Hans-Hugo Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg må innrømme med en gang at jeg er ikke helt sikker på om jeg er i riktig forum, men jeg prøver nå likevel. Jeg har en hjemme-PC som jeg tenkte jeg skulle kunne bruke til filserver eller mediasenter. Dvs. tanken er at jeg skal kunne ha den stående koplet til Internett og hente musikk fra den for å spille på stereoanlegget mitt. f.eks. via DVD-spilleren eller GET-boksen min. Er dette praktisk mulig? Hva trengs? Har en LCD-skjerm med PC-inngang og audioutgang forresten. Kan jeg bare slå dette fra meg eller er det noen muligheter?? Lenke til kommentar
akerb Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hei! Hvis du tenker å bruke denne kun til musikk, kan du f.eks. satse på en uPNP-klient hardware løsning (som d-link DSM520 osv), en Sqeezebox eller andre tilsvarende saker. Hvis du trenger HD videoavspilling, se på TVIX boksene. Sats på kablet nettverk om mulig, da WLAN kan slite litt med datarate osv. Det du trenger på PC-en er en såkalt uPNP server. Det er en basic en innebygget i Media Player 9, men jeg anbefaler at du titter på f.eks. Twonkyvision osv. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå