Stingah Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei Står mellom så og si samme tv'ne, men den ene er full HD mens den andre er vanlig HD-klar.. Den dyreste, 37X3030DG, er best i test i Lyd & Bilde, se her Bør jeg gå for full hd, eller bare hd-klar? Er jo den som er full hd som er best i test, og det trekker nok mest i den retninga. 37X3030DG 37C3500P Håper noen har noen erfaringer med en av dem.. Bruksområde: Blir en vanlig stue-tv. Skal sikkert se en del film, men spilling blir det ingen ting av. Avstanden til tv'n er vel "normal" på ca. 3-4 meter. Mvh Fredrik Endret 1. januar 2008 av Stingah Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Full HD på 37" og 3-4 meters avstand er fullstendig bortkastet. Har du 10.000 å bruke får du adskillig mer for pengene ved å gå ned til HD-ready. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ja hører mange som mener dette. Men isåfall, er ikke den til 7500 en fullverdig hd-ready tv da? Er ikke no tv-freak, men så lenge sortnivået og kontrasten er bra skal jeg være fornøyd. Liker god "sort" Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Selv har jeg endt opp med plasma, nettopp på grunn av det og på grunn av mitt bruksområde (digital-TV, film, PS3). Som du kan se av mine tidligere tråder har jeg endt opp med en Panasonic 37" PV70 og den får du under 10.000. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Plasma er egentlig uaktuelt for meg... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det er selvsagt ditt valg, uten at jeg kan gjette meg til hvorfor. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Hehe, nei er vel ikke godt å si. Hva er egentlig den praktiske forskjellen mellom plasma og LCD? Var bare innstilt på å kjøpe LCD. Muligens pga. prisene er noe lavere på LCD. Er forresten 8ms. litt mye i responstid? Er det fare for at bildet blir slørete da? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 8ms er greit det. Men slørete kan det uansett bli. En 100Hz tv er bedre. Men da må du kjøpe 37Z3030DG (Med Z) den har 100hz og koster mye mer, hvorfor aner jeg ikke. Den skulle liksom være "billigere" sa en fyr som hadde snakket med Toshiba.de (Tysk). Den koster i dag rundomkring 12 tusen. Komplett har 37X3030DG (med X) til ca 9 tusen som ukestilbud. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hehe, nei er vel ikke godt å si. Hva er egentlig den praktiske forskjellen mellom plasma og LCD? Var bare innstilt på å kjøpe LCD. Muligens pga. prisene er noe lavere på LCD. Er forresten 8ms. litt mye i responstid? Er det fare for at bildet blir slørete da? Om du ønsker minst mulig slør kjøper du jo plasma . PV70 har et knall-bilde i din prisklasse, og vil fungere godt vs de toshibaene du har sett på. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Har nå bestillt den de har på ukens tilbud på komplett Håper jeg blir fornøyd.. Har lest en del utenlandske tester, og den får veldig mye skryt... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jaja, du får gjøre som du vil . FullHD til tv-titting betyr ofte dårlig bilde. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i forhold til tester når det gjelder den tven der. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tvinge ned til 720p da Alastor? Arrg! Mange feller og falle i her. 37" full HD. Om det er "greia"? Blir jo forferdelig bra med 19xx * 1080 som dataskjerm. Hehe. Kanskje trenge litt sterkere briller etterhvert ved for nær tv sitting... Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvis jeg skal kjøpe en Toshiba 37C3500P brukt, hva burde den i så fall koste? Ser at man kan få den for i underkant av 7500 på nettbutikker nå, hva er slik tv som er brukt i 1 år (kjenner de som har hatt den, brukt pent). Hva er en riktig pris for en slik brukt tv?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Tvinge ned til 720p da Alastor? Arrg! Mange feller og falle i her. 37" full HD. Om det er "greia"? Blir jo forferdelig bra med 19xx * 1080 som dataskjerm. Hehe. Kanskje trenge litt sterkere briller etterhvert ved for nær tv sitting... Bra? Jeg sitter 2.5 meter unna min 42"-fullhd, og greit, bildet er knallskarpt MEN jeg klarer jo ikke se teksten eller noe, jeg må myse, eller gå nærmere . Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Min 37x3030DG FullHD. Må sitte ja 2,5 / 3 meter unna maximum for og lese teksten... Det går ikke ann og ligge i senga og surfe her. Da nytter det ikke med 100% skrift sikkert... Men herregud! Det er stor forskjell på 720p og 1080p/i når man kobler til PC-en... Prøvde og sette på 720p. Men angrer ikke på at jeg kjøpte FullHD... Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 ingen meninger om dette med prisnivået på C3500P da? Er 5000 for en pent brukt tv en grei pris (når den selges for 7500 i nettbutikker)? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ja det høres rimelig greit ut Andrevr. Du får sikkert napp. Start på 5500 eller noe slikt. Så pruter du ned. Manipulerende, hater det. Men tror det hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå