Gå til innhold

Ekstrem PC fra komplett, respons?

Anbefalte innlegg

Om man bruker så mye penger som dette på en PC er vel ikke akkurat ord som "prisgunstig" noe man hører ofte uansett. Så det får vel være opp til hver enkelt om man har lyst til å bruke så mye penger på en PC, lurt i et økonomisk perspektiv er det uansett ikke.

Nå har jeg selv bestilt meg en rigg med QX9650, X38 og 8800 Ultra og jeg brukte ganske lang tid på å avgjøre om dette var noe vits for meg. Jeg fant ut at jeg ikke ønsket å oppgradere PC-en noe særlig (selv om mulighetene er der) og tenkte tilbake på sist gang jeg kjøpte PC, som er 4.5 år siden. Da kjøpte jeg også en high end pc med P4 2.8 GHz og Radeon 9800 Pro, som var noe av det beste man kunne oppdrive på den tiden. Den maskinen har altså holdt i 4.5 år og da blir ikke det økonomiske så ille alikevel.

Dette er i hvert fall ting jeg tenkte på når jeg skulle kjøpe ny PC; hvor lenge går det mellom hver gang jeg oppgraderer? osv. Oppgraderer du sjelden, kan en high end pc være veien å gå, men liker du å oppgradere ofte er det ikke økonomisk forsvarlig i det hele tatt. Men dette gjelder nesten uansett når man kjøper en PC, forskjellen er minimal på om man kjøper en high end pc hvert 3-4 år eller om man oppgraderer en billig pc hvert år.

edit:

I tillegg kan man jo klokke QX9650 opp til 3.8 - 4.0 GHz med boxed kjøleren og den har mye mindre varmeutvikling enn Q6600.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man bruker så mye penger som dette på en PC er vel ikke akkurat ord som "prisgunstig" noe man hører ofte uansett. Så det får vel være opp til hver enkelt om man har lyst til å bruke så mye penger på en PC, lurt i et økonomisk perspektiv er det uansett ikke.

Nå har jeg selv bestilt meg en rigg med QX9650, X38 og 8800 Ultra og jeg brukte ganske lang tid på å avgjøre om dette var noe vits for meg. Jeg fant ut at jeg ikke ønsket å oppgradere PC-en noe særlig (selv om mulighetene er der) og tenkte tilbake på sist gang jeg kjøpte PC, som er 4.5 år siden. Da kjøpte jeg også en high end pc med P4 2.8 GHz og Radeon 9800 Pro, som var noe av det beste man kunne oppdrive på den tiden. Den maskinen har altså holdt i 4.5 år og da blir ikke det økonomiske så ille alikevel.

Dette er i hvert fall ting jeg tenkte på når jeg skulle kjøpe ny PC; hvor lenge går det mellom hver gang jeg oppgraderer? osv. Oppgraderer du sjelden, kan en high end pc være veien å gå, men liker du å oppgradere ofte er det ikke økonomisk forsvarlig i det hele tatt. Men dette gjelder nesten uansett når man kjøper en PC, forskjellen er minimal på om man kjøper en high end pc hvert 3-4 år eller om man oppgraderer en billig pc hvert år.

edit:

I tillegg kan man jo klokke QX9650 opp til 3.8 - 4.0 GHz med boxed kjøleren og den har mye mindre varmeutvikling enn Q6600.

enig enig enig. Hvis folk velger bruke penger på qx9650 så er det deres business. Det er jo bedre enn q6600 så hvorfor ikke. Det virker som om mange har vanskelig får å godta at folk ønsker å kjøpe det siste som er på markedet. Ikke alle trenger å snu på kronene, og hvis en ønsker å kjøpe det beste og siste som er ute så koster det. Å vente med å kjøpe det beste nå hjelper ingen, for en høyst sannsynlig møter samme problem om et år. At det er en smart og økonomisk investering vil vel ingen svare ja på, men igjen "cash is king" og det koster å være kar.

Lenke til kommentar

Ja en qx9650 blir litt for dumt og bruk så mye penger på.

Selv jeg som driver mye med 3d,ville jeg tenkt meg om før jeg brukte så mye penger på cpu.

Har software som vray og maxwell som utnytter quad fullt ut.

Nei et oppsettet som dette må være greit.

Cpu:3.6ghz minne 1200mzh

Så gjør du en liten mod på 8800gt så dem yter som ultra.

http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm

3mark06 runt 20k

Oppsett 780i-8800gt sli-4gb pris 11500.-

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485

780i booter på 500fsb med quad,dette er en stor forbedring.

Evga680i rev A1 har vært det eneste brukebare nforce hovedkort når det gjelder høy fsb og

quad.

Ny patch til crysis skal øke en del på sli ytelse.

post-53555-1199329137_thumb.jpg

post-53555-1199329145_thumb.jpg

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...