Cashper Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Heisann Jeg og en kammerat diskuterte lengden på twintip ski. Da han skulle kjøpe ski ble han anbefalt ski som rekker han til haka, og sier det er riktig at twintip ski skal være mellom hake- og nese høyde. Men da jeg kjøpte ski ble jeg anbefalt ski som rekker meg like over øynene, (er ca. 181 selv og skiene er 175). Jeg ble anbefalt at lengden skulle være 175 og ikke 165 i butikken i-og-med at jeg skulle ha midtstilte bindiger. Kjøpte skiene i lengden 175 Hvem av oss har mest rett? Har jo sett på x-games og sånt at de store gutta kjører jo med ski som er like høye som dem selv. Takker for alle svar. Endret 1. januar 2008 av Cashper Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Nokon absolutt fasit finst nok ikkje, men eg vil seie at skia bør vere omlag like høge som ein sjølv. Kan kanskje vere litt enklare for nybyrjarar med kortare ski, so då kan hakeregelen vere grei. Hadde eg vore deg ville eg kjøpt skia i 175. Lenke til kommentar
Cashper Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Nokon absolutt fasit finst nok ikkje, men eg vil seie at skia bør vere omlag like høge som ein sjølv. Kan kanskje vere litt enklare for nybyrjarar med kortare ski, so då kan hakeregelen vere grei. Hadde eg vore deg ville eg kjøpt skia i 175. ja blei 175 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå