Gå til innhold

Toshiba 37C3500P vs. Toshiba 37X3030DG

Anbefalte innlegg

Hei

Står mellom så og si samme tv'ne, men den ene er full HD mens den andre er vanlig HD-klar.. Den dyreste, 37X3030DG, er best i test i Lyd & Bilde, se her

Bør jeg gå for full hd, eller bare hd-klar? Er jo den som er full hd som er best i test, og det trekker nok mest i den retninga.

37X3030DG

37C3500P

Håper noen har noen erfaringer med en av dem..

Bruksområde:

Blir en vanlig stue-tv. Skal sikkert se en del film, men spilling blir det ingen ting av. Avstanden til tv'n er vel "normal" på ca. 3-4 meter.

Mvh

Fredrik

Endret av Stingah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei er vel ikke godt å si. Hva er egentlig den praktiske forskjellen mellom plasma og LCD? Var bare innstilt på å kjøpe LCD. Muligens pga. prisene er noe lavere på LCD.

Er forresten 8ms. litt mye i responstid? Er det fare for at bildet blir slørete da?

Lenke til kommentar

8ms er greit det. Men slørete kan det uansett bli. En 100Hz tv er bedre. Men da må du kjøpe 37Z3030DG (Med Z) den har 100hz og koster mye mer, hvorfor aner jeg ikke. Den skulle liksom være "billigere" sa en fyr som hadde snakket med Toshiba.de (Tysk).

Den koster i dag rundomkring 12 tusen. Komplett har 37X3030DG (med X) til ca 9 tusen som ukestilbud.

Lenke til kommentar
Hehe, nei er vel ikke godt å si. Hva er egentlig den praktiske forskjellen mellom plasma og LCD? Var bare innstilt på å kjøpe LCD. Muligens pga. prisene er noe lavere på LCD.

Er forresten 8ms. litt mye i responstid? Er det fare for at bildet blir slørete da?

Om du ønsker minst mulig slør kjøper du jo plasma :). PV70 har et knall-bilde i din prisklasse, og vil fungere godt vs de toshibaene du har sett på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis jeg skal kjøpe en Toshiba 37C3500P brukt, hva burde den i så fall koste?

Ser at man kan få den for i underkant av 7500 på nettbutikker nå, hva er slik tv som er brukt i 1 år (kjenner de som har hatt den, brukt pent). Hva er en riktig pris for en slik brukt tv??

Lenke til kommentar
Tvinge ned til 720p da Alastor?

Arrg! Mange feller og falle i her. 37" full HD. Om det er "greia"? Blir jo forferdelig bra med 19xx * 1080 som dataskjerm. Hehe.

Kanskje trenge litt sterkere briller etterhvert ved for nær tv sitting...

Bra? Jeg sitter 2.5 meter unna min 42"-fullhd, og greit, bildet er knallskarpt MEN jeg klarer jo ikke se teksten eller noe, jeg må myse, eller gå nærmere :p.

Lenke til kommentar

Min 37x3030DG FullHD. Må sitte ja 2,5 / 3 meter unna maximum for og lese teksten... Det går ikke ann og ligge i senga og surfe her. Da nytter det ikke med 100% skrift sikkert...

Men herregud! Det er stor forskjell på 720p og 1080p/i når man kobler til PC-en... Prøvde og sette på 720p.

Men angrer ikke på at jeg kjøpte FullHD...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...