Gå til innhold

Proteintilskudd uten aspartam og splenda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte av proteinene til PF inneholder aspartam og resten inneholder sucralose (Splenda). Jeg ser at soya protein ikke inneholder noe søtstoff, men det syns jeg smaker virkelig vondt.

Det blir vel heller til at jeg bestiller noe proteinpulver med Stevia fra utlandet.

Edit: Det står jo faktisk ingenting under ingredienser på soyaproteinet de har :hmm:

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Enkelte av proteinene til PF inneholder aspartam og resten inneholder sucralose (Splenda). Jeg ser at soya protein ikke inneholder noe søtstoff, men det syns jeg smaker virkelig vondt.

Det blir vel heller til at jeg bestiller noe proteinpulver med Stevia fra utlandet.

Edit: Det står jo faktisk ingenting under ingredienser på soyaproteinet de har :hmm:

Noen spesiell grunn til at du skal ha dette, eller er det tilbake til den gamle kreftfaren og alt det der?

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du skal ha dette, eller er det tilbake til den gamle kreftfaren og alt det der?

Kan vel si at det er "alt det der" uten at jeg går noe mere inn på det.

Tror jeg prøver meg på den nøytrale whey tech og bare hiver oppi noen frosne bær for å få litt smak

Det er jo en ærlig sak det, bare spurte i tilfelle det kanskje var noe nytt som var kommet på banen som jeg ikke hadde hørt om. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er like godt å unngå det når det blir påstått at det kan føre til både det ene og det andre. Det er nok langt ifra alt som stemmer, men jeg synest det er greiest å være på den sikre siden :)

En av de tingene jeg misliker mest med aspartam er at en andel av det blir omgjort til metanol. Så hvis man feks drikker en boks med lightbrus så får man i seg 16mg med metanol.

I USA er maksimumverdien på metanol 7.8 mg pr. dag. I tillegg er aspartam ustabilt i flytende form kombinert med varme og det har ikke blitt forsket noe særlig på hva som skjer.

Nå kommer jo ikke proteinpulver i flytene form, men jeg tar heller å holder meg unna så lenge jeg har mulighet og det ikke koster altfor mye.

Jeg vil helst ikke starte en stor diskusjon rundt dette. Det var derfor jeg ikke skrev stort i det forrige innlegget. Men det er vel for sent nå :p

Lenke til kommentar

Det er farlig å leve, det vil ta livet ditt! Skal du være på den trygge siden i dag kan du ikke spise noe, da jo bedre teknlogien blir, jo farligere blir alt. Rosiner er nettopp avslørt som en kreftkilde, viste du det? Sover du mer enn 7-8 timer daglig, står du i fare for å få diabetes. Det er vel enklere å ramse opp det som ikke kan være helsefarlig.

Lenke til kommentar

Så da skal man bare gi fullstendig faen og sitte på raua hele dagen og ete fastfood og annet møkk? Nei jeg prøver heller å unngå det jeg kan så lenge det er enkelt og ikke går utover smak og kvalitet. Når det gjelder proteinpulver som jeg spiser mye av så syns jeg det er greit å finne en type som ikke inneholder disse to stoffene når det er mulighet for det og pulveret ikke er dyrere eller dårligere.

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Aspartam er godkjent i alle vestlige land og er det mest testede søtstoffet i verden. Ulike forskningsprosjekter som ønsker å starte hykleri rundt Apartam er ofte omstride og mangler troverdighet. Aspartam blir hovedsaklig brutt ned i tarmen og svært småe mengder når hjernen, som ikke er farlig. Det konsumeres millioner av tonn av søtstoffer på verdensbasis, og jeg tror at det hadde gitt utslag hvis det hadde vært så farlig. Skremmselspropagandaen har fått fotfeste hos deg og det er selvsagt ditt valg om du skal la deg styre av den.

Her er noe angå metanolen; http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...7&id=5948_8

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Både asbest og nikotin var jo i sin tid "ufarlig", så litt skepsis må man jo ha. :)

Problemet er jo at man bare har valget mellom varer som har aspartam, som man i alle fall kjenner til risikoene med, eller varer som har mer ukjente ting i seg hvor det er litt mer sjansespill. Blir litt valg mellom pest eller kolera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...