LarsB Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har en Dell inspirion 8100 som jeg vil oppgradere. De nåværende spec.: Pentium 3 1000MHz 256 Ram 20 GB hardisk Skjermkort Nvidia geforce 2 Go 32MB hvis jeg vil oppgradere til: Pentium 4 2.4 prosessor 512 ram 60 GB hardisk NVIDIA Quadro4 Go GL 64MB (eller hvis det finnes noe bedre) jeg kan be dell å gjøre dette, men det vil vel bli dyrt regner jeg med. noen som har noen bedre forslag enn å sende hele maskine inn til en oppgradering hos dell. Noen ideer om hva dette vil koste hos dem eller hos andre som oppgraderer maskine? Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg er ikke sikker på om det er så lurt. Hva skal du bruke maskinen til etter oppgraderingen? Har du prøvd å selge den gamle, og kjøpe en ny i stedet? (Det blir neppe særlig dyrere, spesielt ikke hvis du skal betale noen for arbeidet...) Hvis du bestemmer deg for å prøve, sjekk denne: http://www.geocities.com/thebithead/I8200FAQ.htm Ikke gjør NOE av det som er beskrevet i denne linken med mindre du vet hva du gjør - det siste jeg trenger er en haug med beskyldninger som "Du sa" eller "Du sa ikke" og så videre... OG: Sjekk supportsidene for ytterligere info! Lenke til kommentar
LarsB Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 takk for tipse!..maskine bruker jeg for det meste til spilling av spill...og noe web programering. det er vel på grunn av spillene jeg vil opgradere pcen. de krever jo mer og mer for hver dag som går. du har vel ikke noen mening ca pris på denne oppgraderingen hvis jeg skule levere den inn å få den oppgraderingen beskrevte over. Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 11. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg hadde droppa prosessor- og grafikkortoppgraderingen - de komponentene er uhørt dyre selv når du kjøper 1000 per gang - og oppgradert til 512MB RAM (som vel er maks på din maskin?) og kanskje en større harddisk. Det enkleste er å kjøpe en ekstern FW/USB-2 disk med et dertil egnet PCMCIA-kort med utgang. Priser finner du på web... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 14. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2003 Mer minne bør du kjøpe annet sted enn Dell, mye billigere. Harddisk er heller ikke så dyrt.. Problemet er jo at du nok ikke kan benytte en P4 cpu med hovedkortet ditt, da vil du nok trenge både nytt HK og minne hvis ikke jeg tar feil.. Skjermkort er også ganske dyrt hvis du skal ha det, må regne med 2-3000 tenker jeg.. Dessuten koster en mobile p4 2,4 cpu svinmye.. sikkert 5-6000 minst Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 14. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2003 Den var bra den FAQen der DellDude, vet du om en lignende til 4150?? Lenke til kommentar
Smurfi82 Skrevet 14. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2003 Hvis du er intereesert så har jeg en Geforce440 Go 64mb modul til en inspirion 8200 (tror den skal passe i 8200 også) som jeg skal kvitte meg med Lenke til kommentar
LarsB Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2003 Det kunne vært interesangt å kjøpe det. Noen som vet hva det beste skjermkorte til laptoper ( må funke på min Inspirion 8100) som man får kjøpt i dag?...og i så fall hvor man får kjøpt det, samt pris? hvis du forsatt er villig til å selge det legg inn en post her! Lenke til kommentar
Smurfi82 Skrevet 16. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2003 Ja, jeg er fortsatt interesert i å kvitte meg med kortet. Det beste kortet til bærbare er for øyeblikket Radeon 9000 mobile, det koster mellom 2000 og 2500 kroner fra dell Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 16. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2003 Den var bra den FAQen der DellDude, vet du om en lignende til 4150?? Fant den på Delltalk - mulig det finnes for flere produkter: http://delltalk.us.dell.com/supportforums?...ory.id=inspiron God jakt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå