer bedre for deg, tror jeg ikke vi finner. Islam beskytter dine kjernesaker bedre enn utvannet kristendom. Det må selv du ha innsett nå. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Vel, å kvitte seg med all religion ville hjulpet mye med det Jeg mener selvsagt ikke bare kristendommen, men alle religioner. Vi hadde da også blitt kvitt alle kriger og uoverensheter som er forårsaket av religion. Jeg sier ikke at religion er roten til all krig og alt det onde i verden, men det er roten til mye av det. Bullshit. Religion er roten til mye håp og glede i folks liv i fattige deler av verden. Også i vesten. De som kriger er bare ekstremister som misbruker religion. Jeg føler meg sikker på at det ville vært like mange kriger også uten religion. Er nok ikke religion som er synderen; mennesket er roten til alt ondt. Finnes ingen kur for ondskap, og fattigdom er en nødvendighet for at noen andre skal ha det bra. Mennesket er, på et generelt plan, avhengig av at de har det bedre enn andre. Nettopp, det er onde mennesker som er problemkilden, ikke religion. Om disse er besatt av Djevelen eller ei er vi nok uenige om. Hovedsaken er at religion ikke i seg selv er et problem, men folk som misbruker religion. Det mener i hvert fall paven. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2173249.ece Selv om jeg ikke er enig med paven i fordømmingen av homofile, har han jo et godt poeng. Gud skapte oss for at vi skal leve sammen mann og kvinne. Homofilt partnerskap splitter opp skjelettet i samfunnet vårt. Slikt er ikke bra. Det virker på meg som du ville funnet lykken i Iran. Skilsmisser og utroskap er ødeleggende for samfunnet og det oppfordres sterkt (via steining) til å hegne om "kjernefamilien". Og homofili eksisterer heller ikke i Iran iflg. presidenten. Et land som passer bedre for deg, tror jeg ikke vi finner. Islam beskytter dine kjernesaker bedre enn utvannet kristendom. Det må selv du ha innsett nå. Lol. Jeg er imot Islam. Tullete religion. Altfor ekstremt samfunn også. Tullebukk. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hadde vi fått til en sterk familie hadde vi sluppet alle de statlige (altså våre skattepenger) utgiftene på gamlehjem og sykehjem. Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Lol. Jeg er imot Islam. Tullete religion. Altfor ekstremt samfunn også. Tullebukk. Kanskje fordi du ser for mye av deg selv i islam? Bedre å late som du er en "moderat" kristen? (selv om det er en kjent sak at det ikke finnes moderate kristne) Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Lol. Jeg er imot Islam. Tullete religion. Altfor ekstremt samfunn også. Tullebukk. Kanskje fordi du ser for mye av deg selv i islam? Bedre å late som du er en "moderat" kristen? (selv om det er en kjent sak at det ikke finnes moderate kristne) Jo, jeg er moderat. Jeg har også blitt litt mer moderat etter at jeg har lest mye om evolusjon i det siste. Kall meg en ekstremist hvis du vil. Det er faktisk ikke opp til deg å bestemme hva jeg er. Det klarer jeg fint selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå