Gå til innhold

Jeg erklærer meg evolusjonist


Anbefalte innlegg

satire (av lat. satira, blandingsrett), oppr. en diktart hos romerne som spottet og refset samtidens laster og narraktigheter; skrifter som latterliggjør feil og skjevheter i samfunnet. — satiriker, spotsk person, forfatter som skriver satirer. — satirisk, hånlig, spottende, ironisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, kakestykke er kakestykke, jeg er sCuper.

Beklager, jeg nekter å tro at noen tror at herregud.com er seriøs. Selv ikke de mest hjernevaskede religiøse er så naive, men du lurte meg fram til nå.

 

Hva me dette da:

Les Bibelen, for eksempel fortellingen om Jesus i Markus. Be om at Gud vil tale til deg. «Lytt» mens du leser. Da og bare da vil du oppdage at selv om alle andre jordiske autoriteter tar feil av og til, så kan du alltid stole på Bibelen og den Gud som inspirerte den, i spørsmål om mening, hensikt, frelse og lagnad.

Prøv det, ikke kom her å si at andre ateister sier ditt og datt, og ANDRE har lest bibelen og de sier det og det. LES DEN SELV OG LYTT!

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Jepp, plutselig ble to menneskebarn født av to urmennesker, dermed er bibelen bevist :)

 

Forklar dette da

 

http://www.herregud.com/index.asp?id=54

" target="_blank">

http://www.herregud.com/index.asp?id=54

</a>

 

Sist jeg sjekket var herregud.com er parodi side som gjør narr av kristendomen...

 

Her gjør de narr av jødene:

"Det er VI som er guds utvalgte mennesker!"

 

Litt om "menigheten"

Velkommen til Svevende Ord Bibelsenter!

Vi er en spennende og eplekjekk menighet i stadig framgang, og vi har i dag nesten 20000 medlemmer. Vi er veldig glad for å få lov til å spre det lykkelige budskap her på Vestlandet og i resten av Norge. Vi ønsker dere alle velkommen til vår stadig voksende menighet.

 

Hva var det du lurte på egentlig?

Lenke til kommentar
Jepp, plutselig ble to menneskebarn født av to urmennesker, dermed er bibelen bevist :)

 

Forklar dette da

 

http://www.herregud.com/index.asp?id=54

" target="_blank">

http://www.herregud.com/index.asp?id=54

</a>

 

Sist jeg sjekket var herregud.com er parodi side som gjør narr av kristendomen...

 

Her gjør de narr av jødene:

"Det er VI som er guds utvalgte mennesker!"

 

Litt om "menigheten"

Velkommen til Svevende Ord Bibelsenter!

Vi er en spennende og eplekjekk menighet i stadig framgang, og vi har i dag nesten 20000 medlemmer. Vi er veldig glad for å få lov til å spre det lykkelige budskap her på Vestlandet og i resten av Norge. Vi ønsker dere alle velkommen til vår stadig voksende menighet.

 

Hva var det du lurte på egentlig?

 

Den siste der har ikke jeg lagt ut.

Men se her

http://www.askelm.com/doctrine/d740101.htm

Lenke til kommentar

Den forutsetter at det som står i NT er riktig, og det er mye av det beviselig ikke. Det finnes en mengde varianter av teorier om når Jesus levde og hvordan det som står i NT stemmer med faktiske historiske hendelser. Det eneste de er enige om er at en del av det som står i NT må være feil (bl.a. at han ble født i år 0).

http://en.wikipedia.org/wiki/Historical_Jesus

Lenke til kommentar
Da og bare da vil du oppdage at selv om alle andre jordiske autoriteter tar feil av og til, så kan du alltid stole på Bibelen og den Gud som inspirerte den, i spørsmål om mening, hensikt, frelse og lagnad.

 

Åh, dette kommer til å bli så bra. Jeg trodde virkelig ikke at slikt var mulig, men her har vi jo den gylne muligheten.

 

La oss for øyeblikket se bort fra ubeviselige påstander om hva som inspirerte hvem til å skrive hva; og ignorere det faktum at alle bibler i eksistens i dag er beviselig laget av mennesker (og følgelig kan inneholde om ikke annet trykkfeil) og konsentrere oss om innholdet i bibelen og se på alle de svarene og rådene denne boken gir oss:

 

* Numbers 31:17. Den gode boken forteller oss at dersom man vinner i en bevæpnet konflikt, skal man voldta kvinnelige barn til dem vi seiret over. Jeg lurer på en ting, sCuper, skulle du få utdelt våpen og delta i en væpnet konflikt, hvor mange barn synes du det ville ha vært ok for deg å voldta for å styrke din kristne tro, og demonstrere de gudløse hvordan en kristen person skal opptre? Ikke vær beskjeden nå, det står tross alt i bibelen, og da *må* det jo være gud som inspirerte slike ærefulle formål.

 

* Leviticus 20:9. Vi er alle til tider uenige med foreldrene våre, og til tider sier lite pene ting til/om dem. Tenk på om slike utsagt fortjener dødsstraff. I forhold til drap for småpenger.

 

* Leviticus 20:13. Som en god kristen, hvor mange homofile har du drept? Ingen? Men du vet at såsnart du ser noen, så må du følge gudens inspirasjon (dine ord, ikke mine) og *henrette* dem, fordi de er av samme kjønn?

 

* Leviticus 20:14. Formidabelt, her skal man *brenne* mennesker som har inngått *frivillig* avtale om å være sammen. Ypperlig eksempel til etterfølgelse. Jeg prøver å lytte (dine ord, igjen), og jeg liker godt det jeg hører.

 

* Leviticus 20:18. Hmm... jeg lurer på hva det riktige verbet er i dette tilfellet. Den engelske varianten jeg har foran meg sier "cut off from their people". Jeg velger den mest skånsomme tolkningen -- man skal bli bannlyst fra samfunnet man er i. Jaggu, jeg tror ikke framtiden *min* ser spesielt lyst ut.

 

* Leviticus 25:44. Hvordan går det med slavehandelen hos deg? Jeg synes "Lilja 4-ever" var en nokså urovekkende film, men du, en god kristen som du er som følger guds inspirasjon, fant det antageligvis som en, tja, bruksanvisning? Slaveriet er forøvrig et gjennomgående tema i bibelen, så det er mange gode sitater å hente om det.

 

* Exodus 21:7. Dersom du er hannkjønn, hva synes du en passende pris for din (eventuelle) datter ville ha vært? Jeg kunne godt ha trengt litt hushjelp (om ikke akkurat nå, så garantert i fremtiden), og da er det jo kjekt med en skikkelig kristen pike. Kan vi bli enige om en pris? Eller ville du ha foretrukket finn.no? Dersom du er hunkjønn, synes du det ville ha vært greit å bli solgt som en slave av din far? Ikke det? Men faren din ville jo i så fall ha vært *helt* i tråd med *gudens* intensjon og hensikt. Og forbanner du faren din da, ja, *det* punktet har vi tatt opp alt, har vi ikke det?

 

* Exodus 35:2. Hmm, denne er også veldig bra. Jeg vet ikke om du har noensinne trengt medisinsk behandling, men det har jeg. På en søndag, sogar. Det har også mine nærmeste. Leder du inntoget for å henrette *alle* legene, postmenn, politimenn, bussjafører, flypiloter, systemadministratorer som jobber på en søndag? For at du, som en *god* kristen som følger guds *intensjon* skal jo såklart gjøre det. En av mine slektninger er en lege, og hun synes at de nyfødte (postnatal pediatri er spesialiteten hennes) må få legetilsyn, selv på en søndag. Jeg finner ikke det i meg å drepe henne. Men jeg er jo gudløs, så ingen interessekonflikt der, men, om du/dine barn skulle ha hjelp på en søndag, du vet at du må da drepe legen(e) som hjelper dere da.

 

* Leviticus 11:10 forbyr såklart skalldyr, og Leviticus 26:29 gir oss en interessant straff for gjentagende adferd. Jeg håper for din del at foreldrene dine enten ikke er gode kristne eller så spiser de ikke skalldyr.

 

* Leviticus 19:19 burde få deg til å gå gjennom klesskapet ditt. Nå. Nøye. For at straffen (den har vi vært gjennom alt) er rimelig hard. Jeg blir faktisk genuint overrasket om du greier å holde deg til det punktet. Men hva vet jeg -- jeg handler ikke klær så ofte.

 

* Synes du at Leviticus 19:27 rettferdiggjør kannibalisme? I så fall, begynn å dele ut kokereseptene ved frisørsalongene.

 

* Og, naturligvis, for å runde av denne saken har vi en far som lar en mobb gjengvoldta datteren hans (det er en oppgave til deg å finne hvor i bibelen dette stammer fra). Det er naturligvis meget i tråd med kristne linjer ellers (vi har jo sette masse eksempler på det i dette innlegget), og jeg vil heller ikke påberope meg en innsikt i nøyaktig hva gjør en mann en til god far, men jeg er temmelig sikker på at gjengevoldtekt ikke er på den listen. Jeg har naturligvis ikke den kristne innsikten til "mening og hensikt" (dine ord, igjen), men, ateist som jeg er, synes jeg at det med gode farsrollemodeller og gjengvoldtekt ikke passer så godt sammen.

 

Så, nøyaktig *hva* mener du jeg skal lytte etter når jeg leser dette? Skal denne hatpropaganda gi meg innsikt i "mening, hensikt, frelse og lagnad" (dine ord, ikke mine)? Si, at du mener det. Vær så snill, si det. Fordi det vil demonstrere alle forumdeltagere ditt sannelige kristne indre vesen.

 

Prøv det, ikke kom her å si at andre ateister sier ditt og datt, og ANDRE har lest bibelen og de sier det og det. LES DEN SELV OG LYTT!

 

Åh ja, det har jeg. Og jeg ser veldig klart hva jeg skal lytte til -- straffeloven, allmenn anstendighet og takknemlighet og respekt for mine medmennesker uansett hva deres sexualvaner måtte være. Men ingenting på listen i forrige setning stammer fra bibelen. Listen min *motsier* bibelen. Og det gjør meg til et mye bedre menneske.

 

Det *latterlige* i denne situasjonen, at kristne fanatikere forlanger respekt for det misantropiske synet deres. Og det ville ha blitt kun latterlig, hadde det ikke vært så mange av dere, respektløse, ignorante, sadistiske jævler. Dere fortjener ikke respekt. Dere fortjener å bli behandlet av resten av verden nettopp slik "guds intensjon" (altså, deres egen forvrengning av det, naturligvis) påstår. Og dere forlanger respekt? Eier dere ikke skam i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Kostelig zotbar1234, skikkelig kostelig! Lo så jeg holdt på å dette av stolen og vekke hele huset! Det sørgelige er at de kristne faktisk TROR på denne boka, det er guds lov osv, men så fort noen drar opp at det faktisk står grusomme ting i bibelen hevder de at det de plukker hva de vil. Det blir som om vi tok for oss norges nover og plukket de lovene vi hadde lyst til å følge og dreit i alle andre lover. Teit, men det ser ikke ut til at sCuper eller andre kristne er i stand til å se dette... Dessverre!

 

:(

 

 

Bibelen, boka som sprer kjærlighet, medmennekelighet, tortur, drap, gjengvoldtekt, steining, etnisk rensing og gir en god pekepinn på hvor mye en slave er verdt! Kjøp den i dag og få rabatter som er det dobbelte av hva detteren din er verdt!!!

 

Skrekk lektyre av verste sort dette jo!!!!

 

 

BTW: Har laget en tråd der disse spørsmålene kan fortsette. Så slipper vi å hijacke tråden til kakestykket... :D

 

Trykk her for å bli satt over til den andre linken....

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Da og bare da vil du oppdage at selv om alle andre jordiske autoriteter tar feil av og til, så kan du alltid stole på Bibelen og den Gud som inspirerte den, i spørsmål om mening, hensikt, frelse og lagnad.

 

Åh, dette kommer til å bli så bra. Jeg trodde virkelig ikke at slikt var mulig, men her har vi jo den gylne muligheten.

 

La oss for øyeblikket se bort fra ubeviselige påstander om hva som inspirerte hvem til å skrive hva; og ignorere det faktum at alle bibler i eksistens i dag er beviselig laget av mennesker (og følgelig kan inneholde om ikke annet trykkfeil) og konsentrere oss om innholdet i bibelen og se på alle de svarene og rådene denne boken gir oss:

 

* Numbers 31:17. Den gode boken forteller oss at dersom man vinner i en bevæpnet konflikt, skal man voldta kvinnelige barn til dem vi seiret over. Jeg lurer på en ting, sCuper, skulle du få utdelt våpen og delta i en væpnet konflikt, hvor mange barn synes du det ville ha vært ok for deg å voldta for å styrke din kristne tro, og demonstrere de gudløse hvordan en kristen person skal opptre? Ikke vær beskjeden nå, det står tross alt i bibelen, og da *må* det jo være gud som inspirerte slike ærefulle formål.

 

* Leviticus 20:9. Vi er alle til tider uenige med foreldrene våre, og til tider sier lite pene ting til/om dem. Tenk på om slike utsagt fortjener dødsstraff. I forhold til drap for småpenger.

 

* Leviticus 20:13. Som en god kristen, hvor mange homofile har du drept? Ingen? Men du vet at såsnart du ser noen, så må du følge gudens inspirasjon (dine ord, ikke mine) og *henrette* dem, fordi de er av samme kjønn?

 

* Leviticus 20:14. Formidabelt, her skal man *brenne* mennesker som har inngått *frivillig* avtale om å være sammen. Ypperlig eksempel til etterfølgelse. Jeg prøver å lytte (dine ord, igjen), og jeg liker godt det jeg hører.

 

* Leviticus 20:18. Hmm... jeg lurer på hva det riktige verbet er i dette tilfellet. Den engelske varianten jeg har foran meg sier "cut off from their people". Jeg velger den mest skånsomme tolkningen -- man skal bli bannlyst fra samfunnet man er i. Jaggu, jeg tror ikke framtiden *min* ser spesielt lyst ut.

 

* Leviticus 25:44. Hvordan går det med slavehandelen hos deg? Jeg synes "Lilja 4-ever" var en nokså urovekkende film, men du, en god kristen som du er som følger guds inspirasjon, fant det antageligvis som en, tja, bruksanvisning? Slaveriet er forøvrig et gjennomgående tema i bibelen, så det er mange gode sitater å hente om det.

 

* Exodus 21:7. Dersom du er hannkjønn, hva synes du en passende pris for din (eventuelle) datter ville ha vært? Jeg kunne godt ha trengt litt hushjelp (om ikke akkurat nå, så garantert i fremtiden), og da er det jo kjekt med en skikkelig kristen pike. Kan vi bli enige om en pris? Eller ville du ha foretrukket finn.no? Dersom du er hunkjønn, synes du det ville ha vært greit å bli solgt som en slave av din far? Ikke det? Men faren din ville jo i så fall ha vært *helt* i tråd med *gudens* intensjon og hensikt. Og forbanner du faren din da, ja, *det* punktet har vi tatt opp alt, har vi ikke det?

 

* Exodus 35:2. Hmm, denne er også veldig bra. Jeg vet ikke om du har noensinne trengt medisinsk behandling, men det har jeg. På en søndag, sogar. Det har også mine nærmeste. Leder du inntoget for å henrette *alle* legene, postmenn, politimenn, bussjafører, flypiloter, systemadministratorer som jobber på en søndag? For at du, som en *god* kristen som følger guds *intensjon* skal jo såklart gjøre det. En av mine slektninger er en lege, og hun synes at de nyfødte (postnatal pediatri er spesialiteten hennes) må få legetilsyn, selv på en søndag. Jeg finner ikke det i meg å drepe henne. Men jeg er jo gudløs, så ingen interessekonflikt der, men, om du/dine barn skulle ha hjelp på en søndag, du vet at du må da drepe legen(e) som hjelper dere da.

 

* Leviticus 11:10 forbyr såklart skalldyr, og Leviticus 26:29 gir oss en interessant straff for gjentagende adferd. Jeg håper for din del at foreldrene dine enten ikke er gode kristne eller så spiser de ikke skalldyr.

 

* Leviticus 19:19 burde få deg til å gå gjennom klesskapet ditt. Nå. Nøye. For at straffen (den har vi vært gjennom alt) er rimelig hard. Jeg blir faktisk genuint overrasket om du greier å holde deg til det punktet. Men hva vet jeg -- jeg handler ikke klær så ofte.

 

* Synes du at Leviticus 19:27 rettferdiggjør kannibalisme? I så fall, begynn å dele ut kokereseptene ved frisørsalongene.

 

* Og, naturligvis, for å runde av denne saken har vi en far som lar en mobb gjengvoldta datteren hans (det er en oppgave til deg å finne hvor i bibelen dette stammer fra). Det er naturligvis meget i tråd med kristne linjer ellers (vi har jo sette masse eksempler på det i dette innlegget), og jeg vil heller ikke påberope meg en innsikt i nøyaktig hva gjør en mann en til god far, men jeg er temmelig sikker på at gjengevoldtekt ikke er på den listen. Jeg har naturligvis ikke den kristne innsikten til "mening og hensikt" (dine ord, igjen), men, ateist som jeg er, synes jeg at det med gode farsrollemodeller og gjengvoldtekt ikke passer så godt sammen.

 

Så, nøyaktig *hva* mener du jeg skal lytte etter når jeg leser dette? Skal denne hatpropaganda gi meg innsikt i "mening, hensikt, frelse og lagnad" (dine ord, ikke mine)? Si, at du mener det. Vær så snill, si det. Fordi det vil demonstrere alle forumdeltagere ditt sannelige kristne indre vesen.

 

Prøv det, ikke kom her å si at andre ateister sier ditt og datt, og ANDRE har lest bibelen og de sier det og det. LES DEN SELV OG LYTT!

 

Åh ja, det har jeg. Og jeg ser veldig klart hva jeg skal lytte til -- straffeloven, allmenn anstendighet og takknemlighet og respekt for mine medmennesker uansett hva deres sexualvaner måtte være. Men ingenting på listen i forrige setning stammer fra bibelen. Listen min *motsier* bibelen. Og det gjør meg til et mye bedre menneske.

 

Det *latterlige* i denne situasjonen, at kristne fanatikere forlanger respekt for det misantropiske synet deres. Og det ville ha blitt kun latterlig, hadde det ikke vært så mange av dere, respektløse, ignorante, sadistiske jævler. Dere fortjener ikke respekt. Dere fortjener å bli behandlet av resten av verden nettopp slik "guds intensjon" (altså, deres egen forvrengning av det, naturligvis) påstår. Og dere forlanger respekt? Eier dere ikke skam i det hele tatt?

 

Kan du skrive de navnene hvor jeg skal slå opp på Norsk slik at jeg kan lese det selv? Ingen av de bøkene er I den Norske bibelen med de Navnene.

Lenke til kommentar
Kan du skrive de navnene hvor jeg skal slå opp på Norsk slik at jeg kan lese det selv? Ingen av de bøkene er I den Norske bibelen med de Navnene.

Her står de på engelsk, og du kan søke på kapittel/vers: http://quod.lib.umich.edu/k/kjv/citation.html

 

Du bør ta med et par vers før og etter, hvis ikke blir det nokså intetsigende.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Ok, vil gjerne spørre deg om en ting.

Hvis du tror på at alt utviklet seg fra en celle, hvordan vil du forklare dette.

Blåhvalen puster via et pustehull, og spiser via munnen. Pustehullet og svelget er ikke på noen som helst måte i kontakt med hverandre. Hvordan skjedde da dette, når alle pattedyr har et svelg og pusten som er koblet ilag. Hvordan kunne den ha utviklet seg? Den ville ikke ha noen sjangse for å overleve, for dan kunne den kun ha pustet eller kun spist i løpet av den tiden den utviklet seg, og kan den overleve da?

 

Og så har vi noen insekter, de har så sterke syrer som de forsvarer seg med, og de er konstruert akkurat slik at de kan tåle den sterke gifta slik at det ikke tærer igjennom kroppen og den dør. Hvis de ved en tilfeldighet hadde utviklet dette over tid, hadde de alle utryddet seg selv i løpet av denne perioden, for hele kroppen dens er nå konstruert så perfekt at den på et hår kan tåle denne syren.

 

Vi har også insektene som lager lys i mørket, det er mennesker i Afrika som samler de i en beholder og bruker disse som lykter for de lyser så sterkt. Menneskene vet ikke hvordan de greier det, men det er flere tusen forskjellige syrer som blandes i sammen for at de skal lyse.

Til og med, med dagens teknologi klarer ingen forskere å lage dette. Hvordan i all verden tror du at et lite insekt plutselig tenkte med den "sinnsyke" hjernen sin og bestemme seg for at den skal utvikle alle disse syrene for at den vil lyse i mørket.

 

Jeg kunne kommet med flere eksempler men lar dere tenke litt over dette.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

«Hvordan i all verden tror du at et lite insekt plutselig tenkte med den "sinnsyke" hjernen sin og bestemme seg for at den skal utvikle alle disse syrene for at den vil lyse i mørket.»

 

Får jeg lov å si at du egentlig ikke vet hvordan evolusjon fungerer?

Lenke til kommentar
Jeg kunne kommet med flere eksempler men lar dere tenke litt over dette.

Det kunne du sikkert, men du har misforstått hvordan evolusjon skjer. En art "bestemmer" seg ikke for noe, men de individene som har det beste systemet overlever. Det var ikke sånn at enkelte mennesker "bestemte" seg for å ha et immunforsvar som kunne takle svartedauen. De som hadde overlevde, og de som ikke hadde det døde. Svartedauen kom tilbake flere ganger, men siden de fleste etter hvert var etterkommere av personer som hadde et immunforsvar som kunne takle det, ble det færre og færre som døde for hver gang.

 

På samme måte virker det med eksemplene dine. På et eller annet tidspunkt har det blitt født et "unormalt" eksemplar av en hval, som har hatt mer separate systemer enn de fleste andre. Den har hatt større sjanse enn de andre til å overleve, og derfor har etter hvert det systemet tatt over. Edderkopper som ikke takler sin egen gift vil dø, og ikke føre genene sine videre. Dersom det er en fordel for insekter å være selvlysende, vil et hvert insekt som er litt mer selvlysende enn de andre ha en bedre sjanse til å overleve, og hver gang det dukker opp et idivid med en litt bedre kombinasjon enn de andre, vil genene fra det insektet etter hvert erstatte de dårligere genene.

 

Håper du ser mønsteret nå, forklaringen er i bunn og grunn den samme hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...